چهارشنبه, ۳۰ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Wed, 20 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

دوران طلایی وبلاگ ها بار دیگر شروع شده و ظاهرا این بار وبلاگ ها برای مدت زمانی بیشتر در کنار هم خواهند ماند. از دو سه سال قبل که دوباره وبلاگ ها طرفداران پر و پاقرص خودشان در بین کاربران را پیدا کرده اند، خیلی از بازاریاب ها سراغ طراحی وبلاگ برای برندشان رفته اند. با این حال دیگر مثل گذشته صرف تولید محتوا کاربران را جذب نمی کند. همین امر طراحی وبلاگ را بدل به نوعی معمای پیچیده کرده است که کمتر کسی حتی جرأت نزدیک شدن به آن را دارد. 

ما در این مقاله قصد داریم نگاهی به صفر تا صد طراحی وبلاگ در دوران کنونی بیندازیم. اگر شما هم در دوران نوجوانی سری به دنیای شیرین وبلاگ ها زده باشید، احتمالا حالا با بازگشت دوباره به این دنیا حسابی غافلگیر خواهید شد؛ چراکه کمتر چیزی در این دنیا به روایت های شیرین صدالبته قدیمی وبلاگ نویسی شباهت دارد. 

راه اندازی وبلاگ برای برند با رعایت نکات کلیدی

شما در این مقاله نه تنها با تغییرات وبلاگ نویسی در طول زمان آشنا می شوید، بلکه اطلاعات کلیدی برای وبلاگ نویسی به طور حرفه ای در این میان را نیز یاد می گیرید. پس منتظر چه هستید؟ کوله پشتی تان را سریع آماده کنید تا ماجراجویی مشترک مان را شروع کنیم!

مطلب مرتبط: چرا راه اندازی وبلاگ در کنار سایت رسمی برند ضروری است؟

وبلاگ نویسی در دوران مدرن

تمرکز بر تفاوت ها: کلید وبلاگ نویسی موفق

تمرکز بر تفاوت ها، کلید وبلاگ نویسی موفق

این روزها کلی وبلاگ کلیشه ای در گوگل به چشم می خورد که آدم حتی یک لحظه هم رغبت نمی کند روی لینک های مربوط به آنها کلیک کند. خب آدم که وقتش را از سر راه نیاورده تا پای چنین وبلاگ هایی هدر دهد. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز اولین توصیه کلیدی برای وبلاگ نویسی درست و حسابی را مرتبط با تمرکز بر روی تفاوت ها می دانیم. 

ماموریت شما در این بخش مثل روز روشن است؛ باید اول از همه یک مرور کلی از وضعت وبلاگ ها در حوزه کاری تان داشته باشید و سعی کنید نقطه ضعف کارشان را پیدا کنید. بعد می توانید از همین نقاط ضعف برای بهبود کار خودتان به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. اینطوری یک وبلاگ جذاب و تازه برای مخاطب تان خواهید داشت. ماجرا جالب شد، نه؟

توجه به سفر مشتریان هنگام خرید: هزارتویی پیچ در پیچ

توجه به سفر مشتریان هنگام خرید

آیا تا حالا خودتان را به جای مشتریان قرار داده اید تا کمی هم که شده با تجربه خریدشان آشنا شوید؟ معمولا کارآفرینان فکر می کنند مشتریان در طی یک جریان کاملا یکسان به جمع بندی نهایی رسیده و اقدام به خرید از یک برند می کنند. اگر شما هم اینطور فکر می کنید، از همین ابتدای کار طرز فکرتان اشتباه است؛ چراکه مشتریان تجربه های متفاوتی در هنگام خرید پشت سر می گذارند. 

ما در روزنامه فرصت امروز تجربیات متفاوت مشتریان هنگام رویارویی با پیشنهادات برندها را تحت عنوان سفر خرید دسته بندی می کنیم. شما در وبلاگ تان برای اینکه مشتریان را به سوی بهترین خرید ممکن راهنمایی کنید، باید این سفر پیچ در پیچ را مدنظر داشته باشید. 

بی شک مشتری که آن سر دنیا قصد خرید محصول شما را دارد، تجربه ای متفاوت را پشت سر گذاشته است. بنابراین شما نباید با این دسته از مشتریان همان طوری رفتار کنید ک با بقیه تعامل دارید. چنین کاری نه تنها اعتبار شما را زیر سوال می برد، بلکه به مرور زمان تمام مشتریان را نیز از کنارتان پراکنده خواهد کرد. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم کسب و کارها باید از وبلاگ نویسی برای شخصی سازی سفر مشتریان به هنگام خرید استفاده کنند. اینطوری شما می توانید بدون هیچ مشکلی مشتریان را در کنار کسب و کارتان نگه داشته و روز به روز هم بر دامنه مشتریان تان اضافه کنید. 

مطلب مرتبط: بازاریابی آنلاین با راه اندازی وبلاگ

داستان سرایی بهتر: وبلاگ به عنوان محور اصلی بیان داستان

داستان سرایی بهتر

هر برندی در این دنیا داستان خاص خودش را دارد، اما فقط تعداد محدودی از برندها داستان شان حسابی در بین مشتریان طرفدار دارد. برخی از کارآفرینان برای اینکه داستان برندشان در بین مشتریان محبوبیت پیدا کند، اقدام به ولخرجی های عجیب در حوزه تبلیغات می کنند. اگر نظر ما را بخواهید، مفهوم داستان برند هیچ ارتباطی با تبلیغات ندارد. در عوض شما باید دنبال راه های دیگری برای توسعه داستان تان در بین مشتریان باشید. 

یکی از نکات کلیدی برای تاثیرگذاری بر روی ذهن مخاطب هدف، استفاده از ابزارهای درست است. مثلا اگر شما هنوز میانه خوبی با شبکه های اجتماعی ندارید، اصلا بعید نیست که داستان برندتان شهرت لازم را به دست نیاورده باشد. این امر درباره بی توجهی به وبلاگ هم مصداق دارد. 

باور کنید یا نه، وبلاگ ها دوباره محبوبیت زیادی در بین کاربران پیدا کرده اند. بنابراین تا دیر نشده باید تکلیف خودتان در این رابطه را روشن کنید. بسیاری از کسب و کارها هنوز به اهمیت وبلاگ برای نسل جوان پی نبرده اند. بنابراین اگر خیلی زود برنامه تان در این زمینه را با داستان سرایی ترکیب کنید، یک سر و گردن از رقبا جلو خواهید افتاد. آن وقت دیگر هیچ کس به گرد پای تان هم نخواهد رسید!

توجه به موضوعات زیست محیطی: الزامی برای تمام برندها

توجه به موضوعات زیست محیطی

زمانی نه چندان دور مشتریان فقط به اینکه محصولی ارزان به دست شان برسد، توجه داشتند. با این حال اکنون زمانه کاملا عوض شده است. خیلی از مشتریان به محض اینکه متوجه عدم تعهد یک برند به مسائل زیست محیطی شوند، دور آن را خط می کشند. مثلا تجربه برند فولکس واگن را در نظر بگیرید؛ این برند فقط به خاطر اینکه کمی در گزارش های مربوط به آلایندگی ای خودروهایش از مرز واقعیت عبور کرده بود، با ضرری چند میلیاردی رو به رو شد. 

مطلب مرتبط: 13 پلتفرم برتر برای وبلاگ نویسی

مثال بالا شاید در بدترین حالت ممکن مطرح شده باشد، اما چیزی از واقعیت ماجرا کم نمی کند. این روزها مشتریان به مسائل زیست محیطی اهمیت ویژه ای می دهند. درست به همین خاطر شما باید شش دانگ حواس تان به این حوزه باشد. گاهی اوقات نگارش یک مطلب ساده در وبلاگ رسمی برند درباره مسائل زیست محیطی به شما کمک می کند تا تصویری جذاب از برندتان در نزد مشتریان بسازید. 

خیلی وقت ها مدیران یک کسب و کار تمام تلاش شان برای حضوری فعال در زمینه حفاظت از محیط زیست انجام می دهند، اما در نهایت به دلیل اطلاع رسانی نادرست نتیجه لازم را دریافت نمی کنند. هدف ما در این بخش کمک به شما برای اطلاع رسانی هرچه بهتر درباره چنین نکاتی است. اینطوری بدون هیچ دغدغه ای می توانید به فکر توسعه کسب و کاری باشید که از قضا با مسائل زیست محیطی نیز سازگاری کامل دارد. 

ماموریت شما در این بخش استفاده از وبلاگ تان به مثابه یک کانال خبررسانی قدرتمند است. یادتان باشد، وبلاگ ها باید کاربردهای چندگانه ای داشته باشند. بنابراین بهتر است وبلاگ تان را صرفا به محلی برای اطلاع رسانی تبدیل نکنید. این طوری نه تنها دامنه وسیعی از مخاطب تان را از دست خواهید داد، بلکه از تمام توانایی وبلاگ تان هم استفاده نخواهید کرد.

دعوت از نویسندگان مهمان: ایده ای همیشه کارساز

دعوت از نویسندگان مهمان

وقتی در یک وبلاگ نویسنده های ثابتی حضور داشته باشند، به مرور زمان جذابیت آن وبلاگ برای مخاطب کمرنگ خواهد شد. خب شما حتی اگر بهترین موضوعات دنیا را هم تحت پوشش قرار دهید، بازهم نیاز به کمی تنوع حس می شود. این دقیقا همان دلیلی است که خیلی از کارآفرینان را به سوی استفاده از نویسنده های مهمان در وبلاگ شان سوق می دهد. 

یادتان باشد، شما در همکاری با نویسنده های مهمان نباید خیلی زیاده روی کنید. در عوض بهتر است سراغ کسانی بروید که تخصص لازم در حوزه کارتان را دارند. یک ایده بهتر در این میان دعوت از مدیران و کارآفرینانی است که کسب و کارشان در واقع زنجیره مشتری مشترک با شما داشته باشند. مثلا اگر در زمینه دکوراسیون داخلی فعالیت دارید، همکاری با شرکت های سازنده مبلمان خانگی ایده خوبی خواهد بود. اینطوری وبلاگ شما همیشه برای مخاطب جذابیت بالایی خواهد داشت. 

نویسنده مهمان هرچند وقت یکبار حال و هوای وبلاگ شما را حسابی عوض خواهد کرد. اینطوری می توانید بیشتر روی اثرگذاری بر مخاطب حساب کرده و مطمئن شوید وبلاگ شما همیشه برای کاربران جذابیت لازم را دارد. یکی از مشکلاتی که همیشه وبلاگ ها را به چالش می کشد، بحث مربوط به تکراری شدن محتوا برای مخاطب هدف است. در این صورت شما می توانید همیشه کارتان را بهبود بخشیده و با دعوت از نویسنده مهمان شهرت تان را مدیریت کنید. 

یادتان باشد، وقتی شما از دیگران برای نگارش محتوای به عنوان مهمان دعوت می کنید، دو راه بیشتر ندارید. یا اینکه دست به جیب شده و هزینه محتوا را پرداخت می کنید یا اینکه خودتان هم در وبلاگ آنها به عنوان نویسنده مهمان دست به کار خواهید شد. انتخاب از بین این دو گزینه کاملا به وضعیت کسب و کارتان بستگی دارد. پس اصلا به خودتان سخت نگیرید و معیار نهایی تان اوضاع برندتان باشد. 

رعایت سادگی: مهمترین بخش کار

رعایت سادگی، مهمترین بخش کار

کاربران در دنیای امروز اصلا میانه خوبی با وبلاگ های پیچیده ندارند. در عوض همه دوست دارند محتوای مورد نظرشان را در ساده ترین شکل ممکن مشاهده نمایند. این امر در بسیاری از مواقع مشکلات زیادی برای کسب و کارها ایجاد می کند. به طوری که به مرور زمان شما با زرق و برق فراوان وبلاگ برند دیگر شانسی برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان نخواهید داشت. 

ما در روزنامه فرصت امروز رعایت سادگی در رابطه با وبلاگ ها را در دو سطح بررسی می کنیم. اول از همه شما باید برای طراحی قالب وبلاگ از ایده های مینیمال استفاده کنید. اینطوری قالب تان همیشه برای مخاطب جذاب باقی می ماند. در وهله بعد محتوای تان باید به زبانی ساده و خودمانی نوشته شود. خب شما که قرار نیست یک کلاس درس برای مخاطب تان برگزار کنید. پس سعی کنید کار را به ساده ترین شکل ممکن دنبال کرده و دور ایده های عجیب و غریب را خط بکشید. اینطوری بازگشت سرمایه بهتری از وبلاگ تان خواهید داشت. 

مطلب مرتبط: چرا وبلاگ نویسی مهم است؟

بازنویسی محتوای قدیمی وبلاگ که به نظر متن سخت یا پیچیده ای دارند، همیشه ایده جذابی محسوب می شود. شما در این صورت می توانید بدون هیچ مشکلی با هزینه ای اندک محتوای قدیمی تان را دوباره زنده کنید. نکته کلیدی اینکه باید همیشه خودتان را در موقعیتی قرار دهید که وقت کافی برای ویرایش محتوای قدیمی داشته باشید. وگرنه کلاه ‏تان پس معرکه خواهد بود. 

منابع:

https://www.noobpreneur.com

https://www.forbes.com

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/s3cYvnGL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایر
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه