دوشنبه, ۷ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Mon, 28 Oct(10) 2024 /
           
فرصت امروز

پنل های LED از قطعات ال ای دی ساخته شده است. LED مخفف Light Emmited Diode به معنای دیود ساطع کننده نور می باشد. فناوری ال ای دی به دلیل مزایای مانند مصرف کم برق و روشنایی بالا که دارد. از محبوبیت خاصی برخوردار است که موجب صرفه جوی زیادی در مصرف انرژی می شود.

پنل ها از در کنار هم قرار گرفتن قطعات LED با استفاده از فناوری SMD ساخته شده است. تفاوت پنل با لامپ ال ای دی در شکل ظاهری آن ها است. پنل ها با توجه به مکانی که مورد استفاده قرار می گیرند بصورت مسطح ساخته می شوند تا مناسب برای نصب روی سقف باشد. این پنل ها می تواند بصورت پنل توکار و پنل روکار ساخته شود. پنل های روکار احتیاح به قاب مخصوص خو را دارند و پنل های توکا درون سقف یا سقف کاذب نصب می شوند.

پنل ال ای دی با طراحی مدرن که دارند جایگزینی مناسب برای لامپ های فلورسنت بوده و به دلیل انعطاف پذیری در طراحی، کیفیت نور کارآمد، طول عمر بالا و قابلیت استفاده مداوم و طولانی مدت و هچنین سازگاری با انواع نرم افزار ها به عنوان بهترین گزینه انتخابی برای تنظیم روشنایی و نورپردازی داخلی فضاهای مختلف ساختمان هستند.

همانطور که اشاره شد قاب پنل LED دارای سه لایه تشکیل دهنده می باشد که عمومی ترین لایه چراغ های پنل LED لامپ ال ای دی است و از تکنولوژی led به عنوان منبع روشنایی در این چراغ ها استفاده می شود.

پنل ال ای دی و مهمترین مزیت نورپردازی با آن

صفحه هدایت کننده نور

یکی از اصلی ترین لایه ها برای هدایت نور پنل های ال ای دی صفحه راهنما است و کیفیت نور خروجی از لامپ به کیفیت ساخت و طراحی آن بستگی دارد این صفحه نوعی از ماده نوری است و به طوری طراحی شده تا هنگام اتصال به منبع تغذیه نور روشن و همگن ارائه دهد، به عبارت دیگر طراحی مناسب کلید اصلی با افزایش بازدهی نوری یک پنل رابطه مستقیم دارد و طراحی ضعیف باعث ایجاد منبع نوری غیر یکنواخت با نقاط تاریک می شود.

دیفیوزر

سومین لایه از لایه های تشکیل دهنده قاب پنل LED دیفیوزر چراغ است و به طور معمول در مقابل صفحه هدایت کننده نور قرار می گیرد، ال ای دی مورد استفاده در لامپ پنل ها مانند سایر لامپ های ال ای دی معمولی ولی با میزان نور خروجی بالاست و وظیفه اصلی دیفیوزر که در جلو پنل قرار می گیرد توزیع یکنواخت نور در سراسر سطح پنل است، به عبارت دیگر صفحه هدایت کننده و دیفیوزر به منظور تولید نور یکنواخت کاربرد دارند پس در نتیجه م یتوان گفت تکنولوژی مورد استفاده در روشنایی پنل ها امکان روشن شدن آنی بدون هیچ گونه لرزش نور، تابش اشعه فرابنفش و… را فراهم می نماید.

صفحه منعکس کننده نور

یکی دیگر از اجزای اصلی پنل LED صفحه منعکس کننده یا همان بازتابنده نور است که دقیقا پشت صفحه هدایت کننده نور قرار میگیردو به دلیل حالت جامدی اثری شگفت انگیز در کیفیت روشنایی و پخش نور دارد، در ساخت صفحه های انعکاسی پنل ال ای دی به منظور بهبود اثر نور از مواد نانوتکنولوژی استفاده شده که این امر سبب می شود عمل انعکاس نور تا 90 درصد افزایش پیدا کند.

برخی از مهم ترین مزایای پنل ال ای دی

انعطاف پذیری

وجه تمایز طراحی پنل های ال ای دی نسبت به سایر چراغ ها انعطاف پذیری این پنل هاست و به طوری طراحی شده اند که شرایط نوری بهتری را فراهم کنند، به عبارت ساده تر چراغ ال ای دی یک منبع نوری نقطه ای است درحالی که در طراحی پنل LED طراحان روشنایی از ترکیب نقطه و خط برای برنامه ریزی آنها استفاد کرده اند و همین امر سبب ایجاد طرح هایی در انواع و اشکال مختلف با منابع نوری متعدد و همچنین اجزای نوری مختلف شده است.

برای منبع نور پنل های ال ای دی به جای سیم شیشه ای از یک رزین با درجه سختی بالا استفاده می شود که نیروی ارتعاش نسبتا بالایی دارد بنابراین براحتی آسیب نمی بیند و از سازگاری و انعطاف پذیری دمایی خوبی برخوردار است .

بهینه سازی انرژی و طول عمر

نور چراغ های پنل ال ای دی بسیار نازک و در عین سادگی از قابلیت تنظیم با توجه به نیاز و شرایط مختلف برخوردار هستند بنابراین از چشم در برابر نور ناخوشآیند و خیره کننده محافظت می کنند، می توان گفت پنل های ال ای دی با مجهز شده به یک سیستم حرارتی و همچنین قاب آلومینیومی که هدایت حرارتی بالایی دارد از اتلاف حرارت جلوگیری کرده و بدین ترتیب سبب افزایش طول عمر چراغ پنل می شود.

منبع: اکووات/ecowat
برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yUGJMssK
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکخرید آیفون 15 پرو مکسبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه