بازاریابی ایمیلی پس از گذشت چندین دهه هنوز هم در صدر فهرست گزینه های مورد علاقه بازاریاب ها حضور پررنگی دارد. سهولت طراحی ایمیل های بازاریابی و تاثیرگذاری بالای آنها بر روی مخاطب هدف نکات مهمی محسوب می شود. این امر به برندها برای تعامل ارزان و بی دردسر با مخاطب هدف کمک می کند. البته در این میان شما باید جنبه های بسیار متنوعی از فعالیت تان را مد نظر قرار دهید. یک ایمیل بازاریابی در صورتی که به جزییات توجه نداشته باشید، نه تنها هدف اصلی برندها را محقق نمی کند، بلکه موجب رنجش خاطر مخاطب هدف نیز می شود.
هدف اصلی در این مقاله مرور برخی از مهمترین نکاتی است که هر ایمیل بازاریابی باید با رعایت آنها طراحی شود. اگر شما هم در حوزه بازاریابی ایمیلی فعالیت دارید، استفاده از نکات مورد بحث در این مقاله می تواند کمک شایانی به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نماید. در ادامه برخی از این نکات اساسی و مهم را مورد بررسی قرار می دهیم.
مطلب مرتبط: بازاریابی ایمیلی با نکات و ایده های کاربردی
ضرورت تیتر درست
هر ایمیلی باید یک تیتر درست داشته باشد، در غیر این صورت شاید حتی یک نفر هم آن را باز نکند. یادتان باشد بسیاری از برندها برای تعامل با مخاطب هدف شرایط دشواری دارند. در این میان یک ایمیل بی نام و نشان می تواند مشکلات مورد نظر را به طور قابل توجهی افزایش دهد.
استفاده از یک ایمیل با پسوند رسمی برای شرکت و همچنین درج تیتر اصلی برای هر ایمیل امری ضروری محسوب می شود. این نکته نه تنها یک گزینه دلبخواهی نیست، بلکه نتیجه نهایی کمپین شما را به طور چشمگیری تحت تاثیر قرار داده و شرایط تان را نیز دشوار می سازد.
هیچ چیز یک کاربر را به اندازه مشاهده یک محتوای تکراری و بیهوده اذیت نمی کند. در این میان اگر ایمیل بازاریابی شما تیتر مشخصی نداشته باشد، برای کاربران حکم یک ایمیل کلیشه ای را خواهد داشت. بنابراین واکنش های منفی آنها در این میان امری طبیعی خواهد بود.
اضافه کردن بخش لغو دنبال کردن
دنبال کردن خبرنامه یک برند برای بسیاری از افراد جذابیت زیادی دارد. اینکه شما به طور مداوم در جریان تازه ترین اخبار دنیا باشید، می توانید به شما احساس بسیار خوبی داده و شرایط تان را نیز به طور قابل ملاحظه ای تغییر دهد. یادتان باشد برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شما باید همیشه بخشی برای لغو عضویت در خبرنامه یا مسدود کردن دریافت ایمیل تازه را قرار دهید. این امر به کاربران آزادی عمل بالایی می دهد.
بسیاری از برندها در عمل هیچ بخش مشخصی برای مشتریان شان به منظور لغو دریافت ایمیل تازه قرار نمی دهند. این امر در نهایت موجب بلاک شدن ایمیل ها از سوی کاربران می شود. اگر این فرآیند ادامه پیدا کند، بسیاری از برندها با واکنش های رسمی سرویس های ایمیلی مانند جیمیل رو به رو خواهند شد. بنابراین اگر شما مایل به مواجهه با چنین شرایطی در زمینه بازاریابی نیستید، باید همیشه فعالیت تان را به طور حرفه ای دنبال کنید، در غیر این صورت شاید خیلی زود با واکنش های منفی گسترده از سوی کاربران رو به رو شده و ایمیل تان نیز بسته شود.
استفاده از محتوای مناسب
کاربران وقتی به ایمیل شما توجه کرده و آن را باز می کنند، انتظار مشاهده محتوای تعاملی و جذاب را دارند. اگر ایمیل شما حاوی چنین مزیت هایی برای آنها نباشد، خیلی زود شما را کنار گذاشته و سراغ دیگر رقبای تان می روند. امروزه شمار بسیار زیادی از برندها برای جلب نظر مشتریان در حال رقابت با هم هستند. این امر باید برای شما اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. نکته مهم اینکه در صورت غفلت شما خیلی زود سایر برندها جای تان در بازار را می گیرند. به این ترتیب دیگر توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نداشته و توانایی تان در این میان به شدت کاهش پیدا می کند.
مطلب مرتبط: جدیدترین آمارها در زمینه بازاریابی ایمیلی
این روزها کاربران به برندهایی که حتی یک بار در زمینه بازاریابی عملکرد نامناسب داشته اند، خیلی سخت دوباره اعتماد می کنند. بنابراین اگر شما مایل به تجربه تلخ نادیده گرفته شدن از سوی مشتریان نیستید، باید همیشه محتوای عالی و درجه یک برای آنها در ایمیل ها داشته باشید.