زمان میگذرد و شرکتهای تجاری نیز ممکن است در گذر زمان قدیمی و از مُد افتاده شوند. دنیای مُد بسیار بیثبات است. برندها به سرعت قدیمی شده و از صحنه رقابت و بازار حذف میشوند، تنها یک نسل جدید که معتقد است ایدههای بسیاری در سر دارد میتواند این نشانهای تجاری قدیمی را کشف کرده و آنها را احیا کند. احیای یک برند قدیمی و از مُد افتاده میتواند سرآغاز یک کسبوکار جدید باشد.
ایده
برند Sajou در فرانسه توسط فردریک کلستینبیله از مجموعهداران علاقهمند به جمعآوری محصولات مردانه که در خرازیها به فروش میرسید احیا شد. پس از پرداخت مبلغ قابل توجهی جهت خرید یک کاتالوگ متعلق به برند Sajou کلستینبیله از خود پرسید چه چیز موجب خاص شدن این برند شده است؟ پس از طرح این پرسش وی به تعمق و تحقیق در تاریخ این برند فراموش شده پرداخت. این مجموعهدار علاقهمند در حین تحقیقات خود متوجه شد که برند Sajou در دسترس است، پس اقدام به ثبت این برند کرده و در سال 2005 میلادی با راهاندازی یک وبسایت و بهرهبرداری از طراحیهای مربوط به برند Sajou اقدام به فروش محصولاتی از قبیل قیچی گلدوزی و کارتپستال تحت این برند قدیمی و فراموش شده کرد.
کلستین بیله با استفاده از مجموعه بزرگی از ایدهها و الگوهای برند Sajou یک شرکت تجاری جدید تاسیس کرد که روح و ایده کمپانی اصلی و قدیمی را در خود حفظ کرده بود. وی بهرغم وجود امکانات تولید بهتر و ارزانتر محصولات خود در چین، به منظور حفظ کیفیت محصولات خود اقدام به تحقیق و جستوجو در میان تولیدکنندگان فرانسوی کرد.
شرکت کلستین بیله به سرعت پلههای موفقیت را طی کرد و به کامیابی رسید. شرکت Sajou موفق شد در مدت کوتاهی بخش وسیعی از بازار ژاپن را- جایی که مردم شیفته هویت و شخصیت این برند قدیمی شده بودند - به تسخیر درآورد. طرح ornate belle époque که یکی از طرحهای خستهکننده و شدیدا از مُد افتاده این برند بین سالهای 1930 تا 1960 میلادی به شمار میرفت هماکنون به دلیل وجود جزییات پیچیده در آن مورد تحسین قرار گرفته است. محصولات برند Sajou از کیفیت بالا و مطلوبی برخوردار بوده و به همین دلیل بسیار گرانقیمت هستند اما کیفیت محصولات این برند برای خیاطهایی که در کار خود جدی بوده و به کیفیت اهمیت میدهند، قیمت بالای آن را توجیه میکند.
آنچه باید در عمل انجام دهیم
* احیای برندهای قدیمی شور و اشتیاق قابل توجهی در راه رسیدن به هدف در شما ایجاد میکند. از برندهای قدیمی دیگری که دوباره زنده شده و در بازار حضور دارند میتوان به برندهایی نظیرde rosine Les Parfums و برند Grossmithدر صنعت عطر و ادوکلن و Conway Stewart که در صنعت تولید قلم فعالیت میکند اشاره کرد.
* برای یافتن برندهای از مُد افتاده و فراموش شده میتوانید به وبسایت کتابخانه آنلاین بریتانیا مراجعه کنید. با مراجعه به این سایت میتوانید پیشزمینه تجاری خانوادگیتان را بررسی کنید.
* به محض اینکه از در دسترس بودن یک برند مطمئن شدید علامت تجاری آن را به ثبت برسانید، پس از ثبت علامت تجاری میتوانید پروسه احیای آن برند را آغاز کنید.