برای بیش از 10 سال، یوتیوب بستر اصلی اشتراک گذاری ویدئو و دومین سایت با بالاترین میزان بازدید روزانه محسوب می شود. نکته ای که باید در این رابطه مورد توجه قرار دهید این است که در بین تمامی فرمت های محتوا، ویدئو بالاترین میزان محبوبیت را دارد. به همین خاطر به خوبی می توان اهمیت این بستر خصوصا برای کسب و کارها را توجیه کرد. جدیدترین آمارها در رابطه با تعداد کاربران ماهانه یوتیوب حاکی از آن است که بیش از 2 میلیارد نفر، از سراسر جهان بازدیدکننده این شبکه هستند.
همچنین براساس نظرسنجی ها اعلام شده است که بیش از 70 درصد افراد قبل از خرید، جست و جوهای خود را در یوتیوب انجام می دهند که رقم قابل توجهی می باشد. تحت این شرایط فعالیت در یوتیوب یک اقدام بسیار مهم محسوب می شود و هر برندی لازم است تا به این موضوع توجه داشته باشد. با این حال، تولید محتوای ویدئویی، سخت ترین نوع محتوا محسوب می شود و بسیاری از افراد به دلیل عدم تسلط کافی بر روی روش های موفقیت در این شبکه و الگوریتم های آن، حتی پس از ماه ها فعالیت نیز نمی توانند موفقیت خاصی را به دست آورند. با این حال نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در یک شبکه با تعداد کاربران میلیاردی، بدون شک هر کسب و کاری شانس موفقیت دارد. در این رابطه استفاده از خدمات آژانس های بازاریابی، می تواند گره گشا باشد. به همین خاطر در ادامه پنج مورد برتر، بررسی خواهد شد.
مطلب مرتبط: بازاریابی در یوتیوب و 3 نکته ای که باید بدانید
1-Single Grain تخصص: بازاریابی شبکه های اجتماعی، تبلیغات یوتیوب، بازاریابی ورودی
مشتریان مطرح: آمازون، اوبر
این برند برای تمامی شبکه های مطرح جهان، در نقش یک آژانس بازاریابی جامع ظاهر شده و شما می توانید تمامی اقدامات را به آنها محول نمایید. این موضوع شامل تولید محتواهای حرفه ای و خلاقانه نیز می باشد که خود باعث می شود تا فعالیت در یوتیوب، بدون نیاز به اقدامی از جانب شما محسوب شود. با این حال تمرکز این آژانس تنها بر روی تولید محتواهای حرفه ای نبوده و تلاش می کند تا متناسب با نیاز هر کسب و کار، از امکانات تبلیغاتی یوتیوب نهایت استفاده را ببرد. درواقع نرخ بازگشت سرمایه در تمامی اقدامات، تضمین شده محسوب می شود. با این حال در صورتی که تمایل دارید تولید محتوا و مدیریت صفحه را شخصا انجام دهید، می توانید از این برند به عنوان مشاور خود استفاده کرده و بهترین مسیر را برای خود ترسیم نمایید.
2-NoGood تخصص: بازاریابی ورودی، بازاریابی یوتیوب، تولید محتوا
مشتریان مطرح: تسلا، جانسون اند جانسون
روش کار این آژانس به این صورت است که در ابتدا اطلاعات جامعی در رابطه با برند و حوزه کاری آنها به دست می آورد و مزایا و معایب را مشخص می کند و پس از آن چند سناریو برای آینده ترسیم می کند که نتیجه تمامی این اقدامات، تعیین بهترین استراتژی می باشد. در کنار مهارت بالا در تحلیل داده، این برند توانایی تولید محتواهای مختلف را دارد و تکنیک های متفاوتی را اجرا می کند که نتیجه تمامی آنها، رشد تضمینشده می باشد. نکته مهم این است که تمامی داده های جدید، به صورت آمارهای قابل فهم در اختیار شما قرار می گیرد تا نسبت به اقدامات، به یک ارزیابی درست دست پیدا کنید. در آخر نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اکثر کاربران، توجهی به سئو در شبکه های اجتماعی ندارند. با این حال این برند به خوبی تمامی ترندهای حوزه سئو را برای شما انجام می دهد که خود باعث می شود که حتی در گشت و گذار کاربران در موتورهای جست و جوگر نیز شانس دیده شدن بالایی را داشته باشید.
3- Working Media Group تخصص: شبکه های اجتماعی، بازاریابی اینترنتی
مشتریان مطرح: آمریکن اکسپرس، آی ام بی
با بیش از 10 سال سابقه فعالیت موفق، این برند یکی از باسابقه ترین آژانس های تبلیغاتی در یوتیوب محسوب می شود که تاکنون با بیش از 500 برند همکاری داشته است. توانایی اصلی این برند، ایجاد کمپین های مختلف و همکاری با یوتیوبرها می باشد که باعث خواهد شد تا رشد بسیار سریعی را تجربه کنید. با این حال فعالیت های تبلیغاتی آنها تنها به یوتیوب محدود نبوده و شما می توانید حتی در سایت ها و شبکه های دیگر نیز صفحه خود را معرفی نمایید.
4-DMA تخصص: بازاریابی اینترنتی، مشتری مداری
مشتریان مطرح: تریپ ادوایزر، کهلر
با بیش از 20 سال سابقه فعالیت به عنوان یک آژانس بازاریابی، این برند را باید باسابقه ترین در بین تمامی گزینه ها به حساب آورد. آنها در بیش از 50 کشور جهان نمایندگی رسمی دارند و حوزه فعالیت آنها را می توان جهانی به حساب آورد. این برند به واسطه تمرکز بالا بر روی مشتری مداری، به خوبی می تواند ضمن جذب مخاطبان جدید، افراد را نگه دارد. درواقع موفقیت واقعی زمانی حاصل می شود که شما قدرت حفظ کاربران و مشتریان خود را داشته باشید. در این زمینه شما حتی می توانید به واسطه کمک های این برند، فروش خود را در چند کشور انجام داده و فعالیت فرامنطقه ای داشته باشید.
5-marketingagency.io تخصص: تبلیغات اینترنتی، تولید محتوا
مشتریان مطرح: بیس کمپ، دانسکو
اگر خواهان آن هستید که یک آژانس برای شما ضمن تولید محتوا، امکانات تبلیغاتی گسترده ای را نیز ایجاد نماید، بدون شک مورد فوق انتخاب کاملا مناسبی خواهد بود. این برند می تواند شما را با مشتریانی که زمینه همکاری وجود دارد، مرتبط سازد تا اقداماتی نظیر کمپین های دوجانبه را اجرا نمایید. ضمن تمرکز کافی بر روی الگوریتم ها و تکنیک های موفقیت در یوتیوب، این برند شما را در سایت ها و شبکه های دیگر نیز معرفی می کند و به همین خاطر تنوع اقدامات تبلیغاتی آنها بسیار زیاد است.
مطلب مرتبط: بازاریابی در یوتیوب با تکنیک های جذاب
در آخر نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که همکاری با آژانس ها تنها مختص به برندها نبوده و هر کاربری در یوتیوب با این اقدام، می تواند شانس رشد خود را چند برابر نماید. نکته ای که در این زمینه باید به آن توجه داشته باشید این است که یوتیوب تنها شبکه در جهان محسوب می شود که به کاربران خود در ازای فعالیت، پول می دهد و مقدار آن کاملا وابسته به تعداد مخاطبان می باشد. به همین خاطر سرمایه گذاری در این بخش، بدون شک برای شما بازگشت سرمایه و حتی سودآوری های فراتر از حد تصور را خواهد داشت.