سرمایه گذاری بر روی محصولات دارای پایه گیاهی در میان خرده فروشی ها همیشه نوعی ریسک محسوب می شود. یونیلیور در طول یک دهه اخیر به طور مداوم در زمینه محصولات گوشتی و لبنی گیاه پایه سرمایه گذاری کرده است. اکنون این شرکت بین المللی به طور رسمی از هدف کسب سود یک میلیارد یورویی (1.2 میلیارد دلاری) در طول 5 تا 7 سال آینده رونمایی کرده است. این امر به معنای مشاهده دامنه وسیعی از محصولات گیاه پایه در شعبه های مختلف این شرکت و خرده فروشی های وابسته است.
استقبال از گوشت و لبنیات گیاه پایه در بسیاری از بازارها رونق گرفته است. این امر صنعت موردنظر را به شدت توسعه داده است بنابراین سرمایه گذاری یونیلیور در این حوزه چندان هم غیرمنطقی نیست. نکته مهم در این میان ضرورت تلاش برای جلب نظر مشتریان در بازارهای جانبی است. بسیاری از بازارهای جانبی در جهان هنوز نسبت به پدیده گوشت گیاه پایه واکنش مناسبی ندارند. این امر مسئولیت سنگینی بر روی دوش یونیلیور قرار میدهد.
یکی از اهداف اصلی یونیلیور از سرمایه گذاری بر روی محصولات گیاه پایه لبنی و گوشتی شامل بهبود سفره غذایی خانواده های کم درآمد در نقاط مختلف جهان است. این امر نقش مهمی در بهبود وضعیت معیشتی بسیاری از خانواده ها در سراسر دنیا خواهد داشت. با این حساب فعالیت یونیلیور همراه با برخی از ارزش های انسانی نیز هست. همین امر شانس استقبال از فرآیند تازه فعالیت یونیلیور در بازارهای مختلف را به شدت افزایش می دهد.
شیوع ویروس کرونا در مقیاس جهانی برای بسیاری از مردم سراسر دنیا مشکلات مالی گسترده به همراه داشته است. یونیلیور در این میان بهترین فرصت برای رونمایی از محصولات جدیدش را انتخاب کرده است. اگر یونیلیور در اقدام تازه اش موفقیت قابل ملاحظه ای کسب کند، به احتمال فراوان بازار تازه و دست نخورده ای را به طور کامل در انحصار خود درخواهد آورد. بدون شک این امر برای رقبای یونیلیور شرایط دشواری را ایجاد خواهد نمود.