سال 2020 تاثیرات بسیار شگرفی بر روی عرصه کسب و کار گذاشت و هنوز هم در نیمه سال 2021 این تاثیرات قابل مشاهده است. براساس گزارش واشنگتن پست، در طول سال 2020 نزدیک به 100 هزار کسب و کار کوچک تعطیل شده اند. این آمار سیگنال بسیار مهمی برای کارآفرینان در بازارهای مختلف به همراه دارد. همه گیری کرونا اهدافی که برندها باید دنبال کنند را به طور قابل ملاحظه ای تغییر داده است. با این حساب شما باید حواس تان حسابی به اهداف کسب و کارتان باشد.
هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از اهداف مهم برای استفاده کارآفرینان در دنیای کسب و کار است. شما با دنبال کردن چنین اهدافی به طور قابل ملاحظه ای شانس تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهبود وضعیت کسب و کارتان را خواهید داشت. در ادامه برخی از این اهداف را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
سازگاری برند با شرایط جدید
دنیای کرونایی و پساکرونایی با بازاریابی آنلاین معنا پیدا می کند. کسب و کارها باید به طور قابل ملاحظه ای برای این شرایط آمادگی داشته باشند، در غیر این صورت شاید هرگز فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان را پیدا نکنند. بسیاری از برندها خیلی دیر به سوی حوزه آنلاین گرایش پیدا کردند. درست به همین خاطر مشکلات شان به طور تصاعدی زیاد شده است. اگر نگاهی به برندهای شکست خورده انداخته باشید، اغلب آنها در دوران کرونا خیلی دیر وارد عرصه دیجیتال سازی کسب و کارشان شدند.
مطلب مرتبط: تبدیل شدن به کارآفرینی میلیونر با 3 تکنیک طلایی
هدف اصلی در این بخش ورود مناسب و به موقع به دنیای دیجیتال است. اگر کسب و کار شما به طور سنتی اداره می شود، باید ترندهای تازه را مدنظر قرار دهید. این امر نقش مهمی در ثبات کسب و کار شما در بلندمدت خواهد داشت.
انتقال دفتر کار به خانه ها
شاید دیگر دوره کار حضوری به سر آمده باشد. شیوع ویروس کرونا این امر را به بهترین شکل ممکن نشان داد. با این حساب ازسرگیری دوباره کار حضوری به تاریخی نامعلوم حواله داده شده است. شاید برخی از کسب و کارها در این میان دفتر کارشان را دوباره باز کرده باشند، اما چنین شرایطی برای تمام برندها مهیا نیست. بنابراین شما باید به فکر انتقال دفترهای کارتان به خانه ها باشید. در وضعیت کنونی خانه هر کدام از کارمندان تان نقش بخشی از دفتر شرکت را بازی می کند. به این ترتیب شما امکان ادامه فرآیند کسب و کار حتی در سخت ترین شرایط ممکن را هم خواهید داشت. تهیه تجهیزات لازم برای فرآیند کار از خانه نکته ای بسیار ضروری محسوب می شود. شما باید به خوبی از یک ابزار حرفهای برای ایجاد ارتباط میان کارمندان تان استفاده کنید. اغلب اوقات ابزار زوم ایده خوبی در این میان خواهد بود.
تقویت خدمات مشتریان
وقتی برندها به طور حضوری مشغول به فعالیت نیستند، نیاز به خدمات مشتریان باکیفیت به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. بسیاری از مشتریان در چنین شرایطی تماس های بیشتری با بخش موردنظر برقرار می کنند. اگر در این میان شما کیفیت خدمات تان را به طور قابل ملاحظه ای افزایش ندهید، شاید مشتریان ساعت ها در صف انتظار باقی بمانند. امروزه یکی از راهکارهای مناسب برای بهبود کیفیت خدمات مشتریان استفاده از ربات های چت است. این ربات ها به لطف فناوری هوش مصنوعی امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف را فراهم کرده اند. بنابراین شما هیچ مشکلی از بابت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت.
افزایش ترافیک سایت
وقتی همه چیز در دوران کرونا در دنیای آنلاین روی می دهد، شما هم باید به این فضا توجه بیشتری نشان دهید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. این امر در رابطه با بازاریابی دیجیتال معنا پیدا می کند. با این حساب شما باید سرمایه گذاری تان بر روی حوزه آنلاین را به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهید، در غیر این صورت تمام زحمات تان برای تولید محتوا در این عرصه بی نتیجه باقی خواهد ماند.
مطلب مرتبط: 10 راز مهم برای تبدیل شدن به کارآفرینی موفق
افزایش ترافیک سایت به معنای افزایش دامنه مخاطب هدف شماست. شما با چنین کاری امکان تاثیرگذاری بر روی دامنه هرچه بیشتری از مشتریان و همچنین فروش بالاتر را خواهید داشت.