آیا میدانستید 67 درصد از خریداران گوشیهای هوشمند در صورت طول كشیدن بیش از حد فرآیند بررسی به یك سایت رقیب روی میآورند؟ این یكی از همان تعداد انگشتشمار آماری است كه گوگل چند روز پیش در قالب یك گزارش جدید درباره نحوه رفتار برندهایی نظیر والمارت و Red Roof Inn در زمینه رشد آمار فروش از طریق بازاریابی موبایل منتشر كرد.
در ادامه چهار نمونه از جالبترین موارد مطالعه شده ارائه میشود. جای تعجب نیست كه بودجههای بازاریابی از طریق موبایل همچنان رو به افزایش است اما در ادامه با ذكر چهار مثال به بازاریابان برندها ایدههای بهتری درباره كاركرد واقعی تاكتیكهای موبایل ارائه میدهیم.
1-Red Roof Inn: طبق برآوردها پرواز 90 هزار مسافر هر روز لغو میشود بنابراین هتلهای زنجیرهای Red Roof Inn و آژانس تبلیغاتی 360i با راهاندازی یك كمپین جستوجوی موبایل به نام «لغو پرواز در فرودگاه»، به شكلی خلاقانه مردم را برای پیدا كردن یك هتل در همان نزدیكی یاری میدهد.
نتیجه: رشد 60 درصدی رزرو هتل در آخرین دقایق. این كمپین همچنین در حوزه بازاریابی مبتكرانه برنده یك جایزه در مراسم Project Issac Awards سایت خبری Adweek شد.
2- Home Depot: در صورت نیاز به كمك برای كاشیكاری كف حمام یا ساخت یك پاسیو، احتمال مشاهده یك ویدئو در یك گوشی هوشمند بیشتر از احتمال مشاهده یك ویدئوی آموزشی از طریق یك كامپیوتر رومیزی است. با در ذهن داشتن این نكته، Home Depot صدها ویدئو در قالب « do- it-yourself » را در یوتیوب منتشر كرد.
نتیجه: بیش از 43 میلیون بازدید در یوتیوب. 10ویدئوی برتر هر كدام یك میلیون یا چیزی بیش از آن بازدیدكننده داشتند.
3- والمارت: سرعت در تجارت الكترونیكی همه چیز است. پارسال بارگیری سایت موبایل والمارت 7.2 ثانیه زمان میبرد. این مدت شاید زمان كمی به نظر برسد اما همین تاخیر كافی است تا تعداد قابل توجهی از خریداران به یك جای دیگر مراجعه كنند. برای بالا بردن سرعت بارگیری، والمارت، فونتها، تصاویر و كد سایت خود را تغییر داد.
نتیجه: این خردهفروش بزرگ زمان بارگیری سایت خود را از 7.2ثانیه به 2.9 ثانیه كاهش داد. بنا بر گزارشهای دریافتی، هر ثانیه تا دو درصد تعداد بازدیدكنندگان را بالا میبرد.
4- Realtor. Com: یك وبسایت املاك و مستغلات احتمالا مثل یك برند عجیب و غریب برای تایید آن توسط یك بازیگر به نام «الیزابت بنكس» به نظر میرسد اما در ادامه این برند راهی خلاقانه برای انتقال پیام خود از طریق ویدئوی آنلاین پیدا كرد. الیزابت بنكس با ساخت یكسری ویدئوی پنج قسمتی در یوتیوب با افراد هنگام خرید اولین خانه خود همراه میشود.
نتیجه: 400هزار بازدید در یوتیوب در سه هفته. آگهیهای تبلیغاتی ویدئویی قابل مرور شاهد30 درصد رشد در تعداد بازدیدها بودهاند.