بازاریابی و تبلیغات بدون ارائه پیشنهادهای جذاب به مشتریان هیچ فایده ای برای برندها ندارد. وقتی شما در تلاش برای فروش یک محصول به مشتریان هستید، اگر دلیلی برای خرید به آنها ندهید هیچ خبری از خرید نخواهد بود. شاید در نگاه نخست فرآیند فروش محصولات بیش از اندازه ساده به نظر برسد، اما همین کار به ظاهر ساده برای بسیاری از تیم های تبلیغاتی سخت و طاقت فرساست.
شاید طراحی پیشنهاد تبلیغاتی سخت ترین کار دنیا نباشد، اما چندان هم ساده نیست. اگر شما هم در زمینه طراحی پیشنهادهای تبلیغاتی با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستید، مقاله کنونی را به هیچ وجه از دست ندهید. در ادامه برخی از مهمترین نکات و توصیه ها برای طراحی پیشنهادهای جذاب تبلیغاتی را مرور خواهیم کرد.
پیشنهادتان را جذاب کنید
بهترین پیشنهادهای تبلیغاتی دارای جذابیت بسیار زیادی برای مشتریان است. اگر شما در این راستا مشکلات زیادی دارید، ساده ترین راهکار تمرکز بر روی مزیت های محصول تان است. بدون تردید هر محصول تازه ای در بازار همراه با مزیت های قابل ملاحظه ای است. نمایش مزایای موردنظر به بهترین شکل ممکن باید در دستور کار هر تیم بازاریابی قرار داشته باشد. در غیر این صورت مشتریان به سرعت شما را ترک خواهند کرد.
مطلب مرتبط: چالش طراحی تبلیغات متمایز و خلاقانه
وقتی مشتریان تجربه خوبی از خرید و همکاری با برند شما داشته باشند، تمایل بالایی هم برای معرفی تان به دیگران خواهند داشت. این امر جذابیت شما و پیشنهادهای تبلیغاتی تان را بیش از هر زمان دیگری افزایش می دهد بنابراین باید با استفاده از چنین ایده های ساده ای به دنبال تاثیرگذاری بر روی مشتریان باشید. در غیر این صورت هیچ پیشرفتی در وضعیت بازاریابی و تبلیغات تان ایجاد نخواهد شد.
پیشنهادهای متفاوت برای بازارهای متفاوت
اگر شما هر روز یک غذای تکراری روی میز ببینید، چه واکنشی خواهید داشت؟ بدون تردید پس از گذشت چند روز حتی بهترین غذاهای دنیا نیز برای شما تکراری و خسته کننده می شود. درست به همین خاطر اغلب مردم هر روز یک غذای متفاوت میل می کنند.
بازاریابی و تبلیغات نیز درست مانند غذای روزانه است. اگر شما هر روز یک پیشنهاد تکراری برای مشتریان داشته باشید، هیچ کس به شما توجهی نخواهد کرد بنابراین باید اندکی تغییر در وضعیت تان ایجاد نمایید. این امر برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بسیار ضروری است.
آشنایی با ویژگی های بازاریاب های مختلف به شما برای ارائه بهترین پیشنهادهای ممکن کمک می کند. یکی از اشتباهات بازاریاب ها تلاش برای مدیریت تمام بازارها براساس پیشنهادهای یکسان است. این امر نتیجه ای به جز شکست برای چنین برندهایی به همراه نخواهد داشت.
اگر شما شخصی سازی محصولات و پیشنهادهای تبلیغاتی در بازارهای مختلف را مورد بی توجهی قرار دهید، در بلندمدت بدل به یک برند کلیشه ای برای مشتریان خواهید شد بنابراین باید عملکردتان در زمینه تعامل با مشتریان و ارائه پیشنهادهای متفاوت را به طور قابل ملاحظه ای بهبود ببخشید.
ارائه پیشنهادی مناسب در زمان درست
گاهی اوقات پیشنهاد شما بسیار خوب و حتی جذاب است، اما اگر در زمان درستی ارائه نشود، تاثیرگذاری چندانی به همراه نخواهد داشت. بسیاری از برندها دارای پیشنهادهای جذابی برای مشتریان شان هستند، اما آن را در زمان نادرستی مطرح می کنند. بدون تردید واکنش مشتریان در چنین زمان هایی بسیار منفی خواهد بود بنابراین شما باید همزمان با کار بر روی کیفیت پیشنهاد تبلیغاتی تان به فکر زمان بندی درست نیز باشید. در غیر این صورت تمام تلاش های تان بر باد خواهد رفت.
بازه های زمانی مثل سال نو برای ارائه پیشنهادهای تبلیغاتی بهترین گزینه ممکن است. مشتریان در این زمان ها تمایل بالایی برای خرید دارند. پس به جای نمایش پیشنهاد تبلیغاتی در زمان های نادرست باید زمان بندی تان را تقویت کنید.
مطلب مرتبط: چالش طراحی تبلیغات برای نسل جوان
توجه به تازگی ایده اصلی
اگر پیشنهاد تبلیغاتی شما دارای ایده ای قدیمی باشد، شاید برای برخی از مشتریان جذاب به نظر برسد، اما در مقیاس کلان شکست بزرگی خواهد بود. بنابراین شما باید همیشه نسبت به تازگی ایده های تبلیغاتی تان اطمینان حاصل کنید. بهترین راهکار در این میان برای اطمینان از جدید بودن ایده تبلیغاتی پیش نمایش اش برای مشتریان وفادار یا برخی از کارمندان شرکت است. این امر به شما برای ارائه پیشنهادهای جذاب و دارای ایده های برتر کمک خواهد کرد.