دنیای کسب و کار در طول 50 سال گذشته به طور غیرمنتظره و سریعی تغییر کرده است. هیچ دلیلی برای تصور ثبات در عرصه کسب و کار در میان کارآفرینان و حتی مردم عادی وجود ندارد بنابراین شرکت ها و موسسه های مختلف باید آماده تغییرات پیش رو در دنیای کسب و کار باشند. در غیر این صورت شانسی برای بقا نخواهند داشت. در ادامه برخی از نکات مهم برای تداوم فعالیت کسب و کارها و آماده سازی شان در برابر تغییرات آینده را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
استفاده از مزیت های یادگیری ماشینی
فناوری یادگیری ماشینی در طول سال های اخیر انقلابی در حوزه کسب و کار ایجاد کرده است. این فناوری به شرکت ها امکان پیگیری بسیاری از امور بدون نیاز به نیروی کار را داده است. نتیجه این امر امکان اختصاص زمان بیشتر به فعالیت در پروژه های تخصصی از سوی کارمندان شرکت هاست.
ماشین ها در طول سال های آینده بیش از هر زمان دیگری جایگزین عامل انسانی در کارهای ساده و پایه ای خواهند شد. اگر کسب و کار شما در حال استفاده از نیروی انسانی برای کارهایی در حیطه توانایی ماشین هاست، باید نسبت به ایجاد تغییر در کسب و کارتان اقدام نمایید.
توجه به دورکاری
سال 2020 موجب تغییرات شگرفی در وضعیت کاری کسب و کارها شد. دورکاری به عنوان یک ترند در همین سال میان بسیاری از کسب و کارها داغ شد. آینده دنیای کسب و کار با این ترند پیوند بسیار نزدیکی دارد. کسب و کارهای دارای توانایی برای دورکاری باید این فرآیند را به عنوان راهکاری برای کاهش هزینه ها مدنظر قرار دهند. شاید در نگاه نخست این امر عجیب باشد، اما با دورکاری بدون نیاز به کاهش کیفیت عملکرد کارمندان امکان صرفه جویی قابل ملاحظه در هزینه برند وجود دارد.
شاید با پایان بحران کرونا امکان بازگشت کسب و کارها به روند فعالیت سابق شان وجود داشته باشد، اما نکته مهم توجه به تجربه های به دست آمده در این دوران است. استفاده از تجربه های موردنظر برای بهبود وضعیت کسب و کار نکته بسیار مهمی محسوب می شود. یکی از این نکات حوزه دورکاری است.
مطلب مرتبط: تحول دنیای کسب و کار با فناوری هوش مصنوعی و یادگیری عمیق
ایجاد کسب و کار بر پایه ارزش ها
کسب و کارها اغلب اوقات نسبت به توانایی شان برای گردآوری تیم های حرفه ای و همچنین ارائه خدمات باکیفیت اهمیت می دهند. نکته مهم در این میان تغییر اولویت های مشتریان در این میان است. امروزه مشتریان بیش از هر زمان دیگری به ارزش های هر کسب و کار توجه می کنند بنابراین استفاده از ارزش های مهم و پایبندی به آنها ضروری است.
انتظارات مشتریان از برندها در آینده به طور مداوم افزایش خواهد یافت. این امر به معنای ضرورت توجه به دغدغه های مشتریان است. همکاری با مشتریان در زمینه دغدغه هایی نظیر حفاظت از محیط زیست برای هر برندی حیاتی است. در غیر این صورت فرآیند جلب نظر مشتریان به شدت دشوار و پیچیده خواهد شد.
کسب و کارها برای تحولات آینده باید از همین اکنون آماده شوند. متاسفانه بسیاری از برندها نسبت به این امر مهم توجهی نشان نمی دهند. درست به همین خاطر اغلب کسب و کارها در برابر تحولات مختلف با بحران های عظیم مواجه می شوند. توجه به نکات خلاصه مورد بحث در این مقاله مقدمه مناسبی برای آماده سازی کسب و کارها برای تحولات آینده است.