بازاریابی موبایلی از جمله مباحثی است که نیاز به آن با سرعت فوق العاده ای در حال رشد بوده و تحت این شرایط عدم توجه کافی، منجر به از دست رفتن فرصت هایی طلایی در بازار خواهد شد. در این راستا نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که گوشی های هوشمند، به پرکاربردترین ابزار روزانه افراد تبدیل شده و می توانید از آن به عنوان بستری فوق العاده برای تبلیغات خود استفاده کنید. با این حال بدون آگاهی کافی، ممکن است عملکرد بیش از حد ضعیف را داشته باشید و ابدا به نتایج مورد انتظار خود دست پیدا نکنید. در این راستا تعطیلات سال نوی پیش رو، فرصت خوبی است تا سطح اطلاعات خود را در این زمینه افزایش داده و سال جدید را با عملکردی کاملا متفاوت آغاز نمایید. در این راستا 11 کتاب برتر را بررسی خواهیم کرد.
1-بازاریابی موبایلی (2017)
نویسنده: آنرود کاتاریا
آگاهی از آمارها در هر زمینه ای بدون شک در تصمیم گیری شما تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال این واقعیت که بیش از 84 درصد افراد برای جست و جو در اینترنت از تلفن های همراه خود استفاده می کنند، نکته ای است که توجه به نحوه نمایش سایت در گوشی های هوشمند و ایجاد اپلیکیشن را تشدید می کند. این موضوع برای شبکه های اجتماعی به بیش از 94 درصد می رسد. این کتاب در کنار بررسی آمارهای جهانی، تکنیک هایی را معرفی می کند که باعث خواهد شد تا نهایت استفاده را از بستر بازاریابی موبایلی داشته باشید. برای مثال بیش از 10 تکنیک در زمینه ارسال پیامک معرفی شده است. این امر در حالی است که معمولا افراد بیش از دو روش در این زمینه را نمی توانند معرفی کنند. به خاطر جامعیت این کتاب، آن را در جایگاه نخست فهرست قرار داده ایم.
مطلب مرتبط: بازاریابی موبایلی با ترندهای تازه
2-انقلاب تبلیغات موبایلی (2014)
نویسنده: تیم هایدن
هنگامی که یک حوزه مورد توجه جدی قرار می گیرد، شاهد تکراری شدن اقدامات هستیم. این اقدام باعث خواهد شد تا فعالیت های شما با بالاترین حد نتایح همراه نباشد و باید به دنبال مواردی به عنوان مزیت رقابتی بگردید. درواقع این کتاب تلاش کرده است تا تمامی روش های رایج را کنار گذاشته و تکنیک های نوآورانه ای را معرفی نماید تا بتوانید نتایج بالاتری از فعالیت های خود در زمینه بازاریابی موبایلی به دست آورید. با این حال این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که چند تکنیک وجود دارد که کمک خواهد کرد تا بتوانید همواره اقدامات جدیدتری را داشته باشید. برای مثال بررسی آمارهای جهانی و محلی در کنار بررسی جدیدترین اقدامات برندهای مختلف و خصوصا رقبا، باعث خواهد شد تا بتوانید نسبت به نقاط قوت و ضعف موجود آگاهی پیدا کرده و در نهایت اقداماتی را انتخاب نمایید که تکراری نیستند.
3-راهنمای کامل بازاریابی موبایلی برای مشاغل (2014)
نویسنده: فادی تاول
عدم تجربه در یک حوزه بدون شک عاملی است که باعث خواهد شد تا افراد از فعالیت دور شوند. تحت این شرایط وجود یک راهنمای جامع، بدون شک کمک بسیار خوبی خواهد بود. این کتاب تلاش کرده است تا به ساده ترین روش، تمامی موارد موردنیاز را برای شما تشریح نماید. با این حال موارد معرفی شده، حاصل عقیده های نویسنده نبوده و تمامی آنها از تحقیقات چند ساله جمع آوری شده است.
4-ظرفیت های بازاریابی موبایلی (2016)
نویسنده: براد بدفورد
درواقع با توجه به این امر که بیش از 90 درصد افراد از گوشی های هوشمند خود برای گشت و گذار در شبکه های اجتماعی و اینترنت استفاده می کنند، آنها را نیز می توان از زیرمجموعه های بازاریابی موبایلی به حساب آورد. این ارتباط نکته ای است که باید به آن توجه داشته و با چنین دیگاهی، می توانید اقداماتی را انجام دهید که هر یک از آنها حمایت کننده موارد قبلی هستند. در کنار این موضوع تلاش شده است تا سلیقه مشتریان حال حاضر و انواع راهکارهای رشد نیز به خوبی تشریح شود.
5-رشد سریع (2014)
نویسنده: برت رلندر
برخی از اقدامات وجود دارد که باعث خواهد شد تا در کوتاه ترین زمان ممکن، نتایج رو به رشد داشته باشید. بدون شک هنگامی که در ابتدای شروع استفاده از ظرفیت های بازاریابی موبایلی هستید، توجه به این موارد اهمیت بالاتری را دارد و مقرون به صرفه تر هم هستند که در این کتاب بیش از 70 روش معرفی شده و نویسنده تلاش کرده است تا ترندهای 10 سال آینده را تحلیل نماید.
مطلب مرتبط: بازاریابی موبایلی برای جلب نظر مخاطب هدف
6-قوانین جدید بازاریابی و مشتری مداری (2018)
نویسنده: دیود میرمن
این امر که بدانید در تمامی روش های بازاریابی و اصول مشتری مداری، چه تغییراتی رخ داده و وضعیت حال حاضر به چه صورت است، از جمله نیازهای مهم اطلاعاتی است که در این کتاب به خوبی بررسی شده و نکته جالب آن است که این کتاب به 25 زبان ترجمه شده است. با این حال تنها موضوع مورد بحث آن بازاریابی موبایلی نبوده و تنها یکی از فصل های آن به این موضوع اختصاص پیدا کرده است. به همین خاطر اگر به دنبال یک مورد جامع هستید، این کتاب بدون شک انتخاب اول شما خواهد بود که می توانید از آن برای بهبود تمامی بخش ها استفاده کنید.
7-اصول تولید محتوا (2014)
نویسنده: جیم بری
درواقع امروزه تبلیغ و اکثر روش های بازاریابی دیگر کاربرد لازم را ندارد و در حال حاضر مهمترین اقدام، تولید محتوا است. با این حال این موضوع به ظرافت هایی نیاز دارد تا بتوانید بالاترین حد نتایج را به دست آورید. از مزیت های این کتاب، اختصاص یک فصل کامل به اصول تولید محتوا از طریق شیوه بازاریابی موبایلی است که در آن روش های متنوع و جذابی معرفی شده است.
8-عصر اینفلوئنسرها (2020)
نویسنده: نیل شافر
هر برندی اگر بخواهد در عصر حاضر موفق شود، باید به اینفلوئنسرها توجه داشته باشد. با این حال همکاری با آنها می تواند بسیار خلاقانه و متفاوت باشد که در این کتاب به خوبی نسبت به این موضوع بحث شده است. درواقع این نکته را فراموش نکنید که شبکه های اجتماعی، یکی از زیرمجموعه های بازاریابی موبایلی محسوب می شود.
9-بازاریابی موبایلی (2017)
نویسنده: دیانا مینیار
فعالیت در هر زمینه ای بدون آگاهی از ابزارهای آن بدون شک شبیه به یک کابوس خواهد بود. در این راستا وجود یک منبع که نسبت به تمامی آنها به صورت کامل صحبت کرده باشد، بدون شک اهمیت بالایی را خواهد داشت. شیوه بازاریابی موبایلی بیش از 10 برند مورد بررسی کامل قرار گرفته تا با آمادگی بهتری بتوانید وارد این حوزه شوید.
10-معجزه رنگ در بازاریابی موبایلی (2014)
نویسنده: لیزا کاپرلی
رنگ ها بدون شک در تصمیم گیری افراد تاثیر داشته و می تواند تاثیر اقدامات شما را کاملا دگرگون کند. در این راستا شما باید بدانید که هر یک از آنها چه معنایی را به همراه دارد و ترکیب کدام موارد، می تواند نتایج بهتری را به همراه داشته باشد. در کنار این موضوع تلاش شده است تا مقاله های متعددی از نمونه های موفق در انواع فرمت ها بررسی شود تا بهتر بتوانید تصمیم گیری نمایید.
مطلب مرتبط: بازاریابی موبایلی / چگونه به مشتریان دارای مشغله زیاد دسترسی پیداکنیم؟
11-تبلیغ و رشد آن (2017)
نویسنده: جرج بلچ
درواقع دیده شدن یک تبلیغ حتی مهمتر از مراحل ایجاد آن محسوب می شود. به همین خاطر در کتاب فوق ضمن بررسی اصل یک تبلیغ موفق، بحث اصلی را به این موضوع اختصاص داده است که چگونه می توان از تمامی ظرفیت های تلفن همراه برای دیده شدن بیشتر تبلیغ خود استفاده کنیم.