یکشنبه, ۱۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 30 Jun(6) 2024 /
           
فرصت امروز

سرزمین تزارها، کشور مشهورترین نویسندگان جهان مثل تولستوی و داستایوفسکی، محل تولد کمونیسم، کشور انقلاب های خونین و دیار زمستان های تمام نشدنی، یعنی روسیه منتظر شماست. کشوری با تاریخی پرماجرا، فرهنگی غنی، اقلیمی شگفت انگیز و تنوع قومی گسترده که بی تردید یک مقصد رؤیایی برای همه گردشگران محسوب می شود. اگر در گوشه ذهنتان، رؤیای سفر به روسیه را در سر می پرورانید، در راهنمای سفر به روسیه قصد داریم شما را با هرآنچه برای سفر به روسیه نیاز دارید و باید بدانید آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

سفر به روسیه ویزا می خواهد

راهنمای سفر به روسیه و بازدید از جاهای دیدنی آن

سفر به روسیه برای ایرانیان نیاز به ویزا دارد؛ اما خوشبختانه اخذ ویزای این کشور چندان سخت نیست و نیاز به ارائه نامه تمکن مالی، گردش حساب، سابقه سفرهای قوی و... ندارد. یکی دیگر از ویژگی های ویزای روسیه این است که معمولاً برای صدور ویزا، مصاحبه انجام نمی شود.

معمول ترین و رایج ترین ویزایی که برای سفرهای تفریحی به روسیه صادر می شود، ویزای توریستی است. برای دریافت ویزای توریستی روسیه می توانید هم به صورت آنلاین و الکترونیکی درخواست خود را ثبت کنید و هم به صورت حضوری اقدام کنید.

ویزای الکترونیکی روسیه با هزینه ۷۰ دلار به صورت یک بار ورود صادر می شود، ۶۰ روز اعتبار دارد و با این ویزا می توانید ۱۶ روز در روسیه اقامت داشته باشید. ویزای توریستی معمولی یک بار ورود، ۸۰ دلار هزینه دارد و زمان صدور آن ۴ تا ۲۰ روز کاری است. ویزای توریستی فوری با هزینه ۱۶۰ دلار طی ۱ تا ۳ روز صادر می شود.

موقعیت جغرافیایی کشور روسیه

روسیه که عنوان پهناورترین کشور جهان را یدک می کشد، یک کشور فراقاره ای است؛ به این معنا که در بیش از یک قاره قرار دارد. روسیه در آسیای شمالی و اروپای شرقی گسترده شده است و با اقیانوس آرام شمالی، اقیانوس منجمد شمالی، دریای سیاه، دریای بالتیک و دریای خزر مرز آبی دارد. روسیه به عنوان بزرگترین کشور جهان شناخته شده است. برای بهتر تصور کردن این وسعت باید بگوییم که کانادا به عنوان دومین کشور بزرگ جهان، تنها نیمی از مساحت روسیه را تشکیل می دهد!

روسیه از لحاظ موقعیت جغرافیایی در عرض های جغرافیایی بالا و شمالی قرار گرفته و از این رو، کشوری سردسیر تلقی می شود. سرزمین سیبری که ۷۷ درصد مساحت روسیه را تشکیل می دهد، یکی از سردترین مناطق جهان است و بیشتر بخش های آن را جنگل های انبوه، رودهای پرآب و دشت های یخ زده تشکیل می دهد. سرزمین سیبری در طول تاریخ خود، خالی از سکنه بوده است و الان هم جمعیت چندانی در آن زندگی نمی کند.

