یوتیوب در طول سال های اخیر محبوبیت بسیار زیادی در میان کاربران و به طور طبیعی بازاریاب ها پیدا کرده است. این امر با جریان افزایش محبوبیت فرمت ویدئو در پیوند بوده و اهمیت این نکته را به خوبی بیان می کند. با این حساب اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور حرفه ای در حوزه بازاریابی هستید، باید تکنیک ها و نکات کاربردی در فضای یوتیوب را در خاطر داشته باشید.
امروزه شمار بسیار زیادی از برندها به دنبال حضور در یوتیوب و تولید محتوا در این فضا هستند. بنابراین شما هم برای جلب نظر مخاطب هدف درگیر یک رقابت شدید خواهید شد. در این میان اگر شما توانایی رقابت مناسب با دیگر برندها را نداشته باشید، خیلی زود از رقابت بازاریابی در یوتیوب کنار گذاشته خواهید شد. این امر می تواند نتایج ناگوار بسیار زیادی برای برندتان به همراه داشته باشد.
مطلب مرتبط: بازاریابی آشناسازی در یوتیوب با 7 تکنیک طلایی
هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در فضای یوتیوب است. در ادامه سه نکته مهم و کلیدی در این رابطه را با هم مرور خواهیم کرد.
پیروی از قوانین سئو یوتیوب
یوتیوب شرایط و قواعد سئو متفاوتی در مقایسه با دیگر پلتفرم ها دارد. شما در یوتیوب محتوای ویدئویی را به عنوان مهمترین فرمت در دسترس دارید. این امر به برند شما برای طراحی ویدئوهای جذاب امکانات بسیار زیادی می دهد. با این حال نکته دیگری در این میان مربوط به استفاده از سئو در قالب متن است. شما برای هر ویدئو امکان استفاده از محتوای متنی را دارید. با این حساب دیگر مشکلی در استفاده از کلیدواژه های کاربردی از سوی برندتان باقی نخواهد ماند. این امر به شما برای جلب نظر کاربران به ویدئوهای برندتان کمک شایانی خواهد کرد.
یادتان باشد شما در یوتیوب باید محتوایی تولید کنید که کاربران به طور مشخص دنبالش هستند، در غیر این صورت شاید هرگز توانایی جلب نظر مخاطب هدف به طور حرفه ای را پیدا نکنید. این امر فعالیت شما در دنیای یوتیوب را به شدت سخت کرده و بازدید ویدئوهای تان را نیز کاهش خواهد داد.
شناخت معیارهای درست برای ارزیابی وضعیت بازاریابی
هر کمپین بازاریابی باید از سوی بازاریاب ها با دقت بالایی مورد ارزیابی قرار گیرد. بدون تردید هر برندی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به استفاده از نکات حرفه ای دارد. در این میان یکی از معیارهای خوب برای ارزیابی وضعیت ویدئوها و کمپین برند در یوتیوب مقایسه بازدید هر ویدئو با میانگین بازدید کلی تان است. این امر در مورد نرخ کلیک کاربران بر روی لینک های جانبی تان در کپشن هر ویدئو نیز مصداق دارد. با این حساب اگر نرخ کلیک مورد نظر بالا باشد، شما توانایی بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان به طور حرفه ای و کاربردی پیدا کرده اید.
اگر ویدئوها یا کمپین شما به هر دلیلی در زمینه جلب نظر مخاطب هدف عملکرد مناسب را به همراه ندارد، شما باید به سرعت نسبت به این اتفاق واکنش نشان دهید، در غیر این صورت شاید خیلی زود شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از بین برود. توصیه ما در این میان تلاش برای به روز رسانی مداوم استراتژی تولید محتوای تان در یوتیوب است. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و جلب نظر آنها به طور حرفه ای کمک خواهد کرد.
مطلب مرتبط: بازاریابی در یوتیوب با ترندهای اساسی سال 2022
پاسخگویی به سوالات مشخص
کاربران در دنیای یوتیوب به غیر از سرگرمی به دنبال پاسخ برخی از سوالات شان هم هستند. اگر شما در این میان به سوالات مشخصی در ویدئوهای تان توجه کرده و پاسخ های کاربردی به آنها بدهید، شانس تان برای تاثیرگذاری نهایی بر روی مخاطب هدف به شدت افزایش پیدا می کند. با این حساب شما دیگر مشکلی از نظر افزایش بازدید ویدئوهای تان نخواهید داشت. نکته جالب اینکه گاهی اوقات ویدئوهای کاربردی حتی بدون نیاز به تبلیغات و صرف هزینه از سوی برندها نیز به طور گسترده مورد توجه کاربران قرار می گیرد. بنابراین شما باید همیشه در قالب این شیوه اقدام به تولید محتوا و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نمایید.