نوآوری تنها رمز موفقیت محسوب می شود، با این حال بسیاری از افراد تصور می کنند که فضا برای چنین اقدامی در برخی از صنعت ها کاملا بسته است. این امر در حالی است که تنها فضای بسته در ذهن شما وجود دارد.
برای مثال اگرچه به عقیده بسیاری از افراد صنعت قهوه محدودیت رشد داشته و پیشرفت را صرفا برای برندهای حوزه تکنولوژی می دانند، با این حال استارباکس خلاف این موضوع را به اثبات رسانده است. فراپاچینو اسب تک شاخ یکی از این نمونه ها محسوب می شود که چند سال پیش استارباکس برای مدتی آن را عرضه کرد و به یک باره تعداد خریداران با افزایشی چشمگیر مواجه شد. این نوشیدنی که با دو رنگ آبی و صورتی جذابیت بصری بالایی را ایجاد کرده بود، سه طعم مختلف را داشت. در لایه بالایی با طعم میوه های شیرین شروع می شد و در قسمت وسط یک طعم ترش غالب بود. در نهایت نیز مزه قهوه به عنوان آخرین بخش در دهان باقی می ماند، با این حال علت موفقیت بالای این طرح، طعم متفاوت آن نبوده و تنها در ظاهر آن خلاصه می شود. درواقع این امر که افراد پس از سال ها قهوه ای با ظاهر متفاوت را ببینند، خود کنجکاوی بالایی را برای همگان به همراه داشت. موفقیت این طرح باعث شد تا شاهد مواردی دیگر نظیر فراپاچینو اژدها باشیم، با این حال چه چیزی را می توان از این اقدام بزرگ ترین کافی شاپ زنجیره ای جهان آموخت؟
مطلب مرتبط: اوبر و استارباکس برای تحویل قهوه با یکدیگر همکاری می کنند
بدون شک این امر که با تفاوت های کوچک مخاطب را تحت تاثیر قرار دهید، بزرگ ترین درس از این اقدام بوده و لازم است تا هر برندی برای خود چنین اقدامات متفاوتی را داشته باشد، با این حال فراموش نکنید که این طرح ها باید محدوده زمانی خاصی را داشته باشد تا روند رایج کار شما با مخاطره مواجه نشود. درواقع برای این امر که جانی دوباره به میزان فروش خود بدهید، حتما نباید به دنبال راهکارهای پرهزینه و بسیار سخت باشید.