یکشنبه, ۲ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sun, 22 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

نگارش رزومه در میان اهالی کسب و کار یکی از سخت ترین کارهای ممکن محسوب می شود. دلیل این امر نیز مربوط به عدم آشنایی با این حوزه و مشکلات رایج در زمینه نگارش متن است. امروزه بسیاری از افراد برای اینکه متنی ساده در چارچوب اداری تهیه کنند، از شمار بالایی افراد متخصص کمک می گیرند. این امر به خوبی بیانگر دشواری های مربوط به نگارش متن در عرصه کسب و کار است. با این حساب اگر شما به دنبال نگارش یک رزومه خوب هستید، باید از همین حالا نکات متعددی را مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای پیدا کردن شغل دلخواه تان نیابید. 

گاهی اوقات نگارش رزومه امری غیرضروری محسوب می شود. این امر فقط در مورد کارآفرینان بی نهایت مشهوری مصداق دارد که احتمالا اصلا هم علاقه ای برای تغییر حوزه کاری شان ندارند، در غیر این صورت هر فردی برای استخدام در یک شرکت یا پیدا کردن فرصتی به منظور مشارکت در جلسه های استخدامی باید یک رزومه بسیار قوی داشته باشد. 

راهنمای نگارش رزومه برای کسب موقعیت شغلی دلخواه

اگر شما هم در عرصه کسب و کار با شیوه های نگارش رزومه آشنایی لازم را ندارید، نیازی به نگرانی نیست. این امر در میان بسیاری از کارآفرینان رواج دارد. با این حال اگر شما خیلی زود نسبت به یادگیری شیوه های رزومه نویسی اقدام نکنید، مشکلات تان به طور مداوم افزایش پیدا خواهد کرد. درست به همین خاطر شما باید به طور مداوم در زمینه رزومه نویسی مهارت تان را افزایش دهید، در غیر این صورت شاید خیلی زود فرصت های طلایی کاری تان را از دست بدهید.

مطلب مرتبط: چه چیزهایی را باید از رزومه تان حذف کنید؟

هدف اصلی در این مقاله مرور برخی از بهترین توصیه ها برای نگارش رزومه ای قوی از سوی کارآفرینان است. اگر شما هم در این حوزه مشکلات زیادی دارید یا اینکه مایل به یادگیری شیوه های حرفه ای رزومه نویسی هستید، نکات مورد بحث در این مقاله برای تان اهمیت و ارزش بالایی خواهد داشت. 

اضافه کردن اطلاعات تماس به رزومه

رزومه افراد بیانگر تمام مهارت ها و سابقه های کاری شان است. این فایل حتی حوزه های تخصصی و علایق دارنده اش را نیز مشخص می سازد. گاهی اوقات کارآفرینان آنقدر درگیر نگارش رزومه به طور حرفه ای می شوند که در عمل اهمیت آن از نقطه نظر ارتباطی را فراموش می کنند. این امر شامل اضافه کردن مشخصات ارتباطی به رزومه برای ارتباط بهتر میان شما و کارفرمای احتمالی است. وقتی یک شرکت از رزومه شما استقبال کند، بدون معطلی به دنبال ارتباط با شما خواهد بود. در این هنگام سهولت دسترسی به شما نقش مهمی را ایفا می کند. اگر شما در این میان اطلاعات تماس تان را به طور دقیق در رزومه قرار ندهید، کانال ارتباطی تان با شرکت های مختلف به طور کامل قطع می شود. در این صورت مدیران یک برند به جای اینکه دنبال شما بگردند، به سادگی افراد دیگری را در فهرست استخدامی قرار خواهند داد. این امر فرآیند فعالیت آنها را به شدت ساده کرده و کارشان را نیز به سرعت پیش می برد. 

بدون تردید اضافه کردن مشخصات شخصی و راه های ارتباطی کار خیلی سختی نیست. شما باید تمام موارد ممکن را در این فهرست جای دهید. گزینه هایی نظیر شماره تماس، آدرس ایمیل یا حتی آدرس سایت رسمی انتخاب های استانداردی محسوب می شود. شما در صورت استفاده از چنین گزینه هایی خیلی راحت با مخاطب هدف تان ارتباط برقرار کرده و امکان استفاده از فرصت های استخدامی حرفه ای را خواهید داشت. این امر گاهی اوقات برای کارآفرینان اهمیت بسیار ویژه ای دارد. بنابراین بهتر است پیش از ارسال رسمی رزومه نیم نگاهی به این وضعیت داشته باشید. این امر می تواند وضعیت تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای توسعه دهد. 

وقتی از مخاطب هدف در رزومه های کاری حرف می زنیم، اول از همه مدیران استخدامی شرکت ها را مدنظر داریم. این امر باید به بهترین شکل ممکن مدنظر شما قرار داشته باشد. اگر شما خودتان زمانی تجربه برگزاری جلسات استخدامی را داشته اید، فکر کردن به نکات مهم برای مسئول استخدامی یک شرکت امر مهمی خواهد بود. این نکته به شما امکان مناسبی برای همکاری با افراد مختلف را می دهد. بنابراین همیشه خودتان را جای مسئول استخدامی قرار دهید تا به خوبی از اهمیت تکمیل درست رزومه تان مطلع شوید. اگر این امر به طور درست از سوی شما صورت گیرد، شانس تان برای دستیابی به شغل دلخواه تان به شدت افزایش پیدا می کند. 

ایجاد هماهنگی میان رزومه و موقعیت شغلی

راهنمای نگارش رزومه برای کسب موقعیت شغلی دلخواه

بسیاری از افراد یک رزومه مشخص را برای شمار بالایی از شرکت ها ارسال می کنند. این امر شاید در نگاه نخست هیچ ایرادی نداشته باشد، اما از نظر حرفه ای تصویری واحد از شما برای تمام کارآفرینان ترسیم خواهد کرد. چنین نکته ای هماهنگی شما با موقعیت های شغلی متفاوت را زیر سوال خواهد برد. بنابراین به جای ارسال یک رزومه مشخص و واحد برای تمام شرکت ها باید فکری به حال شخصی سازی آن کنید. 

مطلب مرتبط: موارد ممنوعه یک رزومه کاری

وقتی صحبت از شخصی سازی می شود، بسیاری از کارآفرینان نگاه خوبی به آن ندارند. دلیل این امر سختی های شخصی سازی و همچنین تلاش بسیاری از افراد برای پرهیز از آن است. با این حساب اگر شما فرصت لازم برای بهبود رزومه تان را دارید، باید قبل از ارسال آنها با توجه به موقعیت شغلی مدنظر آن را به روز رسانی نمایید. این به روز رسانی شامل توجه به موقعیت شغلی موردنظرتان و تلاش برای استفاده از نکات حرفه ای به منظور ایجاد سازگاری میان آن و موقعیت شغلی است. با این حساب شانس شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهینه سازی نحوه فعالیت تان به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. 

امروزه رزومه های بسیار زیادی به عنوان نمونه موفق در اختیار کارآفرینان قرار دارد. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مدیران استخدامی را می دهد. شیوه کار در این میان استفاده از نکات مثبت رزومه های دیگران و تلاش برای اضافه کردن آن در کارتان است. اگر نگاه دقیقی به رزومه های استاندارد در دنیای کسب و کار انداخته باشید، اغلب آنها براساس مشخصات و ویژگی های موقعیت شغلی مورد انتظار بهینه سازی شده اند. چنین نکته ای به طور حرفه ای شانس تان در بازار را ارتقا داده و نظر مساعد مسئولان استخدامی را جلب خواهد کرد. 

گاهی اوقات شما در تجربه های کاری تان مسئولیت ها و موقعیت های سازمانی را تجربه کرده اید که با شغل دلخواه فعلی تان هماهنگی لازم را ندارد. در این صورت شما باید نسبت به حذف آن تجربه ها اقدام نمایید. این امر تصویری منسجم از شما در نگاه کارآفرینان دیگر ارائه خواهد کرد. بنابراین براساس ویژگی های مورد انتظار هر موقعیت شغلی نسبت به ایجاد هماهنگی میان خودتان و آن واکنش نشان دهید، در غیر این صورت شاید خیلی زود فرصت کافی برای تاثیرگذاری بر روی مدیران و دستیابی به شغل دلخواه تان را از دست بدهید. 

بیان تجربه های قبلی با جزییات فراوان

راهنمای نگارش رزومه برای کسب موقعیت شغلی دلخواه

خلاصه سازی رزومه ها امر مهمی برای بسیاری از کارآفرینان و افراد جویای موقعیت های شغلی است. این امر می تواند توانایی شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد. یادتان باشد رزومه‎ها در دوره کنونی در نهایت اختصار نوشته می شوند. بنابراین اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید به طور ویژه ای در زمینه بیان تجربه های قبلی تان با جزییات کامل اقدام نمایید. این امر توانایی شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. 

