یکشنبه, ۱۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 30 Jun(6) 2024 /
           
فرصت امروز

تفاوت های اساسی a54 و a55 کدام یک گزینه مقرون به صرفه تری است

اگر به دنبال خرید یک محصول میان رده و باکیفیت از سامسونگ هستید، گوشی a54 و a55 سامسونگ را به شما پیشنهاد می کنیم. این محصولات فوق العاده کاربردی، مدل هایی از اسمارت فون هستند که اختلاف قیمت کمی با هم دارند.

ازطرف‎دیگر در بخش سخت افزاری نیز می توان تفاوتی را میان این مدل ها دید که قطعا برای کاربران و مشتریان حرفه ای اهمیت زیادی دارد. باید قبل از خرید هریک از این دستگاه ها، این موارد را به طور کامل بررسی کنید. همراه ما باشید تا در ادامه، توضیحی کامل برای تفاوت های اساسی این 2 دستگاه به شما ارائه دهیم.

معرفی گوشی موبایل A54 سامسونگ

اولین کاری که باید برای خرید گوشی a54 انجام دهید، بررسی اولیه مشخصات فنی آن است. این موبایل را باید یکی از مدل های خوش قیمت دانست که در میان دیگر محصولات میان رده، امکانات بهتری ارائه می دهد. این محصول از یک نمایشگر 6.4 اینچی بهره می برد.

این صفحه نمایش از نوع Super AMOLED بوده و 120 هرتز نیز نرخ به روزرسانی آن است. تراشه آن اگزینوس 1380 بوده و تا 8 گیگابایت رم دارد. دوربین اصلی آن نیز 50 مگاپیکسل رزولوشن داشته و از یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000میلی آمپر ساعت بهره می برد.

سامسونگ A55؛ یکی از بهترین گزینه های گوشی میان رده

مدل دیگری که در این مقایسه باید بررسی کنیم، مدل a55 نام دارد. این محصول شباهت زیادی به گوشی a54 داشته و موجب شده تا مشتریان زیادی موقع خرید، این مدل ها را با هم اشتباه بگیرند. a55 صفحه نمایش Super AMOLED و 120 هرتزی این دستگاه 6.5 اینچ قطر دارد.

ازطرف دیگر رزولوشن آن 1080×2340 بوده و قادر است تا 1000 نیت روشنایی به شما ارائه دهد. تراشه اگزینوس 1480 به همراه 12 گیگابایت رم پردازشی در این مدل به کار رفته اند تا قدرت شما برای اجرای برنامه ها و بازی های سنگین را چندین برابر کنند.

تفاوت گوشی های سامسونگ A54 و A55

تفاوت گوشی های سامسونگ A54 و A55

همان طور که در بخش قبلی گفته شد، شباهت های زیادی بین گوشی a54 و a55 وجود دارند؛ با این حال این 2 مدل با هم متفاوت بوده و دلیل قیمت های متنوع آن ها نیز همین موضوع است. تفاوت هایی که در این 2 اسمارت فون وجود دارند را در این بخش به شما توضیح می دهیم.

وجود تفاوتی کوچک میان نمایشگر موبایل ها

یکی از مواردی که باید دررابطه با تفاوت های گوشی a54 و a55 بدانید، موردی است که میان نمایشگر این محصولات وجود دارد. نمایشگری که در مدل a54 به کار رفته، 6.4 اینج بوده و مدل a55 0.2 اینچ نمایشگر بزرگ تر دارد.

هر 2 این دستگاه ها از نرخ تازه سازی 120 هرتز پشتیبانی کرده و رزولوشن آن ها 1080×2340 پیکسل است. نکته جالب اینجاست که تراکم پیکسلی a54 حدود 403 پیکسل و در مدل a55 نیز 390 پیکسل بر اینچ است. درصد نمایشگر به کار رفته نسبت به بدنه جلویی در مدل a54 82.9درصد و در مدل a55 معادل 85.8درصد است.

تراشه های متفاوت؛ اما ساخته شده توسط سامسونگ

نکته دیگری که باید از آن به عنوان تفاوت های گوشی a54 و a55 یاد کنیم، تفاوت این دستگاه ها در تراشه ای است که برای شان به کار برده اند. در مدل a54 از یک تراشه 5 نانومتری ساخته شده توسط سامسونگ به نام Exynos 1380 بهره برده اند.

تراشه به کاررفته در مدل a55 نیز اگزینوس 1480 بوده و با تکنولوژی 4 نانومتری تولید می شود. 8 هسته پردازشی برای این مدل ها به کار رفته که در مدل 1480 سیگنال های پردازشی قدرت بیشتری دارند.

حافظه های رم متفاوت در هر گوشی

موضوع دیگری که در بین مدل های گوشی a54 و a55 متفاوت است، میزان حافظه ای است که شرکت سامسونگ برای رم آن ها در نظر می گیرد. اگر به مشخصات فنی مدل a54 توجه کنید، می بینید که در آن از رم های 4، 6 و 8 گیگابایتی استفاده کرده اند.

ازطرف دیگر برای اسمارت فون سامسونگ گلکسی a55 نیز از رم های 6، 8 و 12 گیگابیتی بهره برده اند تا بتوانید با کمک تراشه قدرتمند آن، کارهای مختلف را به راحتی انجام دهید. باید گفت که میزان فضای ذخیره سازی هر 2 این مدل ها یکسان بوده و هرکدام از حافظه های 128 و 256 گیگ استفاده می کنند.

تفاوت در طراحی و نوع بدنه های به کاررفته در موبایل ها

موردی که باید به عنوان آخرین تفاوت اساسی میان گوشی a54 و a55 نام ببریم، گزینه ای است که در طراحی و نوع بدنه آن ها به کار رفته است. به طور کلی این 2 گوشی از طراحی یکسانی استفاده می کنند. ابعاد مدل a54 معادل 158.2×76.7×8.2 میلی متر است.

شرکت سامسونگ برای مدل a55 نیز از ابعاد 161.1×77.4×8.2 بهره برده که کمی تفاوت با مدل قبلی دارد. جنس قاب پشتی a54 از شیشه گوریلا گلاس 5 بوده و فریم دور آن نیز پلاستیکی است؛ اما برای a55 از شیشه گوریلا گلاس ویکتوس پلاس در قاب پشتی و فلز آلومینیوم برای فریم دور استفاده می کنند. همین موضوع باعث شده تا حس خوبی هنگام دست گرفتن a55 داشته باشید.

کدام محصول مقرون به صرفه تر است؟ A54 یا A55؟

سوالی که برای یافتن پاسخ آن به این مطلب آمده اید این بوده که از میان گوشی a54 و a55 ارزش خرید کدام یک بیشتر بوده و کدام یک مقرون به صرفه تر است؟ اگر ازنظر قیمتی این محصولات را مقایسه کنیم، مدل a54 قیمت پایین تری داشته و توسط افراد زیادی قابل خرید است؛ اما اگر می خواهید تراشه قوی تر و رم بیشتری داشته باشید، باید به خرید a55 فکر کنید.

خرید گوشی های A54 و A55 با گارانتی اصل

خرید گوشی های A54 و A55 با گارانتی اصل

نکته ای که بیشترین دقت را می خواهد، خرید گوشی a54 و a55 از فروشگاه های معتبر است. یکی از برترین فروشگاه های این زمینه، دیجی کالا نام دارد. دیجی کالا مرکزی آنلاین و حرفه ای برای بررسی، انتخاب و خرید آنلاین بوده و انواع محصولات سامسونگ را برای شما موجود کرده است.

جمع بندی

درصورتی که نمی دانید از میان گوشی a54 و a55 کدام یک را بخرید، باید مقایسه ای دقیق میان ویژگی ها و مشخصات فنی آن ها انجام دهید. مشخصات فنی که برای a54 به کار برده اند، در حد یک اسمارت فون میان رده بوده و قیمت مناسبی نیز دارد.

اما اگر بتوانید بودجه بیشتری در نظر بگیرید و موبایل a55 از برند سامسونگ را تهیه کنید، قطعا ویژگی های بیشتری دریافت می کنید. نمایشگر بزرگ تر، حاشیه صفحه کمتر، بدنه باکیفیت تر، تراشه قوی تر و میزان رم بیشتر از مزایای a55 به شمار می روند. برای خرید هرکدام از این مدل ها می توانید به فروشگاه اینترنتی دیجی کالا بروید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/tixJHFxf
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه