آژانس گردشگری ماریات و هتل های جهانی هیلتون در تازه ترین بیانیه بخش روابط عمومی شان بر روی همکاری هماهنگ برای ارتقای کیفیت خدمات شان تاکید کرده اند. بر این اساس هر دو شرکت به طور مجزا فرآیندهای تازه ای برای بهبود سطح بهداشت هتل ها و تورهای گردشگری شان طراحی کرده اند. رونمایی از طرح های موردنظر در راستای جلب اعتماد دوباره مسافران تحول عمیقی در صنعت هتلداری و گردشگری ایجاد می کند. این امر ناشی از کاهش شدید تعداد مسافرت ها در طول دوران کروناست. بدون تردید وقتی تعداد مسافران آژانس های گردشگری و هتل ها کاهش پیدا می کند، ضرر زیادی متوجه آنها خواهد بود. نکته جالب در این میان استفاده برند هیلتون و ماریات از زمان کنونی برای ایجاد تحول در کسب و کارشان است.
برند هیلتون برای ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی در هتل اش اقدام به همکاری با شرکت لیسول کرده است. شرکت لیسول صاحب امتیاز برند مایو کلینیک است. خدمات اصلی این برند در زمینه افزایش سطح بهداشت مراکز تجاری و هتل هاست بنابراین همکاری هیلتون با آنها امری منطقی محسوب می شود.
برنامه برند هیلتون برنامه ارتقای سطح بهداشت هتل هایش را تحت عنوان «Clean Stay» پیگیری می کند. در این میان برند ماریات نیز برای جلب هرچه بیشتر اعتماد مشتریانش اقدام به اجرای طرح افزایش ضریب بهداشتی تورها در تمام مراحل کرده است. شاید در نگاه نخست این حجم از تغییرات ضروری به نظر نرسد، اما ویروس کرونا اعتماد دامنه وسیعی از مشتریان نسبت به خدمات برندها را کاهش داده است. تورهای مسافرتی و هتل ها به دلیل نوع خدمات شان در جایگاه اصلی بدبینی قرار دارند بنابراین اگر برندهای این حوزه تمایل به ادامه فعالیت یا بازگشت به شرایط عادی در بلندمدت را دارند، باید تغییرات اساسی در حوه خدمترسانی شان ایجاد کنند.
شرکت Airbnb نیز در راستای ارائه خدمات بهداشتی بهتر به مسافران اقدام به رونمایی از پروتکل بهداشتی تازه ای کرده است. بر این اساس علاوه بر نظارت بیشتر نهادهای بهداشتی بر روی فرآیند تمیز کردن اتاقها پس از هر بار استفاده، نوع مواد ضدعفونی و بهداشتی کادرهای خدماتی نیز تغییر کرده است. نکته جالب اینکه در این راستا دکتر ویوک مورتی، جراح سابق آمریکایی، به تیم مدیریتی Airbnb مشاوره می دهد. به عبارت دیگر، پروتکل تازه شرکت براساس مشاوره های دقیق پزشکان تهیه و اجرا شده است.
مطلب مرتبط: آینده AirBnb در صنعت هتلداری چه می شود / اقتصادی مشارکتی در صنعت هتلداری
برخی از کشورها در اروپای غربی و آمریکای شمالی به آهستگی در تلاش برای کاهش محدودیت های مربوط به قرنطینه هستند. این امر از نقطه نظر اقتصادی اجتنابناپذیر به نظر می رسد. نکته مهم در این میان افزایش میزان رعایت بهداشت و نکات ایمنی پس از بازگشایی تدریجی کسب و کارهاست. ویروس کرونا هنوز هم خطرات جدی برای تمام مردم دنیا دارد بنابراین سوء مدیریت یا عجله بیش از حد امکان تشدید بحران را به همراه خواهد داشت.
برندهایی نظیر هیلتون، ماریات و Airbnb با معرفی پروتکل های تازه امکان کمک به بازگشایی مجدد کسب و کارها و همچنین بازگشت تدریجی به شرایط عادی را فراهم خواهند ساخت. همچنین گردش مالی چنین شرکت هایی نیز پس از چند ماه اندکی رشد خواهد کرد. بیتردید تعهد اصلی شرکت های فعال در زمینه گردشگری، سفر و هتلداری تامین امنیت مسافران است. رعایت نکات بهداشتی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا نیز یکی از موارد مهم برای تامین امنیت و سلامتی مسافران محسوب میشود.
مهم ترین نکته در زمینه شروع فرآیند افزایش ضریب بهداشتی در برخی از هتل ها و آژانس های مسافرتی مشهور مربوط به همکاری نزدیک برخی از آنها می شود. تعدادی از برندهای فعال در این حوزه به طور طبیعی زنجیره اقتصادی پرسودی را شکل می دهند بنابراین همکاری هرچه بیشتر آنها برای بهبود وضعیت کابوس وار کرونا گامی مثبت برای شرایط اقصادی شان خواهد بود.