امروزه اینستاگرام به حدی رشد کرده است که بسیاری از افراد از آن تحت عنوان یکی از سه شبکه اصلی نام می برند. در این زمینه اگرچه ممکن است تصور کنید که گزینه ای مانند واتس اپ، مخاطبان بیشتری دارد. با این حال فراموش نکنید که میان شبکه ارتباطی و اجتماعی، تفاوت هایی وجود دارد و نباید آنها را در یک گروه، مقایسه کرد. در این راستا پرکاربردترین قابلیت این شبکه، بخش استوری است.
در این راستا شما باید برای کسب بالاترین حد نتایج، بهترین استفاده ممکن از تمامی امکانات این بخش را داشته باشید که مهمترین آن، استیکرهای موجود است. با این حال طبیعی است که تمامی آنها به یک اندازه اهمیت ندارند. به همین خاطر در ادامه ضروری ترین استیکرهای اینستاگرام برای برندهای تجاری را بررسی خواهیم کرد.
مطلب مرتبط: چگونه از امکانات اینستاگرام برای رشد صفحه خود استفاده کنیم؟
1-Sound On
با استفاده از این استیکر شما می توانید فایل های صوتی موردنظر خود را به استوری اضافه کنید. درواقع صدا به سادگی می تواند تاثیرگذاری اقدام شما را افزایش دهد. به همین خاطر بهتر است که تا حد امکان برای تمامی استوری های خود از این قابلیت استفاده کنید. مزیت دیگر این استیکر، آگاهی مخاطب از وجود صدا در استوری شما است. درواقع بسیاری از افراد در هنگام گشت و گذار در شبکه های اجتماعی، صدا را غیرفعال می کنند. تحت این شرایط وجود چنین استیکری می تواند منجر به تغییر وضعیت آنها شود و شانس دیده شدن اقدام مورد نظر، بیشتر شود.
2- Support Small Business
درواقع این بخش برای حمایت از کسب و کارهای کوچک ایجاد شده است. علت این امر نیز به این خاطر است که این دسته، معمولا بودجه کافی برای تبلیغات ندارند و چنین اقدام در ظاهر ساده ای می تواند به اتفاقات بسیار خوبی منجر شود. در این زمینه شما می توانید از این قابلیت برای همکاری های متقابل با برندهای مختلف استفاده کرده و یا از کارمندان خود بخواهید که با استفاده از این استیکر، کسب و کار شما را تبلیغ نمایند. در این زمینه اگرچه ممکن است تصور کنید که این اقدام کاملا شبیه به منشن کردن است. با این حال توجه داشته باشید که در استیکر فوق ، افراد در کنار آیدی صفحه، برخی از پست ها را نیز می توانند بدون اقدام خاصی مشاهده کنند. این امر بدون شک در تصمیم گیری افراد تاثیر بسزایی را خواهد داشت. این امر در حالی است که در حالت دوم، تنها آیدی مشخص خواهد بود.
مطلب مرتبط: 7 تکنیک رشد سریع در اینستاگرام
3-Quiz
نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که ماهیت شکل گیری شبکه های اجتماعی برای سرگرمی بوده و جهت موفقیت نیز باید به این اصل توجه ویژه داشته باشید. در این زمینه سوالات چند گزینه ای، یکی از راهکارهای بسیار خوب بوده و باعث می شود تا افراد ضمن سنجش سطح دانش خود، سریعا بتوانند پاسخ درست را هم مشاهده کنند. درواقع شما از این بخش می توانید استفاده های متنوعی داشته باشید. برای ایده گرفتن بهترین اقدام این است که عملکرد سایر برندها را مورد توجه قرار دهید. برای مثال برخی از برندها مجموعه استوری های خود را با یک سوال چند گزینه ای آغاز می کنند تا نسبت به وضعیت آگاهی مخاطبان خود، اطلاعاتی را به دست آورند. در این راستا اگر بیشتر دنبال کنندگان شما نسبت به موضوعی که قصد مطرح کردن آن را دارید، اطلاعی نداشته باشند. طبیعی است که اقدام شما شانس موفقیت بسیار بالایی را خواهد داشت.
4-Poll
درواقع این بخش نظرسنجی بوده و حتی در خارج از اینستاگرام نیز چنین اقدامی بسیار ارزشمند است. درواقع با این اقدام شما می توانید به نظر واقعی مخاطبان خود دست پیدا کنید. در این راستا فراموش نکنید که امروزه تنها منبع قابل اعتماد، داده ها هستند. در این زمینه شما می توانید از این بخش برای ایجاد سرگرمی نیز استفاده کرده و با یک اقدام، دو هدف را مورد توجه قرار دهید. رایج ترین شکل استفاده از این بخش، مقایسه و مطرح کردن سوال است که امروزه روان شناس ها این موضوع را به اثبات رسانده اند که جملات پرسشی، به خوبی توجهات را به سمت خود جلب می کند.
مطلب مرتبط: رشد طبیعی صفحه اینستاگرام با 13 راهکار طلایی
5-Questions
در این بخش مخاطب باید به سوالات شما پاسخ کتبی بدهد. این موضوع باعث خواهد شد تا با دیدگاه ها به شکل واقعی تر مواجه شوید. درواقع در نظرسنجی، گزینه ها محدود بوده و ممکن است نظر واقعی مخاطب شامل هیچ یک از آنها نباشد. در این راستا شما می توانید با هایلایت کردن پاسخ ها، یک موضوع را برای همیشه در صفحه خود نگه داشته و از تکرار چنین اقدامی برای مخاطبان جدید، خودداری نمایید. در این زمینه فراموش نکنید که شما باید به پاسخ ها واکنش داشته باشید، در غیر این صورت، خصوصا در درازمدت از این اقدام خود نتیجه لازم را به دست نخواهید آورد.
6-Hashtag
درست به مانند پست ها که استفاده از هشتگ باعث قرارگیری آنها در گروه های مختلف و در نهایت افزایش شانس دیده شدن می شود، در استوری نیز این موضوع صادق بوده و لازم است تا از استیکر مخصوص آن استفاده کنید. در این زمینه فراموش نکنید که شما برای هر استوری تنها می توانید یک هشتگ را اضافه کنید. به همین خاطر باید اطمینان داشته باشید که مهمترین مورد را انتخاب کرده اید که در سنجش آن، انواع نرم افزارها وجود دارد که کار شما را ساده تر خواهد کرد.
مطلب مرتبط: 8 ابزار ضروری برای رشد صفحه در اینستاگرام
7-Mention
این استیکر برای زمانی است که شما بخواهید ایدی فردی در استوری شما قرار گیرد. این موضوع معمولا برای اقداماتی نظیر بازنشر، انجام می شود. برای مثال با این اقدام شما می توانید به خوبی از محتواهای تولید شده از سوی مخاطبان خود، حمایت لازم را انجام دهید. در این راستا این امکان صرفا برای قرار دادن آیدی صفحات شخصی است و برای برندها لازم است تا از استیکر Support Small Business استفاده کنید.
8- Location
اضافه کردن لوکیشن باعث خواهد شد تا هوش مصنوعی اینستاگرام شما را در محدوده جغرافیایی موردنظر قرار دهد و شانس پیدا کردن مخاطبان بیشتری از دل جامعه هدف خود را داشته باشید. درواقع مزیت اصلی این استیکر، پیدا کردن مخاطبان جدید است. در این راستا فراموش نکنید که ممکن است در یک استوری شما بخواهید از چند استیکر استفاده کنید. به همین خاطر برنامه ریزی برای جایگاه قرارگیری آنها بسیار مهم خواهد بود. در این زمینه یک ترفند ساده نیز وجود دارد و شما می توانید با کوچک کردن عکس و یا فیلم موردنظر، استیکرهایی را در پشت صحنه قرار داده و در آخر، ابعاد استوری را به حالت اول بازگردانید.
مطلب مرتبط: 5 قابلیت جدید اینستاگرام برای حساب های تجاری
9- GIF
برای ایجاد جذابیت بصری، این دسته از استیکرها جذابیت و تنوع بسیار بالایی را دارند. در این زمینه اینستاگرام با خرید برند Giphy، زیرساخت های لازم برای این اقدام را مهیا کرده است. به همین خاطر شما همواره با افزایش تعداد گیف ها مواجه خواهید بود که این امر به عدم تکراری شدن موارد استفاده شده منجر می شود و یک نکته مثبت است.
10- Countdown
این امر که مخاطب شما برای یک اتفاق و یا رویداد خاص آماده باشد، بدون شک موردی بسیار مهم خواهد بود. با این حال این موضوع نیز بسیار رایج است که مخاطب به سادگی استوری های شما را فراموش کند و در نهایت نتوانید بالاترین حد نتایج را به دست آورید. درواقع این استیکر درست به مانند یک ابزار شمارش معکوس بوده و از نظر روان شناسی نیز چنین اقدامی باعث ایجاد هیجان و توجه بیشتر می شود.