یکشنبه, ۴ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sun, 24 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
افزایش سود کسب و کارهای کوچک با تکنیک های ساده

چگونه کسب و کار سودآوری داشته باشیم؟

4 سال پیش ( 1398/11/21 )
پدیدآورنده : ایوان ویدجایا   پدیدآورنده : علی آل علی  

صحبت از افزایش سود کسب و کارهای کوچک جذابیت های بسیار زیادی دارد. هدف همه افراد از فعالیت در دنیای کسب و کار کسب سود و درآمد است. حال اگر میزان درآمد ما بیشتر شود، رضایت مان از فعالیت و کسب و کارمان نیز افزایش خواهد یافت. وقتی از افزایش سود شرکت صحبت می کنیم، به طور کلی دو راهکار مدنظر قرار می گیرد: نخست افزایش فروش محصولات و خدمات شرکت و دوم کاهش هزینه های جاری و غیر ضروری. هر دو شیوه های فوق نقش مهمی در افزایش درآمد نهایی شرکت ها بازی می کند.

اگر کسب و کارهای کوچک در تلاش برای بقا در بازار هستند، باید به افزایش سود به عنوان راهکاری ضروری توجه داشته باشند. امروزه برندهای بزرگ و بین المللی بسیار زیادی وجود دارند. این امر توان رقابت برندهای کوچک تر را تا حد زیادی کاهش می دهد. یکی از نکات مهم در زمینه افزایش سود تحقق آن به صورت غیرمستقیم است. به این ترتیب ما در عمل باید اقداماتی برای بهبود عملکرد برندمان و در نتیجه افزایش سود نهایی انجام دهیم. برخی از مدیران در تلاش برای افزایش سود نهایی شرکت شان نحوه انجام امور از سوی بخش های مختلف را تغییر می دهد. در طول تاریخ کسب و کار بسیاری از برندها با استفاده از همین تغییرات موفق به تولید محصولات تازه و نوآوری های ارزشمند شده اند.

چگونه کسب و کار سودآوری داشته باشیم؟

من در این مقاله پیرامون راهکارهای مختلف برای افزایش سود نهایی کسب و کارهای کوچک صحبت خواهم کرد. نکته مهم در این میان توجه به راهکارهای بسیار ساده و قابل استفاده از کسب و کارهای مختلف است.

1. تغییر نحوه فعالیت شرکت

بسیاری از شرکت ها سال های سال نسبت به فعالیت براساس الگوی اولیه شان ثابت قدم می مانند. این امر در دنیای کسب و کار هیچ گونه مزیتی محسوب نمی شود. گاهی اوقات ما نیازمند تغییر نحوه فعالیت برندمان به منظور جلب توجه بیشتر مخاطب هدف و در نهایت فروش بیشتر هستیم. همچنین در بسیاری از موارد استفاده از شیوه های تازه تر در فعالیت برندمان موجب کاهش هزینه های جاری می شود. این امر در مورد کاربرد هوش مصنوعی در زمینه مدیریت اکانت برندها در شبکه های اجتماعی به طور ملموسی قابل مشاهده است. برندها تا پیش از این برای مدیریت اکانت های خود از نیروی کار حرفه ای و متعدد استفاده می کردند. این امر موجب افزایش هزینه های جاری برندها می شد، با این حال اکنون پلتفرم های مدیریتی دارای هوش مصنوعی به طور هوشمند و بدون نیاز به نظارت مستقیم نیروی انسانی تمام کارها را در عین سادگی انجام می دهند.

مطلب مرتبط: چگونه ایده ارزشمندتان را به یک کسب‌ و ‌کار سودآور تبدیل کنید؟

اگر شما در زمینه کسب و کار دارای محصولات مختلفی هستید، باید نسبت به تولید محصولات تازه برای تکمیل سایر تولیدات فعلی اقدام کنید. این امر انگیزه مشتریان برای خرید را افزایش می دهد. به عنوان مثال، اگر در زمینه تولید جوراب و دستکش فعالیت دارید، افزودن کلاه های باکیفیت به خط تولید نقش مهمی در تکمیل هرچه بیشتر مجموعه محصولات خواهد داشت. این امر اهمیت بسیار زیادی در نگاه مشتریان دارد. اغلب مردم علاقه مند به استفاده از محصولات ست و یکدست هستند بنابراین پاسخگویی مناسب ما به این نیاز مشتریان ضروری خواهد بود.

