یکشنبه, ۱۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 30 Jun(6) 2024 /
           
فرصت امروز

رکتیفایر چیست

1 ماه پیش ( 1403/3/5 )
 

دستگاه رکتیفایر یک دستگاه الکتریکی است که جریان متناوب (AC) را که به صورت دوره ای جهت را معکوس می کند، به جریان مستقیم (DC) تبدیل می کند که فقط در یک جهت جریان دارد. عمل معکوس (تبدیل DC به AC)توسط یک اینورتر برق انجام می شود.

این فرآیند به عنوان یکسوسازی شناخته می شود، زیرا جهت جریان را مستقیم می کند. از نظر فیزیکی، یکسو کننده ها اشکال مختلفی دارند، از جمله دیودهای لوله خلاء، سلول های شیمیایی مرطوب، دریچه های قوس جیوه ای، پشته های صفحات اکسید مس و سلنیوم، دیودهای نیمه هادی، یکسو کننده های کنترل شده با سیلیکون و سایر کلیدهای نیمه هادی مبتنی بر سیلیکون. حتی کلیدهای الکترومکانیکی سنکرون و مجموعه موتور ژنراتورها نیز مورد استفاده قرار گرفته اند. گیرنده های رادیویی اولیه که رادیوهای کریستالی نامیده می شوند، از سیم ریز استفاده می کردند که بر روی کریستال گالن (سولفید سرب) فشار می داد تا به عنوان یکسوساز تماس نقطه ای عمل کند.

رکتیفایر چیست

کاربرد رکتیفایر

رکتیفایر ها کاربردهای زیادی دارند، اما اغلب به عنوان اجزای منبع تغذیه DC و سیستم های انتقال جریان مستقیم با ولتاژ بالا استفاده می شوند. یکسوسازی ممکن است در نقش هایی غیر از تولید جریان مستقیم برای استفاده به عنوان منبع نیرو عمل کند. همانطور که اشاره شد، یکسو کننده ها می توانند به عنوان آشکارساز سیگنال های رادیویی عمل کنند. در سیستم های گرمایش گاز از یکسوسازی شعله برای تشخیص وجود شعله استفاده می شود.

بسته به نوع منبع جریان متناوب و آرایش مدار رکتیفایر، ولتاژ خروجی ممکن است نیاز به تصحیح برای تولید یک ولتاژ ثابت یکنواخت داشته باشد. بسیاری از کاربردهای رکتیفایر ها، مانند منابع تغذیه برای تجهیزات رادیویی، تلویزیونی و رایانه ای، نیاز به یک ولتاژ DC ثابت ثابت دارند (همانطور که باتری تولید می کند). در این کاربردها خروجی یکسو کننده توسط یک فیلتر الکترونیکی صاف می شود، که ممکن است یک خازن، چوک یا مجموعه ای از خازن ها، چوک ها و مقاومت ها باشد و احتمالاً به دنبال آن یک تنظیم کننده ولتاژ برای تولید یک ولتاژ ثابت است.

دستگاه رکتیفایر

مدار پیچیده تری که عملکرد مخالف را انجام می دهد، یعنی تبدیل DC به AC، اینورتر نامیده می شود.

دستگاه های یکسو کننده

قبل از توسعه یکسو کننده های نیمه هادی سیلیکونی، دیودهای ترمیونیک لوله خلاء و پشته های یکسو کننده فلزی مبتنی بر اکسید مس یا سلنیوم استفاده می شد. اولین دیودهای لوله خلاء طراحی شده است. با معرفی الکترونیک نیمه هادی، رکتیفایر های لوله خلاء منسوخ شدند، به جز برخی از علاقه مندان به تجهیزات صوتی لوله خلاء. برای یکسوسازی توان از جریان بسیار کم تا جریان بسیار زیاد، دیودهای نیمه هادی از انواع مختلف (دیودهای اتصال، دیودهای شاتکی و غیره) به طور گسترده استفاده می شوند.

