در شرایطی که فولکس واگن تمام تمرکز خود را بر حوزه خودروهای برقی گذاشته است، دو برند زیرمجموعه آن سیاست کاملا متفاوتی را انتخاب کرده و به نظر می رسد که برنامه ای برای برقی کردن خودروهای خود ندارند. این امر در حالی است که این اقدام، به ترند اصلی در حوزه خودروسازی تبدیل شده است. در این راستا استفان ویکلمن به عنوان مدیر حال حاضر این دو برند، اعلام کرده است که با توجه به تولید محدود خودروهای بوگاتی و لامبورگینی، تاثیر زیست محیطی آنها بسیار ناچیز بوده و دلیلی برای برقی کردن موتورهای این شرکت، وجود ندارد.
در این راستا به نظر می رسد که با توجه به این امر که برای این دو برند، سرعت و شتاب بالا از جمله اصلی ترین فاکتورها محسوب می شود، موتورهای برقی قادر به تامین این نیاز نخواهد بود. در این رابطه نظرات مختلفی نیز وجود دارد. به نظر برخی از تحلیلگران برقی کردن خودروها تنها برای برندهای تولید انبوه الزامی خواهد بود، با این حال برخی دیگر با توجه به این امر که بوگاتی، بالاترین مصرف بنزین را در بین تمامی خودروها دارد، بی تفاوتی مدیر آن نسبت به محیط زیست را نوعی سلب مسئولیت دانسته اند. حال باید دید که این سیاست، چه نتایجی را در آینده برای این دو برند در پی خواهد داشت.