مدیران استخدامی اغلب اوقات درک درستی از تجربه های قبلی افراد متقاضی برای همکاری با برند ندارند. در این بخش شما باید عملکردتان را با بیان جزییات دقیق بهینه سازی نمایید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصت لازم برای تاثیرگذاری بر روی مدیران و برندهای مختلف را پیدا نکنید. شاید چنین توصیه ای در نگاه نخست با اصل خلاصه نویسی در دنیای کسب و کار مغایرت داشته باشد. دلیل این امر کاملا مشخص است، اما از نقطه نظر حرفه ای شما چاره ای به غیر از اشاره تا حد امکان همراه با جزییات به تجربه های قبلی تان ندارید، در غیر این صورت شاید شانس تان برای پیدا کردن موقعیت های شغلی مناسب از دست برود. به علاوه، اغلب اوقات جزییات مربوط به تجربه های کاری افراد برای مدیران استخدامی جذابیت زیادی دارد. با این حساب شما مشکلی از نقطه نظر همکاری با مخاطب هدف تان نخواهید داشت. 

یکی از نکات مناسب برای توجه به حجم رزومه و همچنین پرداختن به تمام جزییات مربوط به خلاصه گویی در بخش های مختلف رزومه به منظور ایجاد فضای مناسب برای اشاره دقیق و با جزییات به تجربه های کاری است. این امر شاید در نگاه نخست عجیب یا حتی غیرممکن به نظر برسد، اما فرصت های کاری شما را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. بنابراین باید به طور حرفه ای این امر را در نظر داشته باشید. اینطوری رزومه شما یکی از بهترین نمونه های موجود در بازار خواهد شد. با این حساب دیگر نیازی برای نگرانی نسبت به نحوه تاثیرگذاری بر روی مدیران مختلف و پیدا کردن موقعیت شغلی دلخواه تان نخواهد بود. 

ارجاع به شغل های قبلی در بخش مهارت های کلیدی

مهارت های کلیدی بخش مهمی در هر رزومه ای را شکل می دهد. این بخش اشاره به توانایی های یک فرد برای فعالیت کاری مناسب دارد. با این حساب شما باید توجه ویژه ای به این نکات داشته باشید، در غیر این صورت شاید خیلی راحت توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را از دست بدهید. چنین نکته ای در بلندمدت به طور ویژه ای بر روی توانایی تان برای مدیریت کسب و کار به طور حرفه ای تاثیر خواهد گذاشت. 

مطلب مرتبط: بررسی درست رزومه متقاضیان با 12 راهکار ساده

بسیاری از کارآفرینان اصلا بخش مربوط به مهارت های کلیدی را مورد توجه قرار نمی دهند. این امر دردسرهای زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش روی شان قرار می دهد. توصیه ما در این بخش تلاش برای استفاده از فرآیند مربوط به اشاره به تجربه های قبلی کاری به منظور بهینه سازی رزومه تان است. به عنوان مثال، اگر شما در تلاش برای اشاره به مهارت ویژه تان در زمینه کار گروهی هستید، استفاده از مثال هایی مربوط به همکاری با دیگر برندها در این راستا امر مهمی خواهد بود، در غیر این صورت شاید شما خیلی راحت با مشکلاتی برای بهینه سازی فرآیند کاری تان رو به رو شوید. این امر می تواند مهارت های کاری شما را به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار دهد. 

ارجاع به تجربه های قبلی در زمینه کسب و کار از شما تصویری حرفه ای در نگاه مدیران دیگر برندها می سازد. با این حساب مشکلات زیادی برای تاثیرگذاری بر روی آنها پیش روی تان نخواهد بود. اغلب اوقات افرادی که در رزومه های شان نسبت به اشاره به تجربه های کاری قبلی در حین بیان مهارت ها اقدام می کنند، بازخورد بسیار بهتری از سایر افراد دریافت خواهند کرد. این امر می تواند برای شما اهمیت ویژه ای داشته باشد. به همین خاطر باید همیشه پس از پایان نگارش رزومه تان نسبت به ارزیابی آن از نقطه نظر اشاره به نکات مهم در زمینه تجربه های کاری اقدام نمایید، در غیر این صورت مشکلات تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا می کند. 

استفاده از قالب های رزومه مناسب با حوزه کاری

ارسال رزومه برای هر کسب و کاری معنای خاص خودش را دارد. شما نمی توانید یک رزومه بدون قالب مشخص را در اختیار مسئول استخدامی یک برند قرار دهید و در نهایت هم انتظار تجربه ای لذت بخش از همکاری با برند موردنظر را داشته باشید. این امر وضعیت شما را به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار می دهد. 

خوشبختانه امروزه قالب های بسیار متنوعی برای رزومه در اختیار کارآفرینان قرار دارد. این امر شانس شما برای بهینه سازی موقعیت های شغلی تان را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده و همینطور روحیه تان را تقویت خواهد کرد. یادتان باشد طراحی یک قالب رزومه همیشه امری زمانبر خواهد بود. درست به همین خاطر شما باید خودتان را با استفاده از رزومه های حرفه ای هماهنگ سازید. 

یادتان باشد بهترین قالب های رزومه باید دست کم ارتباطی اندک با حوزه کاری شما داشته باشد. این امر شامل ترکیب رنگ ها یا حتی جزییات دیگر پس زمینه رزومه است. گاهی اوقات کارآفرینان به دلیل استفاده از شیوه های نادرست در این میان با مشکلات فراوان رو به رو می شوند. بنابراین شما با پرهیز از چنین اشتباهاتی به سادگی هرچه تمام تر فرصت کافی برای فعالیت کاری بهینه را خواهید یافت. تنها کاری هم که در این میان باید انجام دهید، جست و جویی کوتاه در بین قالب های رایگان در دسترس تان است. این امر فرصت و شانس زیادی پیش روی تان قرار خواهد داد. 

استفاده از کلیدواژه های مورد انتظار شرکت ها

هر شرکتی در زمینه دریافت رزومه های کاری دارای شرایط و قواعد مشخصی است. این امر فرآیند فعالیت شما را به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار خواهد داد. بنابراین باید همیشه نیم‎نگاهی به نمونه رزومه های مورد تایید هر شرکت داشته باشید. در این صورت شما دیگر مشکلی از نقطه نظر جلب تایید مدیران شرکت موردنظرتان نخواهید داشت. یادتان باشد این امر همیشه همراه با استفاده از کلیدواژه های درست است. 

امروزه نگارش رزومه در هر حوزه کاری خاصی دارای قواعد مشخصی است. کلیدواژه ها در این میان نقش بیانگر رعایت قواعد موردنظر را دارند. به عنوان مثال، اگر شما مایل به دستیابی به فرصت شغلی در یک شرکت خودروسازی هستید، باید یک بخش مشخص را به تجربه تان از همکاری با شرکت های اتومبیل سازی مختلف اختصاص داده و اندکی هم درباره مهارت های تان در این حوزه صحبت کنید. این امر به شرکت موردنظر شما نشان می دهد با فردی حرفه ای و دارای تجربه در حوزه کاری اش رو به رو است. با این حساب دیگر مشکلی از نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان پیش رو نخواهید داشت. شاید این امر بسیار عجیب یا حتی غیرقابل درک باشد، اما در عمل شما چاره ای به غیر از رعایت اصول مربوط به این امر ندارید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای دستیابی به کار مورد علاقه تان پیدا نکنید. 

بازخوانی رزومه برای رفع اشتباهات آن

اشتباهات نگارشی یا حتی بیان نادرست برخی از نکات در یک متن مربوط به رزومه امری طبیعی محسوب می شود. در این راستا شما باید مشخصات تان را به طور دقیق بیان کرده و پس از پایان کار نگارش پیش از آنکه آن را به طور کامل ارسال کنید، اندکی وقت بیشتر به خودتان برای ارزیابی دوباره اش دهید. 

مطلب مرتبط: چه مهارت هایی را باید در رزومه کاری خود داشته باشید

ارزیابی دوباره یک رزومه باید با توجه به نکات کلیدی و همچنین تلاش برای بهینه سازی اطلاعاتش صورت گیرد. شما در این صورت شانس بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان خواهید داشت. چنین نکته ای به شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف و بهبود شرایط‎تان در عمل کمک شایانی خواهد کرد. با این حساب شما دیگر مشکلی از نقطه نظر بهینه سازی رزومه و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت. 

خوشبختانه امروزه بسیاری از ابزارهای حرفه ای در زمینه تصحیح اشتباهات متنی در بازار وجود دارد. ابزارهایی نظیر Grammarly یا حتی مایکروسافت ورد این امکانات را در اختیار کاربران قرار می دهند. بنابراین شما بدون هیچ دغدغه اضافه ای امکان بهینه سازی متن رزومه تان را خواهید داشت. این امر در بلندمدت رزومه های شما را به طور حرفه ای نمایش داده و رضایت برندهای گوناگون را جلب می کند. با این حساب دیگر هیچ مشکلی برای پیدا کردن شغل دلخواه تان در بازار پیش روی شما نخواهد بود. 

منبع : blog.hubspot
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/8xopYf0R
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه