با نزدیک شدن به پایان سال 2020، یکی از سوالات مهم این است که حوزه برندینگ با توجه به این امر که اکنون درگیر ویروس کرونا هستیم، چه تغییراتی را پیدا خواهد کرد. درواقع اگر از همین امروز خود را برای سال آینده آماده نکنید، فرصتی طلایی را جهت رشد و ارتقای جایگاه در بازار از دست داده و این مسئله می تواند منجر به سالی سخت برای شما شود. در این راستا 5 تغییر احتمالی را بررسی خواهیم کرد.
1-داستان سرایی شیوه اصلی خواهد شد
در دهه جدید افراد دیگر صرفا براساس ویژگی های یک محصول خرید خواهند کرد. درواقع جاذبه اصلی، توانایی شما در روایت درست خواهد بود. در این راستا شما باید اقداماتی را انجام دهید که در گفت و گوی روزمره جامعه هدف خود وارد شوید. درواقع این اقدام، مهمترین بخش بازاریابی خواهد بود که برای آن نیاز به تولید محتوای خلاقانه است.
2-اطلاعات مشتری ارزشی معادل طلا را پیدا می کند
آیا اطلاعات کاملی از مشتریان خود ندارید؟ بدون شک در صورت تداوم این سیاست، با بدترین شرایط در سال جدید مواجه خواهید شد. در این راستا شما باید سریعا اطلاعات کاملی از مشتریان خود را مکتوب کرده و در دسته بندی های گوناگون، ذخیره نمایید. یکی از دلایل اهمیت این اقدام، امکان انجام خدمت رسانی درست مطابق نیاز و خصوصیات هر یک از مشتریان است.
مطلب مرتبط: اصول برندسازی در عصر دیجیتال
3-خرید آنلاین محبوب ترین شیوه خواهد شد
تا قبل از شیوع ویروس کرونا، خرید آنلاین در اکثر کشورها به عنوان شیوه اصلی محسوب نمی شد، با این حال در سال جدید با توجه به این امر که وارد یک دهه نو می شویم توجه به این بخش درست به مانند چند ماه گذشته، با رشدی فوق العاده بالا همراه خواهد بود. در این راستا شما باید در زمینه هایی نظیر تولید فیلم و تصاویر باکیفیت از محصولات، اقدام نمایید. بدون شک استفاده از تکنولوژی های جدید نظیر AR نیز بسیار مهم خواهد بود و باعث می شود که در مقایسه با سایر برندهای رقیب، در جایگاه بالاتری قرار بگیرید.
4-کارمندان ارزشمندترین دارایی می شوند
این امر که کارمندان یک شرکت درست به مانند اعضای یک خانواده باشند، اگرچه بیش از حد ایده آل گرایانه تلقی می شود، با این حال از سال آینده شاهد مقدمات رسیدن به این سطح خواهیم بود. درواقع اگرچه مدیران در حال حاضر تصور می کنند که جدا شدن یک کارمند، مشکل بزرگی نبوده و می توان فردی جدید را جایگزین کرد، با این حال از سال 2021 شاهد این امر خواهیم بود که کارمندان به عنوان مبلغان برند مورد استفاده قرار می گیرند.
برای مثال ممکن است برخی از آنها در زمینه بلاگری نیز فعالیت کنند. این موضوع باعث می شود تا چهره یک کارمند با برند شما پیوند بالایی را پیدا کند. به همین خاطر نیز طبیعی است که شاهد قراردادهای مادام العمر باشیم. همچنین این احتمال وجود دارد که کارمندان به عنوان سهامداران شرکت انتخاب شوند که این موضوع باعث خواهد شد تا رشد شرکت، برای آنها منفعت شخصی بالایی را داشته باشد. به صورت کلی استفاده جدی از کارمندان در برندینگ، اتفاقی است که از سال آینده شاهد آن خواهیم بود.