یکی از مشکلات رایجی که باعث می شود تا بسیاری از افراد به تولید محتوا تمایلی نداشته باشند، سرعت بسیار پایین است. درواقع مشکل اصلی در این زمینه، عدم پیدا کردن ایده های مناسب است. بدون شک تا زمانی که دقیقا ندانید که چه کاری را می خواهید انجام دهید، با مشکلات متعددی مواجه خواهید بود. در این راستا به ذکر نکاتی خواهیم پرداخت که باعث می شود تا سرعت شما در این زمینه با رشد بسیار خوبی همراه باشد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در حال حاضر، تولید محتوا مهمترین اقدام بازاریابی بوده و مستقیما بر روی میزان فروش شما، تاثیرگذار خواهد بود. به همین خاطر عدم فعالیت مناسب با کیفیت و حجم بالا، بدون شک به معنای کاهش توان برند شما در بازار خواهد بود.
1-با مشتریان مصاحبه نمایید
نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که مصاحبه صرفا با افراد معروف، نتیجه بخش نبوده و بسیاری از افراد بر این باور هستند که چنین مواردی، همراه با صداقت کامل نخواهد بود. برای مثال ممکن است شما از تجربه استفاده از یک محصول از فردی مطرح، سوال نمایید. بدون شک در این رابطه این احتمال وجود دارد که شما مبلغی را به عنوان حق تبلیغ در نظر گرفته باشید که باعث خواهد شد تا نظرات افراد، کاملا مطابق واقعیت نباشد. تحت این شرایط اقدام بهتر این است که تمرکز خود را بر روی مشتریان قرار دهید. در این راستا شما باید به صورت کاملا ناگهانی رفتار نمایید تا همه چیز مطابق واقعیت باشد. درواقع نکته ای که اشتباه بزرگ بسیاری از برندها محسوب می شود این است که در تلاش برای بی نقص نشان دادن خود با انواع سانسورها هستند. این امر در حالی است که هیچ برندی نمی تواند چنین ادعایی داشته باشد. با این حال صداقت شما در این زمینه حتما توجهات را به سمت خود جلب خواهد کرد. درواقع مصاحبه با مشتری خود می تواند بخشی از نیاز محتوای شما را تامین کند. در این رابطه الزامی به حضور مستقیم نبوده و شما می توانید به صورت تلفنی و یا اینترنتی هم اقدام نمایید. در این راستا یکی از موارد بسیار خلاقانه این است که برای تعداد زیادی از مشتریان فرم های مختلفی را می فرستند و از نتیجه آن، مقاله را تهیه می کنند. درواقع شما در هر بخش، براساس خلاقیت خود می توانید چندین اقدام را انجام دهید.
مطلب مرتبط: محتوا و نحوه تولید آن / همه چیز درباره خلق یک محتوای جذاب
2-ترجمه را فراموش نکنید
برای این امر که تعداد محتواهای خود را افزایش دهید و سرعت بالاتری را نیز در این زمینه داشته باشید، ترجمه یک اقدام کاملا مناسب خواهد بود. در این راستا نکته ای که نباید فراموش کنید این است که مقالات شما باید از معتبرترین سایت ها باشد. در غیر این صورت نتیجه لازم را به دست نخواهید آورد. همچنین ترجمه صرفا به متن محدود نشده و شما می توانید کلیپ و فایل های صوتی را نیز مورد استفاده قرار دهید. در این راستا بهتر است که به دنبال ترجمه ای باشید که به زبان محاوره نزدیک تر باشد. تحت این شرایط تاثیر اقدام شما افزایش بیشتری را خواهد داشت. همچنین با کسب شناخت بیشتر از ویژگی های مخاطبان و مشتریان خود، می توانید نسبت به نوع محتواها نیز تصمیم گیری نمایید. برای مثال ممکن است موارد کوتاه، با بازخوردهای به مراتب بهتری همراه باشند.
3-تنها به سایت محدود نباشید
یکی دیگر از اشتباهات بزرگ این است که افراد خود را بیش از حد به سایت رسمی محدود می کنند. این امر در حالی است که بسترهای اشتراک گذاری محتواها بسیار گسترده بوده و لازم است تا به آن توجه کافی را داشته باشید. برای مثال برای ویدئوها، بهتر است که از یوتیوب استفاده نمایید. همچنین اینستاگرام صرفا برای نمایش محصول نبوده و می توانید از استوری آن برای مطرح کردن سوالات مختلف، استفاده نمایید. این داده ها در تصمیمات آتی شما نقش کاملا محوری خواهند داشت.
4-از محتواهای قدیمی غافل نشوید
رها کردن اقداماتی که برای آنها زمان و انرژی صرف شده است، سیاستی بسیار اشتباه محسوب می شود. در این راستا شما می توانید با کمی تغییر، از یک محتوای قدیمی، موارد جدیدتری را ایجاد نمایید. در این راستا هیچ اقدامی بهتر از ذکر یک مثال نخواهد بود. برای مثال یک سایت برای محتوای جدید خود می تواند از اطلاعات موارد گذشته استفاده کرده و با بهروز کردن اعداد و اضافه کردن موارد موردنیاز، ضمن یادآوری مجدد، یک محتوای جدید را نیز عرضه نماید. با این حال این موضوع باید متناسب با نیاز انجام شود. درواقع افراط در این زمینه نیز این تصور را ایجاد خواهد کرد که شما در تولید موارد جدید، کاملا ناتوان هستید.
نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که در هر زمینه فعالیت بدون ابزار مناسب، کاملا سخت خواهد بود. خوشبختانه امروزه تکنولوژی به حدی پیشرفت کرده است که انجام بسیاری از اقدامات، با سهولت به مراتب بالاتری همراه شده است. تحت این شرایط عدم توجه به آنها، ابدا هوشمندانه نخواهد بود. به همین خاطر در ادامه مطالب، برخی از ابزارها را معرفی خواهیم کرد که فعالیت شما در زمینه تولید محتوا را به مراتب ساده تر کرده و امکان این امر را در مدت زمانی به مراتب کمتر، مهیا می سازد.
مطلب مرتبط: تولید محتوای حرفه ای با 13 راهکار ساده
1-Google Search Console
برای این امر که بتوانید سرعت خوبی در تولید محتوا داشته باشید، پیدا کردن کلمات کلیدی یک الزام اولیه خواهد بود. در این راستا گوگل با ابزار فوق، به خوبی عمل کرده و شما می توانید در هر حوزه ای، کلمات کلیدی پرطرفدار را پیدا نمایید. در نهایت پیدا کردن کلمات کلیدی غیرمحبوب که در اصطلاح به آنها کلمات منفی نیز گفته می شود، از طریق این بازار کاملا امکان پذیر شده است.
2-Google Autocomplete & Related Searches
آیا می خواهید که سلیقه جامعه هدف خود را پیدا کنید؟ بدون شک این موضوع در ظاهر ابدا ساده نخواهد بود، با این حال گوگل باز هم با ابزاری دیگر، به کمک افراد فعال در زمینه تولید محتوا آمده است. درواقع با مورد فوق، شما می توانید با انتخاب منطقه موردنظر، محبوب ترین مواردی را که افراد در گوگل جست و جو کرده اند، پیدا کنید. این امر بدون شک در انتخاب های شما تاثیرگذار خواهد بود. با این حال امکانات این ابزار صرفا به شناخت بیشتر مخاطب خلاصه نشده و کاربردهای بیشتری را نیز دارد.
3-Grammarly
یکی از مشکلات رایج افراد این است که مشاهده مجدد متن برای تصحیح اشتباهات نگارشی، کاملا سخت و زمانبر محسوب می شود. این امر در حالی است که Grammarly این اقدام را در کمترین زمان ممکن، انجام می دهد. در این راستا تنها کافی است تا متن خود را وارد محیط کاربری آن نمایید و پس از مدتی، اشتباهات را مشاهده و سریعا اصلاح نمایید. اگرچه این اقدامات در ظاهر کوچک تلقی می شوند، با این حال با رفع آنها، شاهد این امر خواهید بود که حتی تا چند ساعت در زمان شما صرفه جویی شده است. همچنین با تعیین سن، سطح تحصیلات و لحن مور نظر خود، شاهد تغییرات جالبی در متن اولیه خواهید بود.
4-BuzzSumo & SEMrush
در زمینه تولید محتوا، عدم توجه به اصول سئو، یک اشتباه بدون جبران خواهد بود. در کنار این موضوع نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این دو ابزار، امکانات خوبی را در اختیار شما قرار می دهند تا سرعت کار شما به مراتب بهبود یابد، با این حال برای دسترسی به امکانات کامل آنها، باید حق اشتراک ماهانه خریداری نمایید.
در آخر به ذکر چند توصیه خواهیم پرداخت که باعث خواهد شد تا محتواهای شما با شانس موفقیت بالاتری همراه باشد. تبدیل کردن این موارد به عادت رفتاری شما، منجر به ایجاد یک سبک موقت می شود که شما را از پرداختن به موارد سخت تر، دور نگه خواهد داشت. درواقع تا زمانی که سبک کاری خاصی را نداشته باشید، همه چیز بیش از حد پیچیده و زمانبر خواهد بود.
1-اصل سادگی و اختصار را رعایت نمایید
این امر یک واقعیت است که مخاطبان اصلی در هر زمینه ای از کسب و کار، افراد عادی جامعه محسوب می شوند. تحت این شرایط پیچیدگی بیش از حد، عملا نتیجه ای را به همراه نخواهد داشت. به همین خاطر توصیه می شود که همواره به دنبال سادگی درست باشید. در کل این موضوع را فراموش نکنید که به عنوان یک قاعده کلی، مخاطب چندان تمایلی به مشاهده محتواهای بیش از حد طولانی نداشته و به همین خاطر ضروری است تا به دنبال کوچک سازی باشید. در کنار این موضوع فراموش نکنید که برخی از محتواها، نیاز به فضایی کافی دارند. به همین خاطر برای آنها بهتر است که از استراتژی چند قسمتی کردن، استفاده نمایید. در آخر توصیه می شود که به دنبال ایجاد تعامل باشید. ساده ترین اقدام در این زمینه، مطرح کرن سوالاتی است که منجر به درگیر شدن ذهن مخاطب و ایجاد تمایل نسبت به واکنش نشان دادن به شما خواهد شد.
مطلب مرتبط: چگونه تولید محتوا کنیم؟
2-ابتدا طرح کلی را ایجاد نمایید
همواره این نکته را به خاطر داشته باشید که نباید بدون فکر اقدام به نوشتن و یا شروع کار خود نمایید. در این راستا بهترین اقدام این است که در ابتدا یک طرح کلی را برای خود ایجاد کرده سپس براساس آن اقدام نمایید. درواقع در قالب یک چارچوب مشخص کار کردن بدون شک سرعت فعالیت شما را به مراتب افزایش خواهد داد.