بهترین شهرهای توریستی کشور روسیه

در این بخش از راهنمای سفر به روسیه، نوبت به بررسی شهرهای توریستی و جاهای دیدنی این کشور می رسد. مهم ترین شهرهای توریستی عبارتند از:

  • مسکو؛ شهر پرماجرای روسیه
  • سن پترزبورگ و جاذبه های شگفت آور
  • ایرکوتسک؛ پاریس دیگر در دل روسیه
  • کازان؛ شهر اروپایی روسیه

مهمترین جاهای دیدنی روسیه که حتما باید ببینید

اگر تمام مدت سفرتان را فقط به بازدید از جاهای دیدنی روسیه اختصاص بدهید، احتمالاً چند ماه باید در روسیه اقامت کنید تا بتوانید همه دیدنی های آن را ببینید. این کشور باتوجه به سابقه تاریخی و تنوع فرهنگی که بارها به آن اشاره کردیم بخشی از مهم ترین میراث تمدن بشری را در خود جای داده است. درنتیجه اگر به روسیه رفتید، از جاهای دیدنی زیر غافل نشوید:

  • دریاچه بایکال: دریاچه بایکال عمیق ترین و قدیمی ترین دریاچه جهان و بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان است. این دریاچه در منطقه سیبری واقع شده و مناظر طبیعی اطراف آن، کوه ها و جنگل های انبوه سیبری هستند.
  • کاخ کرملین: کاخ کرملین در مسکو، مشهورترین نقطه دیدنی روسیه است که قدمت برخی بخش های آن به قرن ۱۲ میلادی می رسد. کاخ کرملین مدتهاست که به عنوان پایگاه اصلی حکومت روسیه شناخته می شود.
  • میدان سرخ: یکی از نام آشناترین میادین شهر مسکو که قلب تپنده این شهر است و بسیاری از بناهای تاریخی مسکو در اطراف آن واقع شده اند.
  • کاخ پترهوف: از دیدنی ترین جاذبه های سن پترزبورگ است که مجموعه ای از کاخ ها و عمارت های بسیار مجلل را دربرمی گیرد. کاخ پترهوف به فرمان پتر کبیر برای رقابت با کاخ ورسای فرانسه ساخته شد.
  • موزه آرمیتاژ: از مهمترین جاهای دیدنی سن پترزبورگ، موزه آرمیتاژ است که یکی از ۵ موزه برتر جهان به شمار می رود. این موزه را کاترین کبیر بنا نهاد و اکنون بیش از ۳ میلیون اثر هنری و تاریخی در آن به نمایش درمی آید.
  • مسجد جامع مسکو: مسجد تارتار یا مسجد جامع مسکو، مسجدی متعلق به اوایل قرن بیستم است که پس از یک بار تخریب، در ۶ طبقه بازسازی شده است.
  • کلیسای جامع کازان: این کلیسا را مادر کلیساهای سن پترزبورگ می دانند که در ابتدای قرن ۱۹ با معماری امپراتوری ساخته شد. کلیسای جامع کازان از مهم ترین کلیساهای ارتدکس روسی به شمار می رود.
  • ساختمان تئاتر بولشوی: این تالار قرن هجدهمی که به فرمان کاترین کبیر ساخته شد، یکی از نمادهای فرهنگی روسیه محسوب می شود که محل اصلی اجرای نمایش های تئاتر، اپرا و اجراهای باله است.
  • کامچاتکا: شبه جزیره کامچاتکا در شرقی ترین نقطه روسیه، یکی از مناطق کشف نشده این کشور است که به دلیل وجود بیش از ۱۵۰ آتشفشان و ۴۰۰ یخچال طبیعی، به سرزمین آتش و یخ شهرت دارد.
  • کلیسای سنت باسیل: این کلیسا به عنوان نماد مذهبی شهر مسکو شناخته می شود و قدمت آن به قرن ۱۶ برمی گردد. کلیسای سنت باسیل دارای گنبدهای متفاوت و رنگارنگ است و یکی از شاخصه های معماری روسی به شمار می رود.
  • کلیسای ناجی در خون: این کلیسا نیز در سن پترزبورگ قرار دارد و به دلیل معماری متفاوت خود با سایر کلیساهای سن پترزبورگ شهرت پیدا کرده است. این کلیسا با معماری قرون وسطایی، برای بزرگداشت تزار الکساندر دوم ساخته شد.

