یکشنبه, ۲ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sun, 22 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

تفاوتی ندارد که در چه موقعیتی قرار دارید، ممکن است برای نخستین بار به عنوان مدیر یک شرکت مشغول به کار می‎شوید و یا یک سخنران، فروشنده و یا کارمند جدید شرکت هستید. بدون شک اگر تاثیر اولیه لازم را نداشته باشد، تصور ذهنی افراد ممکن است هر شکلی را به خود گرفته و این امر باعث می شود تا یک شانس بزرگ برای پیشرفت سریع و بهبود اوضاع به نفع خود را از دست بدهید، با این حال چه اقداماتی باعث می شود تا تاثیر اولیه نابود شود؟ در این رابطه به بررسی نظر جمعی از بهترین کارآفرین های حال حاضر جهان خواهیم پرداخت.

1-عدم توجه به زبان بدن و ارتباط چشمی (باربارا کوران)

رایج ترین اشتباهاتی که تاثیر اولیه را نابود خواهد کرد

بدون شک این امر که به مانند یک روبات رفتار کنید، حسی بد را در افراد به وجود می آورد. به همین خاطر ضروری است تا در این رابطه کاملا به زبان بدن آگاهی داشته و از آن استفاده کنید. درواقع مخاطب باید احساس راحتی لازم را با شما داشته باشد. برای رسیدن به این هدف در ابتدا شما خودتان باید کاملا راحت باشید. همچنین فراموش نکنید که ارتباط چشمی عاملی تعیین‎کننده محسوب می شود. در این راستا در برخورد اول، ضروری است تا عینک آفتابی را درآورده و به اندازه کافی با مخاطب خود ارتباط چشمی را برقرار کنید. این امر صداقت شما را نشان خواهد داد. در نهایت این امر که رفتار شما یک شخصیت مطمئن، مسلط و قدرتمند را به نمایش بگذارد، بدون شک بهترین تاثیر اولیه را به همراه خواهد داشت.

مطلب مرتبط: چگونه مرتکب اشتباه های مدیران تازه کار نشویم؟

2-عدم وجود انرژی و رفتارهای مهربانانه (جی لنو)

اگر در رابطه با موضوعی که صحبت می کنید، انرژی و اشیاق خود را منتقل نسازید، بدون شک افراد نیز شما را جدی نخواهند گرفت. درواقع تنها از دل یک صدای قوی و محکم، توجهات جلب خواهد شد. در این رابطه بسیاری از افراد صحبت خود را با یک سوال آغاز می کنند تا به خوبی توجهات جلب شود. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که صرفا شروعی قدرتمند کافی نبوده و لازم است تا سطح خود را تا آخرین لحظه حفظ کنید. در نهایت اگر با مخاطب خود در کنار حفظ احترام، رفتاری مهربانانه نداشته باشید. بدون شک در کم ترین زمان به شخصیتی منفور تبدیل خواهید شد. به همین خاطر تفاوتی ندارد که چه اتفاقاتی برای شما در طول روز رخ داده است، شما باید بهترین نسخه از خود را به نمایش بگذارید. فراموش نکنید که تنها کافی است تا تاثیر اولیه خوبی را داشته باشید، این امر باعث خواهد شد تا اشتباهات آینده، چندان مورد توجه قرار نگیرد.

3-عدم مطرح کردن سوالات مناسب (مارلا بک)

اشتباه بزرگ بسیاری از افراد این است که تصور می کنند برای تاثیرگذار بودن لازم است تا تنها آنها صحبت کنند. این امر در حالی است که شما باید در تلاش برای ایجاد یک رابطه دوطرفه باشید. در غیر این صورت امکان نفوذ بر قلب مخاطب به وجود نخواهد آمد که بالاترین مرتبه از موفقیت در ارتباط و تاثیرگذاری بر روی دیگران محسوب می شود. به همین خاطر ضروری است تا فرصت صحبت را به مخاطب و یا مخاطبین خود بدهید، با این حال صرفا شنونده بودن نیز هوشمندانه نخواهد بود. به همین خاطر مطرح کردن سوالات هوشمندانه و بجا بسیار مهم بوده و باعث می شود تا مخاطب در نهایت زاویه دید شما را درک کرده و در خط فکری موردنیاز شما قرار گیرد.

4-عدم نمایش علاقه به حضور در کنار مخاطب (ناتالی کراگر)

هیچ چیز بدتر از آن نخواهد بود که مخاطب احساس کند شما هیچ گونه علاقه ای برای ادامه صحبت و یا حضور خود در کنار آنها نخواهید داشت. درواقع شما برای تاثیر اولیه موردنیاز خود، ضروری است تا در بسیاری از مواقع حتی مهارت بازیگری خود را در معرض آزمایش قرار دهید. به همین خاطر توصیه می شود تا اشتیاق و علاقه خود را به هر نحوی که می توانید، نشان دهید. همچنین تلاش سریع برای یک آگاهی کلی از مخاطب، کمک خواهد کرد تا با بهترین سیاست ممکن پیش بروید.

5-بیش از حد وقت‎گیر بودن (اشلی الدرسون)

بسیاری از افراد علی رغم شروعی حرفه ای، به این خاطر که گفت وگوی خود را بیش از حد طولانی می-کنند، باعث می‎شوند تا مخاطب کاملا خسته شود. به همین خاطر ضروری است تا یک حداکثر زمانی را برای خود تعیین کرده و در تلاش باشید تا در کم-ترین زمان ممکن، به نتیجه لازم دست پیدا کنید. فراموش نکنید که شما به دنبال ایجاد یک تاثیر اولیه هستید. این امر به معنای رو کردن همه چیز در رابطه با شما نخواهد بود. در نهایت این امر که احترامی فراتر از انتظار را به مخاطب خود دهید، بدون شک برای آنها غافلگیرکننده خواهد بود.

6-عدم برانگیختن کنجکاوی مخاطب (آلون راجیچ)

مخاطب باید تا مدتی پس از پایان حضورتان، درگیری ذهنی داشته باشد. این امر به معنای آن خواهد بود که شما تاثیر لازم را ایجاد کرده اید. در این رابطه توصیه می شود که ضمن ایجاد کنجکاوی، مخاطب خود را تا زمان برخورد بعدی، تا حد زیادی کنجکاو نگه دارید. در غیر این صورت بسیار زود از ذهن افراد حذف خواهید شد.

مطلب مرتبط: 3 اشتباه رایج مدیریتی

7-تلاش بیش از حد (آندرئا کالانان)

شما باید به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است بنا به هر دلیل موفق نشوید تا همه افراد را تحت تاثیر خود قرار دهید. تحت این شرایط ضروری است تا بیش از حد تلاش نکنید. این امر باعث می شود تا همه چیز کاملا به ضرر شما تمام شود. به همین خاطر بهتر است تا به جای چنین تلاش بیهوده ای، کارت خود را در اختیار افراد قرار داده و شانس موفقیت را برای برخوردهای بعدی حفظ کنید.

در نهایت توجه داشته باشید که بررسی اقدامات افرادی که در طول زندگی شما موفق شده اند تا تاثیر اولیه لازم را داشته باشند، می تواند راهنمای عمل بسیار خوبی باشد. درواقع شما نباید یادگیری خود را در این زمینه به سطحی محدود کنید.

منبع : businessinsider
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/7FXoMTqJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه