بدون شک سخت ترین بخش در هر زمینه ای، نقطه شروع می باشد. درواقع این بخش بالاترین فشار، سردرگمی ها و احتمال بروز اشتباه را دربر دارد. در این راستا امروزه تولید محتوا، به نیاز مهمی برای تمامی کسب و کارها تبدیل شده است. با این حال بسیاری از افراد از روش های سنتی در این زمینه استفاده می کنند و این امر در حالی است که در جهان مدرن امروز، باید از ابزارهای موجود نهایت استفاده را داشته باشیم. خوشبختانه امروزه در هر زمینه ای، انواع نرم افزارها معرفی شده است. با این حال هیچ فردی زمان و بودجه کافی برای امتحان کردن تمامی آنها را ندارد و تا زمانی که نیازهای اصلی تعیین نشده باشد، ممکن است مواردی را انتخاب کنید که بهترین گزینه نبوده و حتی تاثیر عکس داشته باشد. به همین خاطر در ادامه پنج نوع ابزاری را بررسی خواهیم کرد که برای تولید محتوا، کاملا حیاتی هستند.
1-ابزاری برای سازماندهی کارها
درواقع مدیریت و سازماندهی، از جمله نیازهای بسیار مهم محسوب می شود. فراموش نکنید که در اکثر موارد شما برای تولید محتوا باید با دیگران همکاری داشته باشید و این مسئله ضرورت وجود چنین ابزاری را افزایش می دهد. در این راستا بهترین گزینه حال حاضر، TRELLO است که اگرچه محیط کاربری ساده ای دارد، با این حال تمامی بازارهای موردنیاز را در اختیار شما قرار می دهد و این امر باعث خواهد شد تا سرعت انجام کارها، افزایش چشمگیری را پیدا کند. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ابزار فوق کاملا رایگان بوده و محدودیت تعداد افراد ندارد. درواقع شما با یک حساب کاربری، می توانید حتی با چندین گروه همکاری داشته باشید.
مطلب مرتبط: 4 ابزار کاربردی تولید محتوا
2-ابزاری برای نوشتن و ویرایش
درواقع شما به بستری نیاز دارید که محتواها را با سرعت بالایی ایجاد نمایید و به سرعت در دسته بندی موردنظر شما قرار گیرد. در این راستا ممکن است شما در شرایطی باشید که امکان تایپ کردن وجود ندارد. تحت این شرایط پشتیبانی از صوت و تبدیل آن به متن، بسیار مهم است. در این زمینه Google Docs، گزینه ای بسیار مناسب محسوب می شود و شما می توانید به راحتی موارد را با دیگران به اشتراک بگذارید. این امر خصوصا در زمانی که چند نفر بر روی یک محتوا کار می کنند، بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود. این ابزار نیز به مانند مورد قبل، کاملا رایگان بوده و می توانید هرگونه فایلی را به محتوای خود، اضافه کنید.
3-ابزاری برای انتشار محتواها
حتی در بهترین شرایط نیز ممکن است بنا به دلایل مختلف نتوانید براساس زمان بندی، محتواهای خود را ارسال کنید. در این زمینه فراموش نکنید که هر شبکه از تنوع بالایی برخوردار است. برای مثال در اینستاگرام، شما با پست، استوری، IGTV و ریلز مواجه هستید که هر یک از آنها باید براساس جدول تولید محتوا، مورد توجه قرار گیرد. در این راستا وجود ابزاری که محتوا را در زمان موردنظر ارسال کند، بسیار مهم خواهد بود. در این زمینه Groove، امکانات موردنیاز را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین از این ابزار می توانید برای دریافت اطلاعات موردنیاز خود از هر پست و مقایسه آمارهای مختلف، استفاده کنید. این امر باعث خواهد شد تا از روند رو به رشد خود، اطمینان داشته باشید.
4-ابزاری برای پیدا کردن مخاطبان
درواقع به هر میزان که در زمینه پیدا کردن مخاطبان هدف، موفق تر باشید، توانایی انجام کارهای بیشتری را هم خواهید داشت. در این زمینه ممکن است ابزار شما صرفا برای پیدا کردن اطلاعات جامعه هدف نظیر آدرس ایمیل باشد و یا همزمان بتواند چندین کار و شبکه اجتماعی را مورد توجه قرار دهد. همچنین چنین ابزارهایی لازم است تا امکان ارسال پیام های پیشفرض در تعداد بالا را داشته باشند. با این اقدام شما فضا برای انجام کارهای مختلف را خواهید داشت. در این زمینه MailChimp، یک گزینه کاملا حرفه ای محسوب می شود.
مطلب مرتبط: بازاریابی محتوا با 9 ابزار کارآمد
5-ابزاری برای حفظ امنیت
در آخر شما به ابزاری نیاز خواهید داشت که امنیت اطلاعات شما را تضمین نماید. درواقع عدم توجه به این امر می تواند زحمات چند ماه و حتی چند ساله شما را نابود کند. در این راستا فراموش نکنید که هر ساله بر تعداد خرابکاری ها و سوءاستفاده های اینترنتی افزوده می شود. به همین خاطر شما باید ابزاری را انتخاب کنید که به صورت مداوم، به روز رسانی شود.