هفته گذشته در آژانس تبلیغاتی اسپانیایی Shackleton، یک گروه موسیقی به طور زنده برای منتظران در صف جهت صحبت کردن با کارمندان آژانس نواخته اند.
در زیر به ذکر محبوب ترین کارت های کریسمس آژانس های تبلیغاتی از نگاه adweek می پردازیم که همگی از یک سنت پایان سال الهام گرفته شده اند:
Anomaly –شیطان عزیز
این آژانس تبلیغاتی کلا به واسطه اقدام خاص خود در کریسمس معروف شده است. سال گذشته مدیران آن یک فیلم هشت دقیقه ای عجیب و شگفت انگیز با روایت بازیگر سریال کمدی انگلیسی Fleabag به نام «فوئه والر بریج» ساختند که سناریوی آن را داستان کابوس وار زندگی یک مرد در طول 12 روز تعطیلات کریسمس به معنای واقعی کلمه و در حقیقت خرید همه چیز برای دوست دخترش تشکیل می دهد. اقدام امسال آنها نیز خوب است: فیلمی به نام «شیطان عزیز» با روایت بازیگر انگلیسی، پاتریک استوارت، داستان دختری را بیان می کند که به طور اتفاقی به جای بابانوئل نامه ای را به شیطان می فرستد.
Barton F. Graf –اتفاقات خوب توسط Barton F. Graf
این ویدئوی سه ونیم دقیقه ای جالب و سرگرم کننده با تصاویر بازدید «گری گراف»، معروف به «جری گراف» از آژانس های تبلبغاتی مختلف در نیویورک، مدیران و کارمندان آنها، ساخته می شود. در ادامه Barton F. Graf ظاهرا از وقایع امسال محصول جالبی را ساخته است.
BBDO –پیام پایان سال 2017
درحالی که Publicis با پیغام کریسمس مخصوص به خود پیر تر می شود (گریم مدیرعامل، «آرتور سادون» برای پیدا کردن ظاهر یک پیرمرد)، BBDO با پیغام کریسمس خود خطاب به کارمندان ظاهری جوان تر را پیدا می کند. در چنین شرایطی، نسخه کوچک اندرو رابرتسون، رئیس و مدیر ارشد اجرایی BBDO Worldwide و دیوید لوبارس، مدیر و مدیر ارشد خلاقیت BBDO آمریکای شمالی بازتاب دهنده سال موفق این شبکه تبلیغاتی است.
R/GA Austin –گوی های شیشه ای برفی که افراد در آن با همدیگر ارتباط دارند.
R/GA Austin برای همه 17 شعبه دیگر خود در سرتاسر جهان گوی های شیشه ای برفی ساخت. با هر تکان این گوی شیشه ای به همه دیگر شعبه های R/GA Austin سلامی چشمک زن داده می شود.
به گفته کاترینا بکسی، مدیر ارشد فناوری آژانس تبلیغاتیR/GA Austin، این یک فرمت عالی برای اعمال رفتار در زمان حال است. به این ترتیب شما می توانید ضمن تکان دادن یک گوی شیشه ای برفی و لذت بردن از جادوی آن، با افزودن عنصر فناوری حتی این گوی شیشه ای برفی را معنا دار تر از گذشته کنید. برند با وجود حفظ نقشه جهان، افزودن حس تعطیلات و نوستالژی خانگی را به عنوان راهی برای تجربه احساس تزئینات منسوخ و قدیمی کریسمس انتخاب و آن را طی کرد. بکسی عاشق ترکیب فناوری مدرن با فناوری ساده به همان ترتیب است. مدیران و کارمندان R/GA Austin مانند sparkfun. com برای تحقق این آرزو مدت زمان زیادی را صرف craft store کردند و تیم شان با این فرآیند بسیار سرگرم شدند.
Shackleton –On Hold Music Live
آژانس تبلیغاتی اسپانیایی Shackleton یکی از اتاق های کنفرانس خود را به یک باشگاه معتبر به سبک خیابان بوربن تبدیل کرده است و هفته جاری (از 9 صبح تا 11 شب) برای افراد منتظر جهت صحبت با یکی از کارمندانShackleton، یک گروه جاز به مناسبت کریسمس به طور زنده اجرا می کنند.
SS+K –امید را زنده نگه دارید
این نمونه کارت تبریک کریسمس ساده، عجیب و غریب اما در عین حال جذاب است و امکان مقاومت در مقابل آن وجود ندارد. SS+K می خواهند امید را زنده نگه دارند، بنابراین یک ماهی خریدند، اسم آن را امید گذاشتند و درصدد زنده نگه داشتن آن هستند.
VaynerMedia –Vee
VaynerMedia به معنای واقعی کلمه با ترکیب صدا های صد ها کارمند و تشکیل یک صدای یکپارچه واحد از طریق نرم افزار AI، یک صدای برند برای آژانس را به وجود آوردند. آنها صدا را Vee می نامند و او (بله، صدایش به صدای یک زن شباهت دارد و به او رجوع می کنند) در قالب یک سری ویدئو موجود در کانال های اجتماعی آژانس عرضه خواهد شد. در این کانال ها او خود را معرفی و با همکاران شوخی می کند.
مشتریان VaynerMedia در قالب یک کارت تبریک کریسمس شخصی با Vee آشنا خواهند شد. در کنار کارت یک دستگاه کنترل صدای Amazon Echo Dot سفارشی با یک کیت Alexa skill جدید موسوم به Vayner پیش بارگذاری می شود. Vayner نام یک skill تعاملی است که به روزرسانی های هفتگی در صنعت صدای دیجیتال از جمله اخبار پلت فرم و بحث پیرامون گرایشات اخیر در بازار را ارائه می دهد. با به زبان آوردن عبارت Enable Vayner skill آن را امتحان کنید.