افزایش سودآوری شرکت همیشه با راهکارهای آشکار و واضح برای همگان اتفاق نمی افتد. ارائه کوپن های تخفیف و راه اندازی باشگاه مشتریان اهمیت بسیار زیادی دارد. این امر نوعی احساس ارزشمندی برای مشتریان ما ایجاد خواهد کرد. به این ترتیب ما توانایی تاثیرگذاری مطلوب بر روی مخاطب هدف را به دست خواهیم آورد. وقتی مشتریان با تخفیف های بیشتر مواجه باشند، انگیزه شان برای خرید بیشتر می شود. اغلب برندها در صورت استفاده درست از این تکنیک موفق به کسب سود فراوان می شوند.

برندهای بزرگ همیشه بخش قابل توجهی از سودشان ناشی از مشتریان ثابت است. راه اندازی باشگاه مشتریان و ارائه تخفیف های قابل توجه به این دسته از خریدارها اهمیت بسیار زیادی در فروش هرچه بیشتر محصولات ما خواهد داشت.

اگر در زمینه مدیریت شرکت یا در بخش های مختلف آن نیازمند خدمات مقطعی هستید، به جای استخدام کارمندان اقدام به استفاده از کارآفرینان مستقل در مواقع ضروری کنید. به این ترتیب دیگر نیازی به استخدام نیروی کار گسترده نیز نخواهد بود. اشتباه بسیاری از برندها تلاش برای استفاده از نیروی کار هرچه بیشتر است. به این ترتیب هزینه های جاری شرکت به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

2. کاهش هزینه های مدیریتی

یکی دیگر از راهکارهای افزایش سود نهایی شرکت تلاش برای کاهش هزینه های مدیریتی است. در این زمینه ما نیازمند مدیریت کارمندان و بخش های مختلف شرکت به طور شخصی و مستقیم خواهیم بود. به این ترتیب دیگر نیازی به همکاری با مدیران میان رده و پرداخت حقوق قابل توجهی به آنها نخواهد بود.
بدون تردید تلاش برای مدیریت یکپارچه و مستقیم تمام کارمندان کار دشواری خواهد بود. این امر به طور طبیعی از عهده یک نفر خارج است. توصیه من در این بخش استفاده از سیستم های هوشمند مدیریتی است. این ابزارها به عنوان دستیارهای هوشمند به ما در زمینه مدیریت کسب و کار و تیم های کارمندان کمک خواهد کرد. به این ترتیب ما با هزینه کمتر موفق به مدیریت مستقیم و تا حدودی راحت تر کارمندان خواهیم شد.

خوشبختانه امروزه آژانس های مشاوره و مدیریتی بسیار زیادی در سراسر دنیا وجود دارد. استفاده از خدمات این آژانس ها نقش مهمی در بهبود وضعیت فعالیت شرکت ها دارد. در هر مرحله ای از کسب و کار در صورت نیاز با شرکت های موردنظر مشاوره کنید. این امر راهکارهای تازه ای پیش روی ما قرار می دهد. ما به عنوان صاحب یک شرکت از زاویه شخصی به فعالیت برندمان نگاه می کنیم. این امر اهمیت بسیار زیادی در زمینه مدیریت کسب و کار دارد. ما همیشه نیازمند دیدگاه های مختلف و متفاوت برای مدیریت بهینه کسب و کارمان هستیم. همکاری با آژانس های مدیریتی نقش مهمی در کاهش هزینه های مدیریت شرکت در عین کسب دیدگاه های تازه دارد. همچنین استفاده از نظرات کارمندان نیز امکان های تازه ای در اختیار ما قرار می دهد.

3. سرمایه گذاری بیشتر بر روی بازاریابی

وقتی صحبت از کسب و کارهای کوچک می شود، به طور معمول بودجه کافی در اختیار آنها برای طراحی کمپین های بزرگ بازاریابی وجود ندارد. خوشبختانه امروزه برای بازاریابی تاثیرگذار نیاز به سرمایه گذاری هنگفت نیست. اکنون ایده های جذاب حرف نخست در حوزه بازاریابی را می زنند. به این ترتیب حتی با سرمایه گذاری اندک در حوزه بازاریابی نیز امکان کسب موفقیت وجود خواهد داشت.

توصیه من در این بخش کاملا مشخص است. وقتی بازاریابی بهتر تاثیر مهمی بر روی افزایش فروش برندها دارد، باید اندکی بیشتر به بودجه این بخش توجه کنیم. این امر به معنای عدم توجه به سایر بخش ها به طور یکسان نیست، بلکه بیانگر ضرورت نگاه دقیق تر به حوزه بازاریابی برای کسب نتایج بهتر است.

حضور در شبکه های اجتماعی محبوب نظیر اینستاگرام و فیس بوک اهمیت بسیار زیادی دارد. اغلب برندها در این زمینه فعالیت مناسبی ندارد. این امر در مورد کسب و کارهای کوچک به طور جدی تری باید مدنظر قرار گیرد. همچنین اگر در زمینه کسب و کارهای B2B فعالیت دارید، به جای حضور در شبکه های اجتماعی معمولی به فکر ثبت نام در لینکدین باشید. لینکدین به عنوان شبکه اجتماعی مخصوص کارآفرینان نقش مهمی در بهبود جایگاه برندمان در دنیای کسب و کار خواهد داشت. به این ترتیب با سرمایه گذاری اندک در حوزه کسب و کار احتمال کسب نتایج بهتر از سوی ما افزایش خواهد یافت.

4. ایجاد تعادل در تراز مالی

ایجاد تعادل در تراز مالی برای فعالیت مناسب هر برندی ضروری است. متاسفانه اغلب برندها در هنگام سرمایه گذاری بر روی حوزه بازاریابی یا تبلیغات توجه کافی به این مسئله ندارند. به همین خاطر اغلب در آینده با مشکلات مالی گسترده مواجه می شوند. امروزه استفاده از حسابدار حرفه ای در کنار تیم شرکت ضرورت دارد. در غیر این صورت ما خودمان باید به فکر حسابرسی بخش های مختلف کسب و کارمان باشیم.
خوشبختانه امروزه خدمات بسیار زیادی در زمینه آموزش حسابرسی کسب و کار ارائه می شود. به این ترتیب در صورت نیاز با مراجعه به یکی از آموزشگاه های معتبر در این زمینه امکان یادگیری نکات مختلف فراهم خواهد شد.

مطلب مرتبط: کسب و کارهای آنلاین و سودآور

برخی از برندها در زمینه ایجاد تراز مالی مثبت فقط به عدم ضرردهی شرکت توجه دارند. نکته مهم در این میان توجه به افزایش مداوم سود شرکت است. اگر شرکتی در بلندمدت سود بیشتری کسب نکند، این امر در تراز مالی اش تاثیرگذار خواهد بود.

جمع بندی

توسعه کسب و کارهای کوچک با چالش های بسیار زیادی مواجه است. هدف اصلی من در این مقاله بررسی برخی از راهکارهای ساده برای افزایش سودآوری شرکت ها بود. امروزه اغلب شرکت ها، به ویژه کسب و کارهای کوچک، با مشکلات مالی گسترده ای مواجه هستند بنابراین استفاده از راهکارهای مختلف برای افزایش سودآوری و به تبع آن بهبود وضعیت مالی اهمیت بسیار زیادی دارد.

منبع : noobpreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fQbMZuUo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه