آیا می دانستید که هدیه دادن به مشتریان یکی از اثرگذارترین روشها برای جذب مشتریان وفادار است؟ به عنوان مدیر باید به ياد داشته باشيد كه هديه مانند گفتار و نوشتار يك كانال ارتباطي با ديگران است. پس به دوستان، همكاران و مشتريان خود هدايايي بدهيد كه همسو با ارزشها و استانداردهاي سازمان شما باشند. هديهاي كه به اين افراد ميدهيد، بازتاب قضاوت شما در مورد آنها و نيز مرام حرفهاي شما است؛ پس در انتخاب این هدیه دقت لازم را داشته باشید. به عنوان مثال، يكي از آسانترين و ابتداييترين گزينهها كارت هديه است كه البته تا حدي غيررسمي است. در این زمینه بايد ميان تعقل و تناسب تعادل برقرار كنيد.