دوشنبه, ۳ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Mon, 23 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

استفاده از وبلاگ برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به منظور خرید بیشتر راهکار تازه ای نیست. براساس نظرخواهی موسسه هاب اسپات در سال 2021، 20 درصد از بازاریاب ها نسبت به تاثیرگذاری مستقیم تولید محتوا در وبلاگ بر روی تمایل به خرید مشتریان اظهارنظر کرده اند. این امر به معنای اهمیت فعالیت در وبلاگ برای کسب و کارهای مختلف است. اگرچه در طول سال‏ های اخیر به بازاریابی در وبلاگ توجه کمتری شده است، اما تاثیرگذاری این حوزه هنوز بالاست. بدون تردید پاسخگویی به پرسش در رابطه با تاثیرگذاری وبلاگ بر روی فروش برندها با ارجاع به یک نظرسنجی امکان پذیر نیست بنابراین در ادامه باید این بحث را دقیق تر مورد بررسی قرار دهیم. 

آیا محتوای وبلاگی بر روی فروش برند تاثیرگذار است؟

بدون تردید توسعه استفاده از فرمت هایی نظیر ویدئو در حوزه بازاریابی از اهمیت و محبوبیت متن کاسته است. این امر یکی از نکات رایج در حوزه کسب و کار محسوب می شود. ما در موسسه هاب اسپات در سال گذشته پرسشی ساده از مشتریان سراسر دنیا داشتیم: «آیا پس از مشاهده محتوای وبلاگ یک برند تمایل تان برای خرید محصولات آن افزایش یافته است؟» 56 درصد از کاربران به این پرسش پاسخ مثبت داده اند. این امر به خوبی بیانگر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از بازاریابی در وبلاگ است بنابراین علی رغم توسعه استفاده از فرمت های بازاریابی دیگر، فرمت متنی هنوز هم تاثیرگذاری اش را حفظ کرده است. 

اغلب اوقات بازاریاب ها و کارآفرینان در مورد دلایل تاثیرگذاری وبلاگ ها در زمینه فروش پرسش هایی را طرح می کنند. شاید برخی از بازاریاب ها نسبت به ارائه چنین پرسش هایی تمایل نشان ندهند، اما پاسخگویی به چنین سوالاتی ضروری خواهد بود. 

مطلب مرتبط: بازاریابی با هدف گذاری دوباره بر روی محتوای وبلاگ

وبلاگ رسمی برندها همیشه محلی برای بحث دقیق تر درباره محصولات بوده است. این امر در میان بسیاری از برندها مشترک است. اکانت رسمی برند در شبکه های اجتماعی و سایت رسمی محلی برای پوشش اخبار کوتاه و تولید محتوای فشرده است بنابراین فضایی ویژه برای بازاریابی تفصیلی برای مشتریان علاقه مند نیاز خواهد بود. چنین فضایی در وبلاگ ها یافت می شود بنابراین برندها باید نسبت به بازاریابی در وبلاگ ها تمایل نشان دهند. ارتباط با مشتریان علاقه مند به حوزه کاری مان امر ساده ای نیست. بسیاری از برندها برای یافتن چنین مشتریانی مدت زمان بسیار زیادی را صرف می کنند بنابراین دسترسی به چنین مشتریانی در طول مدت زمانی کوتاه و تنها با راه اندازی وبلاگ رسمی جذابیت های بسیار زیادی خواهد داشت. 

بدون تردید راه اندازی یک فروشگاه آنلاین در بخش وبلاگ ایده مناسبی نیست. نکته مهم در این میان بیان توضیحات دقیق درباره هر کدام از محصولات برند است. چنین توضیحاتی به طور معمول در شبکه های اجتماعی بیان نمی شود. دلیل آن نیز نیاز به فضای بالا برای توضیح مفصل مطلب و حوصله اندک کاربران در شبکه های اجتماعی است بنابراین یافتن فضایی مناسب برای این امر ضروری خواهد بود. 

امکان انتشار محتوای بازاریابی در قالب فرمت های مختلف جذابیت زیادی دارد. متاسفانه بسیاری از شبکه های اجتماعی انتشار هر نوع فرمت محتوایی را پوشش نمی دهند. در این میان وبلاگ ها به خوبی خودنمایی می کنند. استفاده از وبلاگ رسمی در کنار سایت و شبکه های اجتماعی امری مهم خواهد بود. این امر موجب افزایش توانایی برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد شد. 

برخی از کسب و کارها پس از راه اندازی وبلاگ رسمی دیگر توجهی به تولید محتوا نشان نمی دهند. نکته مهم در این میان ضرورت تولید محتوای اختصاصی برای وبلاگ است. کسب و کارها و تیم های بازاریابی امکان بازنشر مستقیم محتوای سایت و شبکه های اجتماعی در این محیط را ندارند. دلیل این امر نیز ماهیت تخصصی وبلاگ است. همچنین باید نسبت به اطلاع رسانی درست نسبت به راه اندازی وبلاگ برای برند اقدام نماییم. در غیر این صورت شاید کاربران هرگز از وجود وبلاگ برای برندمان آگاهی پیدا نکنند. این امر اغلب اوقات برای برندها مشکل ساز می شود بنابراین باید این مسئله را در بلندمدت مدنظر قرار دهیم. 

کسب و کارهای بزرگ همیشه برای اطلاع رسانی در مورد وبلاگ شان از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. بازنشر بخش کوتاهی از مطالب وبلاگ نقش مهمی در جلب نظر مخاطب هدف دارد. همچنین باید نسبت به درج آدرس وبلاگ در شبکه های اجتماعی اقدام نماییم. اغلب اوقات استفاده از آدرس سایت به عنوان پسوند وبلاگ موجب سهولت در یافتن آن می شود. 

مطلب مرتبط: بازاریابی محتوایی با محوریت وبلاگ نویسی

امروزه راه اندازی وبلاگ برای تقویت انگیزه مشتریان برای خرید امری ضروری است. بسیاری از کسب و کارها در این راستا نیاز به توصیه های کاربردی دارند. استفاده از توصیه های مورد بحث در این مقاله نقش مهمی برای موفقیت کسب و کارها خواهد داشت. 

منبع : blog.hubspot
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9k4Mefh8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه