اگر بخواهم برای عمل جداسازی پیشگامان حرفه بازاریابی از دیگران نامی انتخاب کنم «آزمون تفکیک» بهترین گزینه است.
آزمون تفکیک از طریق مراحل زیر انجام میشود:
• یک خط مبنا برای میزان پاسخدهی به یک پیشنهاد یا فراخوان تثبیت کنید.
• یک فراخوان یا پیشنهاد ثانویه تنظیم کنید که یکی از ویژگیهای آن کمی تغییر یافته باشد.
• حجم قابل توجهی از ترافیک خود را به سمت پیشنهاد اولیه هدایت کنید.
• بخشی از حجم ترافیک خود را به سمت فراخوان ثانویه هدایت کنید تا اینکه جامعه آماری گستردهای در اختیار داشته باشید و از این طریق با استفاده از آمار و اطلاعات دقیق با اطمینان تشخیص دهید که آیا پیشنهاد ثانویه، پیشنهاد اولیه را بهبود میبخشد و آن را بهتر اجرا میکند یا خیر.
• زمانی که مشخص شد پیشنهاد ثانویه، پیشنهاد اولیه را بهتر اجرا نمیکند، این پیشنهاد با پیشنهاد دیگری جایگزین شود تا یک پیشنهاد برتر مبنای جدیدی برای میزان پاسخدهی شود.
وبسایتها، وبلاگها و کتابهایی در مورد آموزش نیرو و تاثیر آزمون تفکیک و بازاریابی موجود است. نکته امیدوارکننده این است که شما میتوانید با استفاده از برخی ابزارهای رایگان و اساسی بهراحتی از مزایای قدرت آزمون تفکیک بهرهمند شوید.
حتی اگر نخواهید در تمامی جوانب پیام تبلیغاتی و بازاریابی خود بیش از حد از مقوله آزمون تفکیک استفاده کنید، انجام این آزمون در مورد برخی از تاثیرگذارترین بخشهای پیام تبلیغاتی شما، نتایج مطلوبی را به همراه خواهد داشت.
بازاریابی آرام، خوراک ذهن
به شما پیشنهاد میکنم چند دقیقه زمان صرف کنید و ایدههای بازاریابی را که در ورای این سایتها وجود دارد، مورد بررسی قرار دهید:
• Fiverr.com: با پنج دلار چهکار میکنید؟ آیا این سوال میتواند منبع خوبی برای جمعآوری lead یا حتی یک ترفند تبلیغاتی خوب برای کسبوکار شما باشد؟
• Fangager.com به هواداران و دنبالکنندگان خود در قبال حضور و فعالیت آنلاین امتیاز دهید.
• Groupme.com پیامهای گروهی ارسال کنید.
• 101FreeMarketing.com.