برند شاترفلای در زمینه خدمات عکاسی و عرضه محصولات مرتبط فعالیت دارد. عمده شهرت این برند به دلیل بارگذاری ویدئوهای آموزشی عکاسی و نحوه استفاده از ابزارهای جانبی در این عرصه است. امسال تیم بازاریابی شاترفلای تصمیم به نگاهی جالب به سالی پر از غافلگیری دارد. بسیاری از برندها در تلاش برای پیروزی در کریسمس و فروش بیشتر به دنبال ایده های جذاب بازاریابی هستند. تیم بازاریابی شاترفلای به خوبی از عدم تاثیرگذاری شیوه های قدیمی در شرایط کنونی آگاهی دارد بنابراین راهکاری متفاوت را در پیش گرفته است.
بسیاری از مردم در طول ماه های ابتدایی کرونا بسیاری از فعالیت های متفاوت مانند پخت نان و کوتاه کردن موهای سر را در خانه انجام می دادند. این امر خاطرات متنوعی برای افراد در نقاط مختلف جهان ثبت کرده است. بسیاری از مردم خاطرات موردنظر را در قالب تصاویر و ویدئوهای مختلف ثبت کرده اند. نکته جالب اینکه بسیاری از محتوای بصری موردنظر در شبکه های اجتماعی انتشار یافته است. امسال شاترفلای در عین حفظ نگاه مثبت اش نسبت به رویدادهای جهانی نوعی طنز سیاه را نیز در کمپین بازاریابی اش لحاظ کرده است. بدون تردید رویدادهای مختلف در سال جاری امکان پرداختن همراه با طنز خالص به ماجرای کرونا را امکان ناپذیر کرده است. بر این اساس شاید کمپین امسال شاترفلای حال و هوای سال های قبل را نداشته باشد.
امسال تمرکز اصلی بازاریابی شاترفلای بر روی کاربران علاقه مند به ارسال کارت پستال از طریق سرویس آنلاین برندشان است. بر این اساس شاترفلای در ماه های گذشته به دلیل افزایش نرخ ابتلا به کرونا اقدام به رونمایی از سرویس آنلاین ارسال کارت پستالش کرد. این امر با هدف کاهش رفت و آمدهای حضوری در میان افراد و همچنین بازنمایی نسبی حال و هوای عادی سال نو صورت گرفته است. بدون تردید کریسمس امسال برای تمام مردم دشوار خواهد بود. نکته مهم در این میان توجه به وضعیت کسب و کارهای مختلف و مردم در سراسر دنیاست. کاهش نرخ ابتلا به کرونا برای تمان مردم اهمیت دارد بنابراین شاترفلای در سال نو میلادی هدفی متفاوت از سال های قبل دارد.
مطلب مرتبط: محبوب ترین کارت های تبریک کریسمس آژانس های تبلیغاتی
بدون تردید نسل جوان در طول ماه های اخیر آسیب بسیار زیادی از شیوع کرونا دیده است. بسیاری از دانشجویان ترم های آنلاین را سپری می کنند. همچنین شمار قابل توجهی از آنها در طول دوران قرنطینه و دورکاری تفریح های آنلاین تازه ای پیدا کرده اند. شاترفلای در بخشی از کمپین سال نو برندش در تلاش برای بازنمایی این دوران براساس مجموعه ای از عکس های آماتور است. بر این اساس دعوت های سراسری از کاربران در سراسر دنیا برای ارسال تصاویر مربوط به دوران قرنطینه صورت گرفته است. این امر نقش مهمی در بازنمایی دوران کرونایی در قاب تصاویر دارد بنابراین به طور غیرمستقیم تبلیغ جذابی برای خدمات و محصولات شاترفلای نیز صورت خواهد گرفت. این نکته نقش مهمی در جلب نظر مشتریان نسل جوان خواهد داشت.