نخستین نکته ای که در رابطه با افزایش فروش به ذهن مخاطبان خطور می کند، تکنیک های بازاریابی است. اگرچه نمی توان از تاثیر فوق العاده آنها چشم پوشی کرد. با این حال موفقیت شما تنها با این اقدامات تضمین نمی شود و بسیاری موارد دیگر را می توان نام برد که بدون توجه به آنها، تاثیر حتی بهترین استراتژی های تجاری نیز کم می شود. درواقع در بازار به شدت رقابتی حال حاضر، شاهد این امر هستیم که بسیاری از برندها، اقدامات کاملا مشابهی را انجام می دهند. با این حال نتایج یکسانی به دست نمیآید. دلیل این امر نیز به این خاطر است که به بسیاری نکات دیگر توجه نمی شود. درواقع شرکت های حرفه ای، دید همه جانبه دارند و همین امر باعث می شود تا شاهد اختلاف در عمکردها باشیم. با این حال این امر به معنای آن نیست که شما به عنوان یک شرکت نوپا، شانسی را ندارید. در این مقاله قصد داریم تا چهار گام طلایی افزایش فروش را بررسی کنیم.
1-بر روی حل مسئله تمرکز نمایید
بسیاری از شرکت ها در برابر بروز یک مشکل، به دنبال مقصر هستند. این امر در حالی است که از نگاه مدیران برتر، اهمیتی ندارد که یک مشکل به چه خاطری رخ داده است. درواقع دلایل بروز چنین شرایطی مهم بوده تا از تکرار آن جلوگیری شود. همچنین توصیه می شود که همه چیز را تا حد امکان ساده نگه دارید. این امر کمک خواهد کرد تا امکان درک و بررسی، در مدت زمانی کوتاه امکان پذیر باشد. درواقع هر بخش از شرکت نیاز است که قابل توضیح به صورت کاملا ساده باشد و مهارت ساده سازی، یک هنر بزرگ مدیریتی محسوب می شود.
مطلب مرتبط: فروش بیشتر با توصیه های حرفه ای
2-قیمت گذاری رقابتی داشته باشید
واقعیت این است که بسیاری از شرکت ها، قیمت گذاری مناسبی ندارند. درواقع آنها در دو گروه قرار می گیرند. قیمت آنها یا ارزان تر از بازار است و یا گران تر و این امر ابدا مناسب نخواهد بود. در این زمینه شما باید قیمتی را تعیین کنید تا به خوبی قابل توضیح و قانع کردن باشد. درواقع مشتری باید به خوبی بداند که به چه دلیل باید چنین هزینه ای را پرداخت کند. با این حال تنها مسئله قیمت گذاری مهم نبوده و شما باید شیوه های پرداخت را در کنار متنوع کردن، تا حد امکان ساده نگه دارید. درواقع این امر که افراد بتوانند سریعا پرداخت داشته باشند، امکان خرید را چند برابر می کند. به همین خاطر است که دستگاه های پوز، به صورت مداوم به روز می شوند تا افراد با طی کردن مراحل کمتری، پرداخت را انجام دهند. در این زمینه شما نباید از ساده کردن مراحل پرداخت اینترنتی نیز غافل شوید. در این بخش تامین امنیت نیز یک مسئله بسیار مهم خواهد بود.
3-جامعه شناسی را فراموش نکنید
به هر میزان که نسبت به جامعه هدف خود درک بالاتری را داشته باشید، می توانید نسبت به اقدامات آتی آنها پیش بینی داشته و نیازهای فعلی آنها را تامین کنید. در این زمینه می توانید از جامعه شناس ها نیز استفاده کنید. با این حال با کمی جست و جو، می توانید تا حد زیادی نیاز اطلاعاتی خود در این بخش را تامین نمایید. در کنار این مسئله شما باید در کار خود تداوم داشته باشید و نیاز است که مشتری از شما همواره یک محصول و رفتار مشخصی را دریافت کند. درواقع تفاوت داشتن به صورت مداوم، یک مزیت نبوده و باعث خواهد شد تا در سرعت بسیار بالایی، بازار را از دست بدهید. نکته دیگری که باید در این بخش مورد توجه داشته باشید این است که از اطلاعات خود نهایت استفاده را داشته باشید و دید همه جانبه به کار بگیرید. این امر باعث می شود که حتی ساده ترین موارد، به یک مزیت رقابتی بزرگ برای کسب و کار شما تبدیل شود.
مطلب مرتبط: 6 راهکار مطمئن جهت افزایش فروش
4-ضمانت بازگشت وجه
اگرچه این اقدام بسیار ساده و حتی قدیمی محسوب می شود و شما می توانید ضمانت های به مراتب بیشتری را داشته باشید. با این حال براساس نظرسنجی ها، این موضوع برای افراد مهمترین مسئله در زمینه امنیت خرید محسوب می شود. درواقع مشتری نیاز دارد که بداند در صورت عدم رضایت، با بازگشت وجه مواجه خواهد شد. در این زمینه فراموش نکنید که شما باید در این بخش، محدودیت هایی را قائل شوید تا از سوءاستفاده ها جلوگیری شود. در این زمینه شما می توانید انواع خلاقیت ها را داشته باشید.