سایر دستگاه هایی که دارای الکترودهای کنترل هستند و همچنین به عنوان دریچه های جریان یک جهته عمل می کنند، در مواردی که بیش از یکسوسازی ساده مورد نیاز است استفاده می شود - به عنوان مثال، در مواردی که ولتاژ خروجی متغیر مورد نیاز است. یکسو کننده های پرقدرت، مانند آنهایی که در انتقال برق جریان مستقیم با ولتاژ بالا استفاده می شوند، از دستگاه های نیمه هادی سیلیکونی از انواع مختلف استفاده می کنند. اینها تریستورها یا سایر کلیدهای سوئیچینگ کنترل شده حالت جامد هستند که به طور مؤثر به عنوان دیود عمل می کنند تا جریان را تنها در یک جهت عبور دهند.

یکسو کننده سیستم یو پی اس چیست و چه کاربردی دارد؟

یک دستگاه یو پی اس به گونه ای طراحی شده است که برق اضطراری را در صورت نوسان برق، قطع شدن برق، یا هرگونه اختلال در منبع تغذیه شما که می تواند باعث آسیب دیدن تجهیزات حیاتی شما شود، ارائه دهد.

یک سیستم UPS معمولاً از دو جزء اصلی تشکیل شده است: باتری یو پی اس و رکتیفایر. باتری یو پی اس برق را ذخیره می کند، در حالی که رکتیفایر باتری را شارژ می کند و برق AC ورودی را به برق DC تبدیل می کند و منبع تغذیه بدون وقفه را برای تجهیزات حیاتی فراهم می کند.

یکسو کننده به طور مداوم منبع تغذیه ورودی و وضعیت باتری یو پی اس را کنترل می کند. هنگامی که در منبع تغذیه شما اختلال ایجاد می شود، رکتیفایر به طور خودکار سوئیچ می شود تا برق DC را برای تجهیزات تامین کند. یکسو کننده همچنین با کنترل جریان شارژ تضمین می کند که باتری در حالت شارژ بهینه باقی می ماند.

عملکرد یکسو کننده برای کارایی و قابلیت اطمینان بسیار مهم است، بنابراین مهم است که سیستم یو پی اس خود را به طور منظم نگهداری کنید.

برای انعقاد قرار داد سرویس و نگهداری با فروشگاه دیجی یو پی اس، با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

در اینجا دلایل اصلی ما برای تعمیر و نگهداری سیستم UPS آورده شده است:

  • برای حفظ تداوم کسب و کار: قطع برق کسب و کار شما می تواند منجر به هزینه های تعمیر جدی، از دست دادن دائمی داده ها، از دست دادن درآمد، کاهش بهره وری و موارد دیگر شود.
  • افزایش طول عمر باتری یو پی اس: آزمایش منظم سلامت باتری شما را تضمین می کند و هرگونه مشکل بالقوه ای را که می تواند به سیستم UPS شما آسیب برساند، قبل از وقوع شناسایی می کند.
  • گارانتی محصولات: باتری های نصب شده توسط دیجی یو پی اس با ضمانت 36 ماهه ارائه می شوند.
  • جلوگیری از آسیب به دستگاه یو پی اس: بیشتر خرابی های UPS مربوط به باتری یو پی اس است و می تواند باعث آسیب به اجزای دستگاه یو پی اس شود. با نصب و تست تخصصی می توان از خرابی باتری جلوگیری کرد.

آیا می خواهید در مورد سیستم های UPS اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ تیم پشتیبانی دیجی یو پی اس آماده ارائه پشتیبانی و پاسخگویی به سوالات شماست. در صورت داشتن هر گونه سوال، در رابطه با انتخاب محصول، ثبت سفارش و ارسال کالا خوشحال می شویم که پاسخگوی سوالاتتان باشیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با فروشگاه دیجی یو پی اس تماس بگیرید.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/JlLvaODV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه