امروزه تولید محتوای دیجیتال فقط نوعی سرگرمی نیست. بسیاری از افراد به عنوان طراح های حرفه ای تولید محتوا در این حوزه فعالیت دارند بنابراین اگر شما در تلاش برای کسب درآمد از طریق تولید محتوای بازاریابی هستید، امکان پیوستن به دامنه گسترده از کاربران را دارید. این امر به معنای امکان تعامل هرچه بهتر با کسب و کارها برای کسب درآمد خواهد بود.
عرصه کسب و کار همیشه براساس انتظارات شما پیش نمی رود بنابراین اگر در زمینه کسب و کارتان با برخی از اتفاقات عجیب و ناگوار مواجه شدید، نباید انگیزه تان را از دست بدهید. بسیاری از طراح های محتوا در طول دوران کاری شان به طور مداوم با مشکلات مواجه می شوند. این امر اگرچه تجربه بسیار ناگواری محسوب می شود، اما به معنای پایان کار شما در عرصه تولید محتوای بازاریابی نیست. اگر شما فرصت همکاری با شرکت های به طور تمام وقت را ندارید، راهکارهای دیگری پیش روی تان قرار دارد.
هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از شیوه های جذاب و نوآورانه برای درآمدزایی طراح های محتوای بازاریابی است. در ادامه برخی از ایده های مناسب را مورد ارزیابی دقیق قرار خواهیم داد.
برگزاری کلاس های آنلاین
اگر شما در زمینه تولید محتوای بازاریابی یا طراحی محتوا دارای تجربه بسیار زیادی هستید، باید هرچه زودتر نسبت به برگزاری کلاس های آنلاین اقدام نمایید. امروزه همه مردم به دنبال یادگیری الگوهای تازه کسب و کار هستند. این امر به شما برای کسب درآمد مناسب از مهارت تان کمک شایانی خواهد کرد. با این حساب دیگر نیازی برای دنبال کردن الگوهای خسته کننده و قدیمی در حوزه کسب و کار نخواهد بود.
مطلب مرتبط: الزامات تولید محتوا در سال 2021
براساس گزارش موسسه Skill Share، طراح های محتوا در کلاس های ویژه امکان درآمدزایی تا 100 هزار دلار را دارند. این امر نقش مهمی در جلب نظر طراح های محتوا به این حوزه از فعالیت خواهد داشت بنابراین اگر شما دارای حداقل مهارت در این حوزه هستید، نباید هرگز شانس فعالیت به عنوان مربی در کلاس های آنلاین را از دست بدهید.
مشاوره به کسب و کارها
گاهی اوقات کسب و کارها نیاز به یک طراح محتوا به طور تمام وقت ندارند، بلکه قصد اطمینان از کیفیت بالای فرآیند تولید محتوا و تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف را دارند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای کسب و کارها به همراه خواهد داشت. شما در این صورت امکان فعالیت به عنوان مشاور برای چنین کسب و کاری را خواهید داشت. اگر شما در این زمینه مهارت بالایی دارید، بهترین گزینه پیش روی تان قرار دارد.
مشاورها به طور معمول زحمت طراحی یک محتوا به طور کامل را نمی کشند. نکته مهم در این میان تلاش برای ارزیابی وضعیت کلی یک برند و ارائه برخی از توصیه های کاربردی به آنهاست. اگر شما در این راستا عملکرد مناسبی داشته باشید، شانس بسیار خوبی برای همکاری با برندهای بزرگ دنیا خواهید داشت. این امر شما را بدل به گزینه هایی جذاب برای کسب و کارها به منظور همکاری خواهد کرد.
مشاور کسب و کار باید به خوبی از سلیقه مخاطب هدف آگاهی داشته باشد. بنابراین پیش از ورود به یک حوزه و فعالیت به عنوان مشاور یک کسب و کار باید دست کم مقداری اطلاعات درباره حوزه موردنظر داشته باشید. در غیر این صورت شانسی برای تعامل مناسب با کسب و کار موردنظر را نخواهید داشت.
فروش محتوای ویژه
فروش محتوای ویژه در عرصه بازاریابی نظر هر برندی را جلب می کند. بدون تردید بسیاری از بازاریاب ها در طراحی های محتوا در تلاش برای همکاری با برندهای مختلف هستند، اما فقط تعداد اندکی از برندها در عمل شانسی برای موفقیت در تعامل با برندهای مختلف دارند. اگر شما در این میان امکان تولید محتوای ویژه برای مخاطب هدف را داشته باشید، خیلی زود در میان بازاریاب های محبوب و پرطرفدار قرار خواهید گرفت. بسیاری از بازاریاب های مشهور دیگر تمایلی برای استخدام در یک برند خاص ندارند، بلکه به عنوان تولیدکننده محتوای ویژه به طور متناوب با برندهای گوناگون همکاری می کنند.
مطلب مرتبط: اولویت های تولید محتوا در سال 2021
وقتی از محتوای ویژه صحبت می کنیم، باید نسبت به ویژگی های آن نیز اطلاع داشته باشیم. تولید محتوا براساس اطلاعات به روز و تلاش برای رعایت اصول سئو در کنار بهینه سازی اش مهمترین ویژگی های محتوای درجه یک محسوب می شود. شما در صورت مهارت در این راستا به راحتی هرچه تمام تر فرصت های شغلی بسیار گسترده ای به دست خواهید آورد.
فروش حق اشتراک
شما به عنوان طراح محتوا برای تعامل با مشتریان تان نیاز به کار خاصی ندارید. یکی از فرصت های درآمدزایی مناسب برای شما امکان فروش حق اشتراک به منظور مشاهده محتوای تان است. بسیاری از بازاریاب های تازه کار همیشه مایل به مشاهده و ارزیابی محتوای تولیدی دیگر بازاریاب های حرفه ای هستند. شاید این امر در نگاه نخست عجیب به نظر برسد، اما تاثیرگذاری بسیار بالایی بر روی وضعیت مالی شما خواهد داشت.
اگر شما به عنوان بخشی از فرآیند آموزش به بازاریاب های تازه کار اقدام به استفاده از فروش حق اشتراک برای بهره گیری از محتوای آموزشی و همچنین نمونه های محتوای بازاریابی تان نمایید، در کوتاه مدت فرصت شغلی بسیار خوبی پیش روی تان قرار می گیرد. این امر مزیت های بسیار زیادی برای شما و کسب و کارتان در پی دارد.
امروزه اغلب بازاریاب ها و طراح های محتوا دارای کسب و کار شخصی هستند. اگر شما امکان توسعه جایگاه تان از تولیدکننده محتوا به یک معلم خوبی در این حوزه را داشته باشید، اعتبارتان به طور چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد در غیر این صورت شانس چندانی برای تعامل با مخاطب هدف در پیش نخواهید داشت.
فروش آثار هنری
تولید محتوا برای بازاریاب ها تنها شغل در دسترس نیست. بسیاری از طراحی های محتوا به غیر از تولید محتوای بازاریابی اقدام به طراحی برخی از آثار هنری نیز می کنند. اگر شما در طول چند ماه اخیر با توجه به شرایط ناشی از کرونا دردسرهای زیادی برای همکاری با برندهای بزرگ داشته اید، فروش برخی از آثار هنری که طراحی کرده اید ایده بدی نخواهد بود. این امر شما را به عنوان یک بازاریاب و همچنین هنرمند مستعد به دیگران معرفی خواهد کرد.
همکاری با موسسه های بازرگانی
همکاری با موسسه های بازرگانی یکی دیگر از راهکارهای مناسب برای غلبه بر شرایط کاری سخت و دشوار در عرصه بازاریابی است. امروزه بسیاری از موسسه های بازرگانی به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و تلاش برای توسعه کسب و کارشان در تلاش برای همکاری با طراح های محتوای حرفه ای هستند. اگر شما تجربه ای در زمینه همکاری با چنین موسسه هایی دارید، رزومه تان برای آنها بسیار جذاب خواهد بود بنابراین همکاری با چنین کسب و کارهایی را به طور قابل ملاحظه ای مدنظر قرار دهید.
امروزه برخی از کسب و کارها برای همکاری با طراح های محتوای برتر حاضر به پرداخت هزینه های بسیار زیادی هستند. این امر شما را بدل به گزینه ای جذاب در میان کسب و کارهای مختلف می کند. اگر شما توانایی همکاری با چنین موسسه هایی را داشته باشید، فرآیند کسب و کارتان به طور قابل ملاحظه ای توسعه خواهد یافت. برخی از بزرگ ترین طراح های محتوا در سراسر دنیا کارشان را با چنین همکاری هایی شروع کرده اند.
فروش تصاویر استاک
اگر شما از آن دست طراح های محتوایی هستید که تصاویر موردنیازشان را خودشان تهیه می کنند، باید نسبت به فروش برخی از بهترین تصاویرتان اقدام نمایید. این امر فرصت قابل ملاحظه ای به شما برای کسب درآمد می دهد. بدون تردید برخی از کارآفرینان در زمینه بازاریابی و تولید محتوا اقدام به بارگذاری عکس های شان در سایت هایی نظیر کانوا برای افزایش سطح شهرت شان می کنند. این نکته در صورتی که شما دارای اعتبار مناسبی در حوزه بازاریابی هستید، کاملا غیرضروری خواهد بود.
وقتی تصاویر استاک شما دارای کیفیت بالایی است، فروش شان ایده جذابی خواهد بود بنابراین باید هرچه زودتر وارد این عرصه شوید در غیر این صورت شانسی برای درآمدزایی نخواهید داشت. ارائه توصیحات درباره هر عکس برای مخاطب هدف امری بسیار مهم و ضروری محسوب می شود. متاسفانه بسیاری از بازاریاب ها و طراح های محتوای بازاریابی به این نکته مهم توجه لازم را نشان نمی دهند. همین امر مشکلات بسیار زیادی پیش روی آنها قرار می دهد.
مطلب مرتبط: چگونه تولید محتوا کنیم؟
پیدا کردن اسپانسر در شبکه های اجتماعی
سلبریتی ها در شبکه های اجتماعی هر از چند گاهی محتوای تبلیغاتی بارگذاری می کنند. این امر به معنای همکاری این افراد با برخی از برندها به عنوان اسپانسر است. اگر شما دارای فالوورهای قابل ملاحظه ای در شبکه های اجتماعی هستید، باید از این نکته برای تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مخاطب هدف استفاده نمایید. در غیر این صورت شاید پیدا کردن اسپانسر چندان هم ساده نباشد.
امروزه برندهای مختلف به دنبال فرصتی برای فعالیت به عنوان اسپانسر در برخی از حوزه ها هستند. شاید این امر گزینه نخست شما برای عرصه کسب و کار نباشد، اما باید به طور قابل ملاحظه ای آن را مدنظر قرار دهید، چراکه درآمد بسیار مناسبی برای تان به همراه دارد. شما به هر حال در کنار تولید محتوا باید اندکی درآمدزایی هم داشته باشید. همکاری با برخی از برندها و پیدا کردن اسپانسر در این میان بهترین ایده ممکن خواهد بود.
حضور در رویدادهای عمومی
تعامل با دیگران به عنوان طراح محتوا نباید فقط محدود به شبکه های اجتماعی باشد. شاید شما فرد جذابی برای مخاطب هدف باشید، اما در صورت عدم حضور در رویدادهای حضوری شانس بسیار اندکی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان خواهید داشت. این امر در طول سال های اخیر به هیچ وجه تغییر نکرده است بنابراین باید همیشه آن را مدنظر قرار دهید. در غیر این صورت مسیر بسیار دشواری برای تبدیل شدن به یکی از اینفلوئنسرها در شبکه های اجتماعی خواهید داشت.
حضور در مراسم ها یا رویدادهای عمومی یکی از راهکارهای جلب توجه محسوب می شود. شما هر چقدر هم در شبکه های اجتماعی دارای شهرت باشید، تا زمانی که در زندگی روزمره و مراسم های حضوری در کنار مشتریان حاضر نشوید، شانسی برای بهبود شرایطتان نخواهید داشت.
فروش محصولات در شبکه های اجتماعی
اگر شما فردی مطمئن از نظر مخاطب هدف باشید، امکان فروش محصولات مختلف را خواهید داشت. بسیاری از افراد پس از برندسازی شخصی به دنبال فروش محصولات مختلف و کسب درآمد هستند. شما به عنوان تولیدکننده محتوا چنین فرصت طلایی ای پیش روی تان دارید. تنها نکته مهم در این میان ضرورت توجه به فروش محصولات مرتبط با حوزه تخصص تان است. در غیر این صورت شاید واکنش مناسبی از سوی مخاطب هدف دریافت نکنید.
امروزه شبکه های اجتماعی نظیر تیک تاک یا اینستاگرام پر از کاربران علاقه مند به خرید محصولات مختلف است. درست به همین خاطر شمار بالایی از برندها در چنین پلتفرم هایی حضور دارند. اگر شما در این میان نسبت به حضور در شبکه های اجتماعی و فروش محصولات مرتبط با فعالیت تان اقدام نکنید، یکی از بهترین فرصت های درآمدزایی را از دست خواهید داد.
بازاریابی غیرمستقیم
برخی از طراح های محتوا در زمینه بازاریابی به شیوه ای متفاوت از همکاران شان عمل می کنند. این امر شامل طراحی محتوا براساس مقایسه محصولات مختلف در بازار و کسب درآمد از برخی برندها برای واردکردن محصولات شان در مقایسه موردنظر است. البته این امر به معنای جهت دهی غیرواقعی به فرآیند مقایسه نیست، بلکه فقط از برندهای تولیدکننده هر محصول به عنوان اسپانسر استفاده می شود.
مطلب مرتبط: بحران تولید محتوا در بازاریابی
مهمترین مسئله برای مقایسه محصولات مختلف مربوط به سطح فالوورهای تان است. اگر شما تعداد اندکی فالوور داشته باشید، هیچ برندی حاضر به پرداخت هزینه به منظور استفاده از خدمات شما نخواهد بود بنابراین شاید مجبور به تجدیدنظر اساسی در زمینه کسب و کارتان شوید.
بازاریابی غیرمستقیم به دلیل تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف در میان برندها شهرت بسیار زیادی دارد. در این میان هیچ کس به اندازه طراح های محتوا نیز برای پیشبرد چنین استراتژی به کار بازاریاب ها نمیآیند بنابراین شما با اندکی اعتبار در زمینه طراحی محتوای بازاریابی به راحتی امکان جلب نظر برندهای مختلف برای همکاری در این زمینه را خواهید داشت.
دریافت کمک مالی
امروزه دونیشن (Donation) یا دریافت کمک مالی راهکاری کاربردی برای بلاگرها و طراح های محتوا محسوب می شود. این امر به طور معمول شامل دریافت مقدار مشخصی هزینه از سوی طرفداران یک بلاگر است. اگر شما هم محتوای جذابی برای مخاطب هدف در شبکه های اجتماعی تولید کنید، تمایل آنها برای دونیت کردن به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت.
شاید این امر یکی از منابع اصلی برای کسب درآمد شما محسوب نشود، اما فرصتی مناسب برای درآمدزایی در حاشیه کارهای دیگرتان است بنابراین از یک درگاه پرداخت مطمئن برای دریافت کمک های مالی طرفداران تان استفاده کنید. این امر نقش مهمی در ارتقای سطح کیفی کسب و کارتان خواهد داشت.
تبلیغات مستقیم
بدون تردید همه افراد تبلیغات مستقیم شامل یک پست اصلی و دعوت از مشتریان برای خرید یک محصول خاص را دیده اند. این امر ساده ترین نوع تبلیغات در شبکه های اجتماعی محسوب می شود. اگر شما هم علاقه بالایی برای درآمدزایی به ساده ترین شکل ممکن دارید، باید از همین حالا نسبت به استفاده از چنین الگویی اقدام نمایید.
برخی از طراح های محتوا در زمینه استفاده از تبلیغات مستقیم همیشه شک و تردید دارند. بدون تردید نمایش محتوای فراوان همیشه برای مخاطب هدف آزاردهنده خواهد بود، اما شما قرار نیست چنین کاری انجام دهید. هدف اصلی در تبلیغات مستقیم اندکی درآمدزایی در کنار تولید محتواست بنابراین نباید هدف اصلی تان در شبکه های اجتماعی را فراموش کنید.
اگر شما در مسیر استفاده از تبلیغات مستقیم نیازمند نمونه های موفق هستید، همیشه به عملکرد بلاگرهای بزرگ دنیا نگاه کنید. این امر به سادگی هرچه تمام تر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را دارند و با نمایش برخی محتوای تبلیغاتی درآمد خوبی هم کسب می کنند. هرچه اعتبار شما در زمینه تولید محتوا و تعداد فالوورتان بالاتر باشد، امکان کسب درآمد بیشتر از این حوزه را خواهید داشت.
حضور در مراسم تبلیغاتی برندها به عنوان مجری
وقتی شما به عنوان یک طراح محتوا اعتبار مناسبی در میان کاربران و همچنین برندها پیدا کنید، امکان همکاری گسترده با کسب و کارها برای حضور به عنوان مجری در مراسم های شان را خواهید داشت. بدون تردید این امر چندان ساده نخواهد بود، اما برای شما موفقیت قابل ملاحظه ای به همراه خواهد داشت.
اگر شما در مراسم برندهای بزرگ حضور مناسبی داشته باشید، اعتبارتان به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت. این امر در کنار تلاش برای تولید محتوای جذاب از شما یک اینفلوئنسر بزرگ می سازد. معنای این امر امکان کسب درآمد بالا از همکاری با برندها خواهد بود. اغلب چهره های شناخته شده در حوزه های تخصصی کسب و کار کارشان را به همین ترتیب شروع کرده اند بنابراین شما مسیر جذابی برای موفقیت در این حوزه خواهید داشت.
مطلب مرتبط: تولید محتوای خوب چگونه اتفاق می افتد؟
بدون تردید فعالیت به عنوان طراح محتوای بازاریابی همیشه همراه با مشکلاتی است. اگر شما در این میان امکان درآمدزایی بیشتر را داشته باشید، امید بالاتری برای ادامه کار در این حوزه خواهید داشت. در غیر این صورت شاید پس از مدت زمانی اندک به سوی کار در سایر حوزه ها کشیده شوید. ایده های مورد بحث در این مقاله شروع مناسبی برای درآمدزایی برای طراح های محتوا محسوب می شود. پس همین حالا کارتان در این حوزه را شروع کنید.