مهمترین جاهای دیدنی روسیه

آب و هوای روسیه چگونه است؟

همان‎طور که حتماً شنیده اید، روسیه به زمستان های سخت و برفی و زمین ها و دریاچه های یخ زده شهرت دارد. به دلیل قرارگیری این کشور در عرض های بالای جغرافیایی، اساساً روسیه منطقه ای سردسیر است؛ اما تنوع اقلیمی نیز در آن دیده می شود. برای مثال، زمستان های سیبری بسیار سرد (تا منفی ۵۰ درجه سانتی گراد) و تابستان های آن بسیار گرم است. از سوی دیگر، سن پترزبورگ آب و هوایی معتدل تر دارد و تابستان های گرم و مرطوب و زمستان های طولانی و نسبتاً سرد از ویژگی های آن است. اما ما به شما تور روسیه تابستان 1403 را برای سفر کردن پیشنهاد می کنیم.

واحد پول روسیه را فراموش نکنید

یکی از مهم ترین نکاتی که در راهنمای سفر به روسیه باید به آن اشاره کرد، واحد پول روسیه است. واحد پول این کشور، روبل است و هر روبل نیز معادل ۱۰۰ کوپک محسوب می شود. در زمان نگارش این مقاله (اردیبهشت ۱۴۰۳)، هر روبل روسیه برابر با ۶۶۳ تومان است. ارزش روبل در برابر دلار پایین است و هر ۱۰۰ روبل، ارزشی معادل ۱ دلار دارد.

حمل و نقل عمومی در روسیه

حمل و نقل عمومی در روسیه، به ویژه در دو شهر پرگردشگر مسکو و سن پترزبورگ، به خوبی توسعه پیدا کرده است. برای تردد در این شهرها گزینه هایی همچون تاکسی، مترو، اتوبوس و تراموا پیش روی شما قرار دارد که در ادامه، بیشتر درباره آنها توضیح می دهیم:

  • مترو: متروی روسیه بین همه روش های حمل و نقل عمومی، ارزان ترین و در دسترس ترین ابزار محسوب می شود. مترو مسکو یکی از گسترده ترین و زیباترین خطوط متروی جهان است که نه تنها برای جابجایی مسافران استفاده می شود؛ بلکه با ایستگاه های زیبا و تزیین شده، یکی از جاهای دیدنی روسیه نیز به شمار می رود.
    متروی مسکو شامل ۱۵ خط و ۲۹۴ ایستگاه است و جابجایی در غالب نقاط شهر را به سادگی امکان پذیر می کند. هزینه استفاده از متروی روسیه، بدون توجه به اینکه چه مسافتی را طی کرده باشید، برای یک بار سفر، حدود ۶۰ روبل است و برای پرداخت این هزینه باید از کارت اعتباری ترویکا استفاده کنید.
    مترو در شهر سن پترزبوگ نیز در ۵ خط و ۷۲ ایستگاه فعالیت می کند و از لحاظ میزان هزینه و نحوه پرداخت، شبیه به متروی مسکو است.
  • تاکسی: تاکسی در روسیه نسبت به بسیاری از کشورها ارزان تر است و به دو صورت تاکسی های رسمی و غیررسمی فعالیت می کنند. هزینه استفاده از خدمات تاکسی رانی، به شرکت مربوطه بستگی دارد و در مسکو نسبت به سن پترزبورگ کمی گران تر است. برای گرفتن تاکسی به صورت اینترنتی نیز می توانید از اپلیکیشن Uber یا اپلیکیشن روسی Yandex استفاده کنید.
  • اتوبوساتوبوس ها دومین گزینه محبوب حمل و نقل عمومی در روسیه، پس از مترو هستند. شبکه اتوبوس رانی در روسیه به خوبی توسعه پیدا کرده است و شما می توانید با استفاده از آنها به نقاط مختلف سفر کنید. درباره هزینه اتوبوس بد نیست بدانید که میزان کرایه آن و نحوه پرداخت آن در شهرهای مختلف متفاوت است و مثلاً در مسکو حتماً باید با کارت اعتباری ترویکا پرداخت شود، ولی در سن پترزبورگ به صورت نقدی دریافت می شود.

