دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

در دوران مدرن که به مرور شاهد وابستگی بیشتر و بیشتر کسب و کارها به فضای مجازی و انتقال فعالیت ها به این جهان بزرگ اطلاعات هستیم، بحث خرید آنلاین و غیرحضوری بدل به جزء جدایی ناپذیر زندگی بسیاری از مردم شده است. محصولات مختلفی را می توان از این طریق تهیه نمود که بسیاری از آنها شرایط کاری خاصی را برای تأمین کننده هایشان می طلبند. اینطور نیست که بتوان عملکرد یک رستوران در خصوص ارسال محصولاتش را با نحوه کار یک فروشگاه وسایل الکترونیکی مقایسه کرد. همین مسئله در مورد فروشگاه های تجهیزات و تاسیسات تهویه مطبوع که به نام تاسیسات هم شناخته می شوند، مصداق پیدا می کند. در این مطلب تلاش می کنیم بحث کنیم که چه انتظاراتی در خصوص عملکرد این پلتفرم ها وجود دارد و چرا این انتظارات مطرح شده اند؟

تاسیسات تهویه مطبوع

فروشگاه تاسیسات و تعریف آن

مانند بسیاری از محیط های فروش در فضای مجازی، تاسیسات و لوازم تهویه مطبوع ساختمان ها هم محیط خاص خود را در اختیار دارند. فروشگاه تاسیسات در این مفهوم به معنای پلتفرم آنلاین یا اگر معادل فارسی را ترجیح می دهید، یک سکوی برخط به حساب می آید که نیاز به مراجعه به بازارهای فیزیکی برای تهیه محصولات را برطرف می کند. تفاوت اصلی بین فروشگاه های فیزیکی و مجازی برای وسایل تهویه مطبوع در مقایسه با کالاهایی مثل خوراکی، پوشاک و بسیاری از خرده ریزهای روزمره، در این مسئله نهفته است که این وسایل اغلب قیمت بسیار بالاتر و ابعاد به مراتب بزرگتری دارند. این موضوع برخلاف آنچه که ممکن است تصور کنید به شدت بر روی تجربه خرید و تمایل مشتریان به خرید از طریق این پلتفرم ها موثر است.

فرض کنید قصد دارید یک پیراهن ساده بخرید. گرچه اکثر افراد ترجیح می دهند در هنگام خرید لباسشان را امتحان کنند تا از اندازه بودن آن مطمئن شوند، می توان از طریق انتخاب سایز مناسب در پلتفرم های فروشگاهی پوشاک تا حد زیادی این مشکل را رفع کرد. حتی اگر از سایز خودتان مطمئن نباشید، به دلیل ابعاد و قیمت این کالاها پیگیری عودت یا تعویض آنها چندان مسئله ساز نخواهد بود. اما زمانی که همین موقعیت را در خصوص لوازم تهویه مطبوع مثل کولر گازی یا پکیج تصور کنید با شرایط بسیار متفاوتی روبرو می شوید: قیمت خرید این تجهیزات ممکن است تا نزدیکی صد میلیون تومان و فراتر از آن برسد، انتخاب مدل با ظرفیت مناسب برای فضای مد نظرتان اهمیت فراوانی دارد و این خطر که پلتفرم فروشگاهی مورد نظر به قصد کلاهبرداری بخواهد صرفاً سرمایه شما را دریافت کند، یک فکر دائمی برای مشتریان این حوزه است.

تهویه مطبوع کولر گازی یا پکیج

چرا این فروشگاه ها اهمیت دارند؟

با وجود مشکلات خرید آنلاین شاید تصور کنید که اکثر افراد ترجیح بدهند به سراغ خرید حضوری بروند، اما این فرض را نمی توان به همه خریداران این وسایل تعمیم داد. خرید فیزیکی این محصولات هم دردسرهای خودش را به همراه دارد که مهمترین آنها بحث منتقل کردن تجهیزات به ساختمان مد نظرتان است. برای مثال گرچه جابه جا کردن وسایلی مثل پکیج یا کولر آبی چندان سخت نیست، اگر قرار باشد یک چیلر بزرگ برای یک مجتمع ساختمانی تهیه شود کمتر پیش می آید که کسی مستقیماً به بازار مراجعه کرده و حضوری اقدام به خرید آن کند. این موقعیت برای سایت های فروشگاهی یک برگ برنده ایجاد می کند که بدون نیاز به مراجعه به بازار می توان چنین تجهیزاتی را سفارش داد، در حالی که بحث پرداخت هزینه در هر دو روش (فیزیکی و مجازی) برای مصرف کننده چالش یکسانی دارد. در واقع بحث جلب اعتماد مهمترین چالشی است که فعالان مجازی در این زمینه با آن روبرو می شوند.

با تمام این تفاسیر، این سوال پیش می آید که اصولا چرا تمایل به خرید آنلاین وجود دارد؟ به طور کلی، چنین پلتفرم هایی سه مزیت اصلی را در اختیار یک خریدار قرار می دهند:

  1. عدم نیاز به مراجعه حضوری به بازار: این مورد را باید با این دید بررسی کرد که در دوران مدرن، تمایل به صرف زمان هرچه کمتر برای این قبیل کارها در بین تمام اقشار وجود دارد. دور بودن به اصطلاح بورس کالاهای تهویه مطبوع از محل زندگی و فعالیت، مشکلات ترافیک و نیاز به صرف زمان قابل توجه هم مسائل دیگری هستند که باعث جذاب شدن خرید غیرحضوری می شوند.
  2. تنوع بالای محصولات: این مزیت به این معناست که یک فروشگاه آنلاین حتما شامل مجموعه ای از تولیدات نزدیک به هم با ظرفیت ها، برندها و امکانات جانبی متفاوت است و می تواند از این طریق به شما کمک کند تا مقایسه بهتری بین محصولات گوناکون موجود در بازار داشته باشید. برای مثال اگر بخواهید کولر گازی بخرید، این فروشگاه ها تنوع به مراتب بیشتری را نسبت به فروشندگان فیزیکی در اختیارتان قرار می دهند، چون بسیاری از مغازه داران ممکن است نماینده رسمی یک برند خاص باشند و تنها تولیدات آن را عرضه کنند.
  3. تسهیل پیگیری های پس از خرید: اگر از یک فروشگاه حضوری خریدی انجام بدهید و از آن ناراضی باشید، پیگیری های مربوط به اعتراض به خرید می تواند فوق العاده وقت گیر باشد و حتی در بسیاری از مواقع اگر با یک کلاهبردار روبرو باشید، به دردسرهای فراوانی برای پس گرفتن حق خود دچار می شوید. این در حالی است که نه تنها پلیس فتا به صورت اختصاصی جرایم مجازی را دنبال می کند، بلکه به لطف امکاناتی مثل نماد الکترونیکی این امکان وجود دارد که بدون نیاز به مراجعه حضوری نسبت به شکایت از یک فروشنده آنلاین اقدام کنید.

بنابراین به جایی می رسیم که از ابتدا این مطلب برای آن نگاشته شده است. مهمترین انتظاراتی که از یک فروشگاه تاسیسات داریم چیست؟

 

مهمترین انتظاراتی که از فروشگاه آنلاین تاسیسات داریم

انتظاراتی که از چنین فروشگاهی داریم، رابطه مستقیم با تمام مسائلی پیدا می کند تا به حال در خصوصشان صحبت کردیم. به عبارت دیگر، بحث اطمینان داشتن به خرید، تأمین تنوع و فراهم کردن شرایطی که بتوان پس از خرید نامطلوب نسبت به آن اعتراض کرد همگی به عنوان انتظار عمومی از یک پلتفرم آنلاین وسایل تهویه مطبوع مطرح می شوند. بنابراین می توان این فهرست را با اطمینان در این خصوص مطرح کرد:

  1. جلب اعتماد عمومی: این کار از طریق ارتباط گرفتن با برندهای برتر و مطرح، داشتن اینماد (نماد الکترونیکی) و سابقه مثبت فعالیت انجام می گیرد و معمولا نیازمند این است که پلتفرم مدت قابل توجهی فعالیت کرده باشد.
  2. فراهم کردن طیف گسترده محصولات: صرف تأمین محصولات یک یا دو برند چندان برای خریداران جذاب نیست. ولی وقتی که برای مثال پکیج های چندین برند مختلف در ابعاد و ظرفیت های گوناگون تأمین شوند، میل خریدار به بررسی و مقایسه آنها هم بیشتر می شود.
  3. مشتری مداری: همان طور که اشاره کردیم، بحث خرید وسایل تهویه مطبوع نیازمند اطلاع از خصوصیات این دستگاه هاست و در بسیاری از مواقع علاوه بر این امر، باید بدانید که کدامیک از این خصوصیات مناسب محیط مد نظر شماست. به همین دلیل یک فروشگاه تاسیسات ایده آل، شرایط مشورت با کارشناسان خود را در عمده ساعات روز فراهم می کند تا تجربه خرید را بهبود ببخشد.
  4. ارسال محصولات برای خریدار: این مورد به نظر بدیهی می رسد، اما نباید فراموش کنید که در این حوزه با ادوات بعضاً بزرگ و سنگینی روبرو هستیم که فراهم کردن شرایط رساندن آنها به دست خریداران می تواند چالش برانگیز باشد. بنابراین اینکه مشتریان بخواهند خریدهایشان از طرف فروشگاه برایشان ارسال شود، یک الزام بوده و در عین حال تأمین آن می تواند دشوارهای خاص خودش را داشته باشد.

داکت اسپلیت

جمع بندی

همان طور که بحث کردیم، فروشندگان فعال در فضای مجازی که تجهیزاتی مثل کولر آبی، اسپلیت، داکت اسپلیت، بخاری، چیلر، پکیج و... را ارائه می دهند مثل بسیاری از فعالان دیگر در این محیط باید تلاش کنند تا در سکوهای ارائه خدمات اینترنتی خود شرایط معینی را به وجود بیاورند. بدون تأمین این پیش نیازها و در نتیجه بدون پاسخ دادن به انتظاراتی که از این دسته فعالیت ها در میان عموم مردم وجود دارد، فروشنده با اقبال به مراتب کمتری برای موفقیت در جلب مشتری روبرو می شود. پس مطالبی مثل مطلب کنونی از این نظر اهمیت دارند که می توانند برای فعالان اقتصادی در این زمینه به منزله یک تلنگر عمل کنند.

امیدواریم با تهیه این مطلب توانسته باشیم به هر دو گروه کمک کنیم تا با توجه به مهمترین مسائل موجود در این حوزه، به شکل مطلوب و راضی کننده ای به رفع نیازهایشان در خصوص تهویه مطبوع بپردازند و در نهایت تجربه خرید بهتری هم داشته باشند. رضایت و آرامش هموطنان، به خصوص با شرایط کنونی اقتصادی، برای همه فعالان این بازار اهمیت دارد و در همین راستا امید داریم تلاش هایی از این دست برای آگاهی بخشی و کمک به بهبود سطح کیفی و کمی خدمات فروشگاهی افزایش پیدا کند.

منبع : خانه تاسیبسات

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gmLnwbRs
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه