براساس گزارش خبرگزاری Variety اپ دیسنی پلاس در ماه نخست فعالیت رسمی اش بیش از 22 میلیون دانلود جهانی داشته است. این اپ محصول رسمی برند دیسنی برای ورود به بازار پخش ویدئوی آنلاین محسوب می شود. امروزه فرمت ویدئو اهمیت بسیار زیادی برای برندها دارد. بنابراین بسیاری از برندهای بزرگ به فکر ورود به حوزه پخش محتوای آنلاین هستند. برند دیسنی در زمینه ورود به این حوزه گوی سبقت را از دیگر رقبا ربوده است. براساس گزارش اختصاصی خبرگزاری Variety اپ دیسنی پلاس 9.5 میلیون کاربر فعال روزانه دارد. همچنین 84درصد از کل کاربران آن نیز ساکن ایالات متحده هستند. این امر تاثیر انکارناپذیری بر روی فعالیت این برند در ادامه راه خواهد داشت. شاید در نگاه نخست هدف اصلی دیسنی از راهاندازی پلتفرم ویدئویی اش جلب نظر کاربران آمریکایی باشد، اما دامنه هدفگذاری این برند بسیار وسیع تر است. آنها در گام نخست هدف جلب نظر تمام کاربران آمریکای شمالی و سپس تلاش برای توسعه دیسنی پلاس در سطح جهان را دارند.
صرف نظر از هدف های دیسنی برای پلتفرم تازه اش باید نگاهی به عملکرد مالی آن نیز داشته باشیم. اگرچه هنوز در ماه نخست فعالیت دیسنی پلاس هستیم، اما آمارهای مالی این پلتفرم کاملا قابل دفاع است. براساس گزارس رسمی دیسنی در ماه نخست فعالیت پلتفرم دیسنی پلاس 20 میلیون دلار بوده است. شاید این رقم در نگاه نخست در مقابل درآمد سایر غول ها نظیر نتفلیکس ناچیز به نظر برسد. بدون تردید حق با شماست. نکته مهم در اینجا وقتگذرانی بیشتر کاربران دیسنی پلاس در این پلتفرم در مقایسه با سایر رقباست. بر این اساس کاربران دیسنی پلاس 5.8درصد زمان بیشتری در مقایسه با نتفلیکس در این پلتفرم می گذرانند. بدون تردید این پشتوانه مطلوب برای توسعه کسب و کار دیسنی پلاس کاربردهای زیادی دارد. وقتی یک پلتفرم کاربران محدود اما علاقهمند به فعالیتش داشته باشد، امکان توسعه کسب و کار به صورت سریع امکانپذیر خواهد شد.
مطلب مرتبط: تبلیغات موفق با ویدئوهای 6 ثانیه ای
دیسنی پلاس از زمان رونمایی بیش از هر اپ دیگری در استورهای مختلف دانلود شده است. این امر بیانگر توجه وسیع در مقیاس جهانی به این اپ است. بدون تردید اعتبار و شهرت مناسب دیسنی به عنوان پشتیبان اصلی این برند نقش انکارناپذیری در توسعه سریع این پلتفرم داشته است. چالش اصلی پیش روی دیسنی توسعه پلتفرم تازه اش جدای از شهرت افسانه ای اش است. اگر آنها فقط به شهرت دیسنی در سایر حوزه ها تکیه کنند، به زودی کاربران از پلتفرم دیسنی پلاس خسته خواهند شد. بدون شک با حضور رقبایی نظیر نتفلیکس، یوتیوب و هولو عرصه پخش آنلاین محتوای ویدئویی دارای رقابت بسیار شدیدی است بنابراین کوچک ترین اشتباه یا تعللی در زمینه نوآوری و جلب نظر مشتریان بسیار گران تمام خواهد شد.
بدون شک همه ما انیمیشن های برند دیسنی را دوست داریم. بخش قابل توجهی از این تولیدات خاطرات دوران کودکی ما را شکل می دهد بنابراین نوعی استقبال ناخودآگاه از اقدامات این برند طبیعی خواهد بود. نکته مهم برنامه های دیسنی برای توسعه کسب و کارش بدون اتکای صرف به این احساس های نوستالژیک است. پاسخ به این پرسش بدون مشاهده استراتژی و برنامه های بعدی دیسنی امکانناپذیر خواهد بود.