سوغات روسیه چیست؟

سوغاتی های روسیه که از دل فرهنگ و تمدن غنی و متنوع آن برآمده اند، بسیار گسترده، رنگارنگ و جذاب هستند. مهم ترین سوغات روسیه عبارتند از:

  • عروسک های ماتریوشکا (ماتروشکا): این عروسک های سنتی مشهورترین سوغات روسیه هستند. عروسک های ماتریوشکا که به عروسک های تودرتو شهرت دارند، میان تهی هستند و معمولاً از ۵ عروسک با اندازه های مختلف تشکیل می شوند و عروسک ها به ترتیب در درون هم قرار می گیرند.

سوغاتی های روسیه

  • خولخوم: ظروف خولخوم روسی یکی از زیباترین صنایع دستی کشور روسیه و یکی از سوغات محبوب این کشور محسوب می شوند. این ظروف نیز چوبی هستند و معمولاً رنگ زمینه ای آنها مشکی یا طلایی است و بر روی این پس زمینه زیبا، طرح های سنتی بسیار خلاقانه ای ترسیم می شود.
  • شال های پاولوپوساد: این شال ها درواقع همان روسری های بلند سنتی هستند که زنان قدیمی روسیه به سر می کردند تا خود را از گزند سرمای استخوان سوز روسیه محافظت کنند. این شال ها شباهت زیادی به روسری های سنتی ترکمنی ایران دارند و معمولاً با رنگ های شاد و نقوش گل و گیاه مزین می شوند.
  • سینی ژوستوو: یکی از سوغاتی های خاص روسیه که آن هم به طرح ها و نقش و نگارهای سنتی آراسته شده، سینی ژوستوو است. جنس این سینی فلزی بوده و در مرکز آن، نقاشی های بسیار ظریفی ترسیم شده است.

غذاهای روسیه که حتما باید امتحان کنید

در سفر به روسیه می توانید یک شکم گردی خوشمزه را تجربه کنید. غذاهایی که نباید امتحان کردنشان را از دست بدهید عبارتند از:

  • کاشا: یکی از مهم ترین غذاهای روسی که به عنوان غذای ملی روسیه نیز از آن یاد می کنند، کاشا است. این غذا از ترکیب بلغور یا دانه ها و غلات آب پزشده با آب یا شیر تهیه می شود و موقع صبحانه و در جشن ها بسیار محبوب است. به طور کلی، روس ها به ترکیب هر دانه پخته شده ای با آب و شیر، کاشا می گویند.
  • سوپ برش: این غذا از غذاهای اصیل اروپای شرقی و اوکراینی هاست که از گوشت، سبزیجات، چغندر تخمیرشده و خامه ترش تهیه می شود.
  • سالاد اولویه یا اولیویه: این غذا همان سالاد الویه خودمان است که برای اولین بار در مسکو ابداع شد. سالاد اولیویه یکی از ارکان مهم شام شب سال نوی میلادی است. غربی ها آن را با نام سالاد روسی می شناسند.
  • شاشلیک: این غذا نیز همان کباب شیشلیک خودمان است که از گوشت گوسفند یا گوساله تهیه می شود.
  • سوشکی یا سوشکا: نان های حلقوی کوچک، ترد و شیرین که یکی از شیرینی های سنتی روسی محسوب می شود و همراه با چای یا قهوه میل می شود.

سفر به روسیه؛ سفری به تمام دنیا با الفبای سفر

اگر می خواهید فقط با دیدن یک کشور، با چندین قوم و نژاد و زبان و اقلیم آشنا شوید، سفر به روسیه، سرزمین تزارها را به شما پیشنهاد می کنیم. فقط حواستان باشد که از آژانسی این تور را بخرید که تخصصش تور روسیه است.

آژانس هواپیمایی الفبای سفر بهترین انتخاب برای شما است و آفرهای گوناگونی برای تورهای خارجی دارد. برای مشاهده قیمت تورهای روسیه همراه با هتل، تاریخ و پروازهای مختلف، به سایت www.alefbatour.com مراجعه کنید یا با کارشناسان الفبای سفر با شماره تلفن 0214935 تماس بگیرید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/n8qM6GRe
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه