یکشنبه, ۴ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sun, 24 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
چگونه مخاطب را جذب کمپین بازاریابی مان کنیم؟

تولید محتوای بازاریابی جذاب با 4 راهکار غیرسنتی

4 سال پیش ( 1398/11/15 )
پدیدآورنده : سونیا تامپسون   پدیدآورنده : علی آل علی   پدیدآورنده : کمپین بازاریابی  

بازاریابی محتوایی یکی از استراتژی های تاثیرگذار برای توسعه کسب و کار محسوب می شود. اکنون برندها در تلاش برای تولید محتوای منحصر به فرد از یکدیگر سبقت می گیرند. با وجود چنین رقابتی فرآیند جلب نظر مخاطب هدف دشوارتر از هر زمان دیگری شده است. نتیجه این امر برای برندها ضرورت فعالیت دقیق تر برای جلب نظر مخاطب هدف است.

اگرچه هنوز هم برخی از شیوه های سنتی تولید محتوا در عرصه بازاریابی کاربرد دارد، اما به طور کلی فضای بازاریابی محتوایی تغییر کرده است. در ادامه به بررسی چهار شیوه مناسب و جدید برای تولید محتوای جذاب و تعامل برانگیز خواهیم پرداخت.

تولید محتوای بازاریابی جذاب

1. خانه سرگرمی

برند نایک در سال گذشته اقدام به رونمایی از نسل جدید کفش های ورزشی اش به گونه ای متفاوت کرد. نایک به طور معمول از اینستاگرام برای معرفی محصولات تازه استفاده بسیار زیادی می کند. در این میان ایجاد خانه های تفریح و سرگرمی در دستور کار نایک قرار گرفت. مشتریان در این خانه ها امکان سرگرمی و انجام بازی های مختلف را داشتند. به این ترتیب حجم قابل توجهی از محتوای مخاطب هدف در شبکه های اجتماعی مربوط به خانه های نایک بود. این امر نقش مهمی در موفقیت فروش محصولات جدید نایک داشت.
استفاده از شیوه نایک برای معرفی محصولات فرصت مناسبی در زمینه تولید محتوا به بخش بازاریابی می دهد. همچنین انگیزه کاربران برای بازنشر محتوای ما نیز افزایش می یابد. توصیه من در این بخش استفاده از مناسبت های مهم برای ایجاد خانه های سرگرمی است. به این ترتیب مخاطب هدف پیش از اجرای برنامه آمادگی ذهنی نسبت به احتمال اجرای آن از سوی ما را خواهد داشت.

مطلب مرتبط: محتوا و نحوه تولید آن / همه چیز درباره خلق یک محتوای جذاب

2. تولید محتوا با خلق رویداد

هنگامی که ویل اسمیت، بازیگر مشعور هالیوود، 50 ساله شد، به جای برگزاری جشن تولید پرهزینه اقدام به اجرای یک برنامه زنده کرد. این برنامه میلیون ها بازدیدکننده از سراسر دنیا دریافت کرد. به این ترتیب ویل اسمیت در 50 سالگی موفق به ثبت رکوردی جذاب در زمینه جلب نظر مخاطب به برنامه زنده شد. نکته جذاب ماجرا پرسش ویل اسمیت از هلی کوپر بر فراز گرند کانیون بود. به این ترتیب میلیون ها مخاطب به طور زنده برنامه پرسش هیجان انگیز وی را مشاهده کردند.

یکی از راهکارهای جذاب برای جلب نظر مخاطب هدف استفاده از شیوه های غیرعادی است. اغلب مردم انتشارات مشخصی از برندها دارند. این امر شامل فعالیت در راستای تولید محتوای تبلیغاتی است. اغلب مردم به راحتی محتوای تبلیغاتی را تشخیص می دهند. نکته مهم ماجرا امکان نادیده انگاری محتوا از سوی کاربران است. این امر مشکلات زیادی برای برندها ایجاد می کند. راهکار مناسب در این میان استفاده از محتوای جذاب و غیرقابل پیش بینی به منظور جلب توجه مخاطب است. ما باید همیشه انتظارات مخاطب از برندمان را به هم بریزیم. به این ترتیب به طور مداوم توانایی جلب نظر آنها را خواهیم داشت.

3. تولید مستند

سال گذشته یکی از مشتریان من اقدام به تولید یک مجموعه مستند کرد. من در آن پروژه همکاری نداشتم، اما نتیجه آن به شدت کارشناس ها را تحت تاثیر قرار داد. این امر موجب نگاه دوباره من به عرصه تولید مستند شد. یکی از راهکارهای مناسب برای بازاریابی تولید مستند درباره موضوعات مهم برای مخاطب هدف است. به عنوان مثال، اکنون مسائل زیست محیطی اهمیت بسیار زیادی برای مخاطب هدف دارد. این امر موجب افزایش توجه برندها به تولید محتوای مرتبط با محیط زیست شده است. توصیه من در این بخش تلاش برای تولید مجموعه مستندهایی در زمینه محیط زیست یا سایر موضوعات مورد توجه مخاطب هدف است. به این ترتیب ما توجه مخاطب را به صورت کاملا متفاوت جلب خواهیم کرد.

4. برگزاری مسابقه و مراسم های خیریه

برگزاری مسابقه یکی از راهکارهای کلاسیک برای جلب نظر مخاطب هدف است. امروزه این شیوه در قالب شبکه های اجتماعی مورد استفاده برندها قرار می گیرد. به این ترتیب اغلب برندها فرصت تعامل با مخاطب هدف از طریق تعیین جایزه برای مسابقات عکاسی، تولید محتوا و انواع موضوعات دیگر را دارند.

مطلب مرتبط: تولید محتوای جذاب با 5 الگوی کاربردی

برخی از برندها علاوه بر استفاده از مسابقات مختلف در زمینه های بشردوستانه نیز فعالیت دارند. این امر شامل برگزاری مراسم های خیریه است. به این تریب علاوه بر اختصاص بخشی از درآمد برند به امور خیریه، کمک های مردمی مشتریان نیز جمع آوری می شود. شهرت مناسب در زمینه کمک های بشردوستانه اهمیت زیادی برای برندها دارد. این امر تاثیر انکارناپذیری بر روی تصمیم گیری مشتریان دارد.

منبع : inc
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0iyUpSbR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه