دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

وزن ورق گالوانیزه 50 کاشان

5 ماه پیش ( 1402/11/8 )
 

وزن ورق گالوانیزه 50 کاشان

یکی از قدیمی ترین تولید کنندگان ورق گالوانیزه در کشور، شرکت فولاد امیرکبیر کاشان می باشد که فعالیت خود را در سال 1379 آغاز کرده است. این مجموعه ورق های گالوانیزه را در بازه ضخامتی 0/25 تا 1/5 میلی متر، عرض های 600 تا 1250 می باشد. طول این فلزات نیز متغیر می باشد. لازم به ذکر است کارخانه کاشان ورق گالوانیزه را به سه صورت رول، شیت مسطح و شیت فرم دار عرضه می کند. پارامتر وزن یکی از اصلی ترین مواردی است که بر قیمت محصولات فولادی اثر می گذارد؛ زیرا مشخص کننده کیفیت و آنالیز شیمیایی محصول است.

این مجموعه در هر سال حدود 100 هزار تن ورق گالوانیزه را تولید و عرضه می کند. وزن این محصولات نیز از دو طریق قابل محاسبه است. استفاده از جداول مخصوص وزن و فرمول محاسبه دو راه اصلی و مطمئن در محاسبه وزن ورق های فولادی از جمله گالوانیزه می باشد. یکی از محبوب ترین ضخامت هایی که برای ورق های گالوانیزه کاشان همواره با تقاضای بالایی همراه می باشد، ورق گالوانیزه 50 کاشان یا همان ضخامت 0/5 است که در صنایع خودروسازی و لوازم خانگی به وفور مورد استفاده قرار می گیرد.

تنها کافی است با داشتن سه پارامتر اصلی طول، عرض و ضخامت به راحتی وزن ورق های گالوانیزه با ضخامت 0/5 کاشان یا هر تولید کننده دیگر را به دست آورید. در فرمول محاسبه وزن این اعداد به همراه یک عدد ثابت در یک دیگر ضرب می شوند. این عدد ثابت همان چگالی آهن است که به عنوان فلز پایه در نظر گرفته می شود. این فرمول نیز به صورت زیر می باشد:

وزن ورق گالوانیزه = طول (میلی متر) * عرض (میلی متر) *ضخامت 0/5 یا موارد دیگر (میلی متر)* چگالی آهن 8 (گرم بر سانتی متر مکعب)

همچنین می توانید به وسیله جداول وزن ورق گالوانیزه که در وب سایت آهن اینفو وجود دارند، وزن این محصول را با ضخامت 0/5 یا هر ضخامت دیگری به صورت دقیق به دست آورید. استفاده از این جداول نیز نیازمند داشتن سه پارامتر طول، عرض و ضخامت به صورت دقیق می باشد. نمونه ای از جدول ورق گالوانیزه کاشان به صورت 0/5 به شرح زیر است:

جدول وزن ورق گالوانیزه کاشان

مشخصات ورق گالوانیزه

به طور کلی امروزه ورق گالوانیزه یکی از محبوب ترین فلزات دنیای فولادی است؛ زیرا بر خلاف آهن و فولاد خام و همچنین بسیاری از محصولات، دارای پوششی بر سطح خود می باشد که سبب حفاظت از آن در برابر خوردگی، زنگ زدگی، اکسیداسیون و رطوبت خواهد شد.

از دیگر مشخصات این فلز می توان به داشتن سطحی بسیار صاف، صیقلی و رنگی نقره ای و درخشان، مقاومت در برابر حرارت، سطحی بدون موج، طول عمر بالا در حدود 20 تا 30 سال، قابلیت فرم پذیری، رنگ آمیزی، جوشکاری، ضخامت پایین و ... اشاره کرد. جالب است بدانید با وجود این توضیحات قیمت ورق گالوانیزه (https://www.ahaninfo.ir/products/%D9%88%D8%B1%D9%82-%DA%AF%D8%A7%D9%84%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%B2%D9%87 )نسبت به سایر فولادهایی که دارای مقاومت در برابر خوردگی هستند، بسیار مقرون به صرفه می باشد و از این رو بیشترین کاربرد را در صنایع مختلف به خود اختصاص می دهد.

از سوی دیگر بهتر است بدانید ورق های گالوانیزه در برابر تنش های مکانیکی و ضربات مختلف نیز مقاومت دارند. با این وجود مشخصات فنی آن ها از نظر ضخامت بین 0/18 تا 6 میلی متر، عرض های 1000 و 1250 میلی متر و بدون محدودیت طول می باشد. عرض ورق های فرم دار یا شیروانی نیز که به وسیله فولاد گالوانیزه ساخته می شوند، در همین حدود است که پس از تولید، عرض مفید آن ها به 0/4 تا 0/8 میلی متر می رسد.

نکته دیگر در تشخیص ورق گالوانیزه و بررسی مشخصات آن مربوط به اسپانگل ها یا گل های ورق گالوانیزه است که پس از سرد شدن پوشش روی به عنوان عیوبی بر سطح فولاد باقی می مانند. هر چه این اسپانگل ها درشت تر باشند، سبب کاهش مقاومت ورق گالوانیزه در برابر عوامل اکسیدی و رطوبتی می شوند. از این رو فولاد گالوانیزه در کارخانه کاشان و توسط سایر تولید کنندگان به چند شکل گل ریز، گل درشت و گل متوسط تولید و عرضه می شوند.

کاربرد ورق گالوانیزه

کاربرد ورق گالوانیزه

بهتر است بدانید اصلی ترین کاربرد ورق گالوانیزه در تولید سایر شیت های فولادی مانند محصولات رنگی و فرمینگ می باشد. این فلزات از طریق انجام فرآیند رنگ آمیزی بر روی فولاد گالوانیزه یا عبور دادن آن از دستگاه های مخصوص رول فرمینگ تولید و عرضه می شوند. به سبب تولید این فلزات نیز می توان گفت ورق گالوانیزه به صورت رنگی با فرم های مختلف در پوشش دهی انواع سقف های شیروانی، دیواره سوله ها، نماهای داخلی یا خارجی ساختمان ها، حصار دور زمین، سوله سازی، درب پارکینگ ها و مغازه ها و ... به کار برده می شود.

از دیگر مصارف اصلی فولاد گالوانیزه نیز می توان به صنعت کابینت سازی اشاره کرد. همان طور که می دانید کابینت ها از جمله مهم ترین لوازم یک خانه به شمار می آیند که در محیط آشپزخانه به طور مستقیم با آب و رطوبت در ارتباط هستند؛ از این رو در ساخت آن ها باید از یک متریال مقاوم در برابر اکسیداسیون و رطوبت، همراه با طول عمر بالا، قابلیت رنگ آمیزی، فرم پذیری، وزن سبک و قیمت مقرون به صرفه اشاره کرد. بنابراین از دیگر کاربردهای ورق گالوانیزه می توان به کابینت سازی اشاره کرد. با این وجود سایر استفاده های ورق گالوانیزه به شرح زیر است:

  • ساخت تجهیزات داخلی لوازم خانگی و بدنه آن ها مانند بدنه یخچال، فریزر، لباسشویی و ...
  • صنعت خودروسازی در ساخت قطعات داخلی و خارجی از جمله بدنه و شاسی اتومبیل ها
  • در صنعت ساختمان سازی جهت ساخت پروفیل های گالوانیزه، لوله ها، قوطی ها، پلیت ستون ها، ساندویچ پانل سقف ها و ...
  • سقف عرشه فولادی در ساختمان های فلزی و ...
  • ساخت تجهیزات و لوازم گرمایشی و سرمایشی در بدنه و ...
  • تولید کانال کولر و سیستم های تهویه
  • لوله بخاری و بدنه و ...
  • ساخت سینی ها و کابل های برق

فرآیند تولید ورق گالوانیزه

مواد اولیه برای تولید ورق های گالوانیزه محصولات سرد می باشند که طی انجام فرآیند های اسیدشویی و سپس نورد سرد بر روی ورق سیاه یا آهن انجام می شوند. فرآیند نورد سرد نیز بر خلاف نورد گرم در دمای زیر تبلور انجام شده و فشار بسیار زیادی را با استفاده از مراحل مختلف به فلزات وارد می کند تا سبب بهبود خواص مکانیکی و کاهش ضخامت آن ها گردد. حال برای تولید فولاد گالوانیزه در ابتدا چربی زدایی فولاد به وسیله محلول های قلیایی انجام می گیرد تا سطح آن عاری از هر گونه آلودگی و چربی باشد. سپس محصولات به خوبی با آب خالص شستشو داده می شوند تا فرآیند کروماته یا هوادهی آن ها به خوبی انجام گیرد.

این فرآیند در جهت افزایش چسبندگی پوشش گالوانیزه و آماده شدن سطح فولاد صورت می گیرد. در مرحله بعدی شیت های آماده شده از یک سری حوضچه مذاب حاوی فلز روی عبور می کنند که دمای این حوضچه ها حدود 450 درجه سانتی گراد می باشد. پس از قرارگیری پوشش و تنظیم غلظت آن بر سطح و زیر شیت ها، برای کنترل ضخامت پوشش، شیت ها از یک سری غلطک نورد عبور می کنند. این عملیات سبب شده تا علاوه بر کنترل ضخامت کوتینگ روی، اضافات آن نیز حذف گردد. پس از این عملیات نیز شیت ها از محفظه هوای گرم عبور می کنند تا پوشش سرد شده و تثبیت گردد. ورق های گالوانیزه نیز توسط ای محفظه خشک می شوند. در نهایت شیت ها پس از سرد شدن به صورت کامل به صورت رول یا شیت های فابریک با ابعاد مشخص درآمده و بسته بندی می گردند.

برترین کارخانه های تولیدکننده ورق گالوانیزه

فولاد گالوانیزه یکی از محبوب ترین محصولات فولادی به شمار می آید؛ زیرا ویژگی های آن سبب شده تا خواص و کاربرد های بسیاری را در صنایع به خود اختصاص دهد. 6 کارخانه برتر در تولید این محصول در کشور فعالیت می کنند که شامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان، کارخانه فولاد امیرکبیر کاشان، شرکت فولاد تاراز، مجتمع ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، مجموعه فولاد دشتستان و شرکت صنایع هفت الماس می باشند، اما در ادامه قصد بررسی سه کارخانه برتر در تولید ورق های گالوانیزه با بهترین کیفیت را داریم تا در ادامه مخاطبان در مورد کیفیت مناسب به راحتی تصمیم بگیرند.

فولاد مبارکه

یکی از تولید کنندگان برتر ورق گالوانیزه در کشور، شرکت فولاد مبارکه اصفهان می باشد که در هر سال حدود 11 تن ورق گالوانیزه را با بهترین کیفیت تولید و عرضه می کند. ورق گالوانیزه این شرکت از نظر میزان پوشش روی و مقاومت در برابر شرایط مختلف جوی در بهترین نوع خود تولید می شود و اسپانگل های آن درشت می باشند.

فولاد گالوانیزه در شرکت فولاد مبارکه در بازه ضخامتی 0/25 تا 3 میلی متر بسته به پوشش روی تولید و عرضه می شود و روش ساخت آن غوطه وری گرم می باشد. عرض این فلزات در دو مورد رایج 1000 و 1250 بوده و به صورت رول تولید می گردند. شرکت فولاد مبارکه محصولات گالوانیزه را با بالاترین دقت تولید در بازار عرضه کرده که دارای سطحی شفاف، صیقلی و بدون هیچ گونه موجی می باشند.

محصولات گالوانیزه فولاد مبارکه حدود 50 درصد از نیاز کشور را به این فلز تأمین می کنند و یکی از با ارزش ترین ورق های گالوانیزه کشور نیز به شمار می آیند. خط ورق رنگی نیز در ادامه خط ورق گالوانیزه این شرکت قرار داشته و وزن پوشش کوتینگ روی در سطح و زیر شیت بین 100 تا 350 گرم بر متر مربع می باشد.

کارخانه تاراز شهرکرد

شرکت فولاد تاراز چهارمحال یکی دیگر از تولید کنندگان برتر ورق گالوانیزه است که در خطوط تولید کارخانه خود یک خط اختصاصی با نام گالواتاراز نیز دارد که انواع محصولات گالوانیزه و گالوالوم در آن تولید می شود. از مزیت های شرکت فولاد تاراز می توان به استفاده از سرب بسیار کمتر در ترکیبات شیمیایی پوشش گالوانیزه اشاره کرد که سبب کاهش آسیب های زیست محیطی و سرطانی برای بشر خواهد شد.

شرایط بسیار مناسب در فرآیند گالوانیزاسیون کارخانه تاراز منجر به کیفیت بالای ورق های گالوانیزه این مجموعه از نظر خواص مکانیکی و شیمیایی شده است. همچنین در عملیات کروماته یا هوادهی و یا ایجاد یک لایه محافظ بر سطح این محصولات از کروم 3 ظرفیتی به جای 6 ظرفیتی استفاده می کنند که آسیب های بسیار کمتری را برای محیط زیست دارد و آلودگی کمتری ایجاد می کند. با این وجود برای خرید ورق گالوانیزه تاراز شهرکرد ابتدا باید از مشخصات فنی شیت ها از نظر گرید، ضخامت، ابعاد و میزان پوشش مطلع شوید و سپس استعلام دقیقی را از یک مرجع معتبر در این زمینه بگیرید تا در نهایت ورق گالوانیزه برای کاربری مورد نظر شما مناسب باشد.

میزان پوشش روی بر سطح ورق گالوانیزه تاراز بین 60 تا 270 گرم بر متر مربع بوده و عرض رول های تاراز از 750 تا 1550 میلی متر بر اساس سفارش خریدار متغیر است. ضخامت ورق گالوانیزه تاراز نیز بین 0/25 میلی متر تا 2 میلی متر می باشد و از نظر سطحی در بهترین کیفیت خود به صورت بدون گل و گل ریز عرضه می شود.

کارخانه امیرکبیر کاشان

از قدیمی ترین تولید کنندگان ورق گالوانیزه در کشور می توان به شرکت فولاد امیرکبیر کاشان اشاره کرد که با ارزش ترین ورق های گالوانیزه را در بازار به خود اختصاص می دهد. روش تولید فولاد گالوانیزه در این مجموعه نیز غوطه وری گرم بوده و محصولات آن از نظر سطحی همراه با اسپانگل های بزرگ و به شکل گل درشت عرضه می گردند. ورق گالوانیزه کاشان به سه صورت رول، شیت مسطح و شیت فرم دار تولید شده و ضخامت آن ها نیز بین 0/25 تا 2 میلی متر متغیر است. لازم به ذکر است که قیمت ورق گالوانیزه 50 کاشان برای خریداران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

کارخانه کاشان به صورت سالیانه حدود 100 هزار تن محصولات گالوانیزه را تولید و عرضه می کند. استاندارد تولید این فلزات نیز بر اساس st22 بوده و مواد اولیه به صورت ورق های سرد فول هارد و آنیل شده مورد استفاده قرار می گیرند. عرض رول های شرکت کاشان نیز در 1000 و 1250 میلی متر می باشند.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5dx56Myx
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه