برند اپل به تازگی متهم به نقض قانون حریم خصوصی کاربران در اینترنت شده است. این قانون در اتحادیه اروپا به منظور حفاظت از کاربران از دست اندازی برندهای بزرگ یا ذخیره داده های مربوط به فعالیت آنها در شبکه های اجتماعی به اجرا گذاشته شده است. موسسه غیرانتفاعی نویب به عنوان یکی از شاکی های اصلی پرونده مدارکی مبنی بر ذخیره سازی هدفمند اطلاعات کاربران از سوی برند اپل منتشر کرده است. بر این اساس اطلاعات کاربران محصولات این برند در اختیار شرکت ها و بازاریاب های حرفه ای قرار می گیرد. این امر به معنای تولید محتوای بازاریابی هماهنگ تر با سلیقه کاربران به بهای کاهش امنیت آنلاین بخش گسترده ای از مردم است.
از ابتدای سال 2019 ذخیره سازی کوکی کاربران از سوی تمام برندها، اپ ها و حتی پلتفرم های میزبانی شبکه های اجتماعی محدود شده است. بر این اساس هرگونه ذخیره سازی اطلاعات کاربران، در صورت انتشار رسمی یا فروش به کسب و کارهای دیگر، جرم تلقی می شود. اپل پیش از این نیز با اتهام سوء استفاده از اطلاعات کاربرانش مواجه شده بود. این بار اتهام علیه اپل در بازار اروپا بسیار جدی به نظر می رسد.
اگرچه برند اپل به طور رسمی سوء استفاده از اطلاعات کاربران را رد کرده است، اما هنوز پاسخ قطعی در قبال اتهام نقض حریم خصوصی کاربران اظهار نداشته است. بدون شک اپل در روزهای پایانی سال جاری درگیری های مهمی در دادگاه های اروپایی خواهد داشت. شاید این امر تاثیر منفی بر روی وضعیت فروش این غول دنیای دیجیتال در کریسمس جاری داشته باشد.