یکشنبه, ۲ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sun, 22 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز
کلینیک کسب‌و‌کار(151)

آینده‌پژوهی در کسب‌وکار

9 سال پیش ( 1393/11/11 )
 

پرسش: تصمیم دارم چشم‌اندازی را برای سازمانم مشخص و برنامه‌هایی را در راستای رسیدن به اهداف آتی تدوین کنم؛ چطور می‌توانم بهترین و واقع‌گرایانه‌ترین حالات را درنظر بگیرم؟

پاسخ کارشناس؛

دکتر سینا شریعتی:

اگر بخواهیم چشم‌انداز یک سازمان را به‌صورت علمی تدوین کنیم، باید فاکتورهایی مانند فرصت‌ها، تهدیدها، قوت‌ها و ضعف‌ها را برای آن در نظر بگیریم. گزینه‌های فرصت‌ها و تهدیدها برون‌سازمانی و گزینه‌های قوت‌ها و ضعف‌ها درون‌سازمانی هستند. معمولا گزینه‌های برون‌سازمانی قابل پیش‌بینی نیستند و به سازمان تحمیل می‌شوند یعنی در تدوین چشم‌انداز باید در نظرگرفته شود که چه فرصت‌ها و تهدیدهایی پیش روی سازمان است که در اختیار او نیست.

برای مثال اگر بخواهیم برای یک فروشگاه لوازم یدکی چشم‌اندازی در نظر بگیریم، باید نکاتی مانند اینکه آیا تامین‌کننده لازم دارد، آیا محل مناسبی برای توزیع محصولات دارد، آیا می‌توان تبلیغات خوبی برای کسب وکار داشت و از این دست موارد را به‌عنوان گزینه‌های قوت‌ها و ضعف‌های کسب‌وکار در نظر گرفت.

همین‌طور در مورد فرصت‌ها و تهدیدها باید در نظر بگیریم که آیا کشور در تولید خودرو پیشرفتی داشته است و آیا کشور درجهت کاهش تولید خودرو پیش می‌رود؛ براساس این موارد می‌توان چشم‌انداز واقعی را تدوین کرد. برای تدوین یک چشم‌انداز واقعی باید تمامی حوزه‌های علمی مانند اقتصاد، فرهنگ، روان‌شناسی، بازاریابی و فروش را کنار هم در نظر بگیریم؛ یعنی همه این علوم باید اطلاعات و دانش حوزه خود را روی هم بگذارد که چشم‌انداز سازمان تدوین شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/YLFZwWU7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه