اسنپ چت در میان کاربران نسل جوان فضای اینترنت طرفدارهای بسیار زیادی دارد. دلیل این امر تمرکز پلتفرم موردنظر بر روی گوشی های هوشمند و به روز رسانی مداوم امکاناتش است. همین امر موجب توجه گسترده برندها به اسنپ چت به عنوان ابزاری برای بازاریابی و تبلیغات شده است. اغلب محتوای بازاریابی در اسنپ چت در صورت تمایل کاربران امکان «رد کردن» را دارد. این امر با هدف احترام به حریم خصوصی و ترغیب برندها برای طراحی محتوای بازاریابی جذاب انجام شده است. نکته مهم در این میان تغییر استراتژی اسنپ چت در واکنش به توسعه شبکه های اجتماعی رقیب است.
تیک تاک به عنوان یک پلتفرم اجتماعی در طول سال های اخیر شهرت بسیار زیادی کسب کرده است. این امر در کنار توسعه مداوم اینستاگرام برای اسنپ چت خطرآفرین شده است. تمایل برندها برای نمایش محتوای تبلیغات اجباری در نهایت موجب تسلیم اسنپ چت شده است. بر این اساس از ماه آینده نخستین نسخه از تبلیغات اجباری با تضمین گسترده برای نمایش برای تمام کاربران به نمایش درخواهد آمد. بی تردید این امر نسل تازهای از کمپین های بازاریابی در شبکه های اجتماعی را ایجاد می کند.
مطلب مرتبط: تبلیغات کاربردی در اسنپ چت
نکته مهم درخصوص نمایش تبلیغات در اسنپ چت ماهیت ویدئویی و کوتاه آنهاست بنابراین خبری از مشاهده یک تصویر یا کادری همراه با گزینه دانلود اپلیکیشن خاص نخواهد بود. دعوت از برندها برای استفاده از فیلترهای متنوع اسنپ چت به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نکته مهمی محسوب می شود، با این حساب تبلیغات اجباری در اسنپ چت هماهنگی بسیار زیادی با ماهیت برند این پلتفرم خواهد داشت.