آیا روشهایی برای بازاریابی کسبوکارتان وجود دارد که در آن بدون هزینه بتوانید این کار را انجام دهید؟ چگونه میتوانید با روشهایی بدون هدایت شرکتتان به سیاهچاله مالی، آن را بهصورت درست بازاریابی کنید؟ بهدست آوردن اعتماد مشتری چیزی است که نیازمند هزینه است، اما چندین گزینه کم هزینه و بیهزینه وجود دارد که شما میتوانید با اجرای آن، محصول و خدمات خود را معرفی کنید.
در حالیکه این ایدهها هیچ هزینهای ندارد، در مقابل شما میتوانید سود زیادی بهدست آورید، بنابراین برای انجام آن آماده شوید. موارد زیر ایدههای عالی برای شرکتی است که تازه شروع به کار کرده است. ابتدا بهتر است دو روش از پنج روش را انتخاب کرده و بیشتر روی آن تمرکز کنید.
1- شبکهای از رویدادها
در جلسات و همایشهای اتاق بازرگانی، جلسات گروههای بازاریابی بینالمللی و دیگر جلسات سازمانی حضور پیدا کنید که مشتریان ایدهآل شما را جذب خواهند کرد. کارتهای تجاری را جمعآوری کنید. هرچه توانستید اطلاعات جمعآوری کرده و برای ارتباط با آنها شروع به تلفن و ایمیل زدن کنید. چرا که شما تازه وارد این عرصه شدهاید و نیاز است در ذهن بمانید. اگر خدمات ارائه شده شرکت شما به آنها مربوط نبود، از آنها بپرسید که آیا کسی را میشناسند که بتواند اطلاعات ارتباطی به شما بدهد؟
2- حضور در جلسات عمومی
در هر جلسه عمومی، روشی ایجاد کنید که همه افراد آنچه را در ذهنشان مفید است بیان کنند. این نه تنها روش خوبی برای به اشتراکگذاری دانش و کمک به دیگران است، بلکه شما را جلوی چشم افرادی که از خدمات شما استفاده میکنند نیز قرار میدهد.
3- یک ارزش مفید ایجاد کنید
یک خدمت ارزشی وقتی به شرکتی که خواهان همکاری و مشارکت با شماست، داده میشود، آنها آن را به خاطر ارزشی که دارد حفظ میکنند. برای مثال ما در کسب وکارمان چنین تیتری داریم:« از 10 روش بازاریابی استفاده میکنیم که شما دوست داشتید در رقابتهایتان آنها را بدانید.» مطمئن شوید که پس از آن نام، شماره تلفن، آدرس پست الکترونیک، اطلاعات وبسایت و چیزهایی را که درباره کسبوکارتان وجود دارد برای همکاری به آنها داده اید.
4- سرمایهگذاری مشترک
همکاران و کسبوکارهای مرتبط با کسبوکار خودتان را پیدا کنید و پروموشنهای مشترک انجام دهید. برای مثال، ما برای شرکتمان میتوانیم از سرمایهگذاری مشترک با طراح گرافیک و کپی رایتر استفاده کنیم. دوست دارید این وظایف را به دیگری محول کنید و در مقابل سودی برای آنها داشته باشید؟
5- فرستادن نامه به روزنامههای محلی و انتشارات کتابهای کسبوکار
نامهای جذاب و ارزشمند برای معرفی خدمات خود به روزنامههای محلی و انتشارات کسب وکار بفرستید. شاید ندانید اما نامهای که به اندازه کافی جذاب باشد میتواند فرصت چاپ پیداکرده و میتواند گامی برای بازاریابی و معرفی محصول شما تلقی شود. فراموش نکنید که اطلاعات ارتباطی تکمیلی و آدرس وبسایتتان را برای ارتباطات بعدی در انتهای نامه خود قرار دهید.