دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

تحصیل پزشکی در ترکیه

تحصیل پزشکی در ترکیه یکی از انتخاب های بسیار مناسبی است که بسیاری از علاقه مندان به تحصیل پزشکی در خارج از کشور آن را انتخاب می کنند. کشور ترکیه در گروه کشورهای درحال توسعه قرار دارد که با تدوین سیاست های مدون و اجرای آن ها تلاش می کند در تمام ابعاد پیشرفت کند. یکی از مهم ترین ابعاد توسعه هر کشور سیستم آموزش عالی آن است که ترکیه توانسته است در این زمینه به خوبی عمل کند.

سیستم آموزش عالی ترکیه در رده جوان ترین سیستم های آموزشی قرار دارد که روند روبه رشدی را به خود گرفته است. اعتبار بین المللی مدرک دانشگاهی ترکیه از مهم ترین دلایل مهاجرت تحصیلی به ترکیه است. بسیاری از دانشجویان بین المللی با درنظرگرفتن امکانات و شرایط بهینه برای ادامه تحصیل در ترکیه عازم این کشور می شوند. از طرف دیگر شهریه دانشگاه های پزشکی ترکیه در مقایسه با بسیاری دیگر از کشورهای دیگر کاملاً مقرون به صرفه است.

مهاجرت تحصیلی به ترکیه

ترکیه از همسایگان شمالی ایران با موقعیت جغرافیایی بسیار عالی و برخورداری از مناظر طبیعی جذاب، یکی از قطب های گردشگری جهان است. علاوه بر این دانشگاه های ترکیه توانسته اند با سرمایه گذاری های کلان و فراهم سازی امکانات آموزشی و رفاهی، شرایط لازم برای حضور دانشجویان بین المللی را فراهم کنند. این مزایا موجب افزایش تقاضای دانشجویان خارجی برای تحصیل در ترکیه شده است.

دانشگاه های پزشکی ترکیه نیز از بهترین و مجهزترین دانشگاه های پزشکی دنیا هستند که با دنبال کردن جدیدترین یافته ها و آموزش های علمی و پزشکی تلاش می کنند همگام با علم روز و دانشگاه های پزشکی جهان حرکت کنند. به همین دلیل بسیاری از مشتاقان رشته پزشکی، تحصیل پزشکی در ترکیه را انتخاب می کنند.

این موضوع که دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند نیز یکی دیگر از علل مهاجرت تحصیلی به ترکیه برای تحصیل در رشته پزشکی است؛ اگر قصد دارید برای تحصیل در ترکیه اقدام کنید بهتر است برای کسب اطلاعات دقیق به یکی از دفاتر مهاجرتی معتبر مراجعه کنید. مؤسسه علم ویرا یکی از مؤسسات مهاجرتی موفق و معتبر است که می تواند در این زمینه راهنمایی های ارزشمندی در اختیار شما قرار دهد.

مهاجرت تحصیلی به ترکیه

مزایای تحصیل پزشکی در ترکیه

برای دانشجویان ایرانی که قصد دارند با هزینه ای مناسب در یکی از دانشگاه های خارج از کشور رشته پزشکی را دنبال کنند تحصیل در ترکیه انتخابی بسیار مناسب است. علاوه بر همسایگی و شباهت های فرهنگی بین دو کشور، مهاجرت تحصیلی به ترکیه برای تحصیل در یکی از دانشگاه های پزشکی این کشور مزایای زیادی دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

اعتبار بالای دانشگاه های پزشکی ترکیه در سطح جهان، یکی از مهم ترین مزایای تحصیل پزشکی در ترکیه است. همچنین مناسب بودن شهریه دانشگاه های پزشکی ترکیه، برخورداری از بهترین امکانات آموزشی و تجهیزات مدرن، اعتبار علمی، شرکت در برنامه های تبادل دانشجو برخی از مزایای تحصیل در ترکیه است. نکته بسیار مهم اینکه بسیاری از دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند. مزیتی که برای دانشجویان ایرانی یک فرصت طلایی محسوب می شود.

زبان تحصیل در دانشگاه های ترکیه انگلیسی و ترکی است و دانشجویان باتوجه به زبانی که در آن مهارت بالایی دارند می توانند برای دانشگاه موردنظر خود درخواست پذیرش تحصیلی ارسال کنند. دیگر مزایای تحصیل در ترکیه عبارت اند از:

  • امکان اخذ بورسیه پزشکی ترکیه
  • اعتبار بین المللی دانشگاه های پزشکی ترکیه
  • امکان تحصیل پزشکی به زبان های انگلیسی و ترکی
  • مورد تأیید بودن توسط وزارت بهداشت ایران
  • مناسب بودن شهریه دانشگاه های پزشکی ترکیه
  • شرکت در برنامه تبادل دانشجو با مؤسسات علمی جهان

سه دلیل مهم تحصیل پزشکی در ترکیه

علاوه بر مزایایی همچون اعتبار بالای دانشگاه های پزشکی ترکیه در سطح جهان و امکان اخذ بورسیه پزشکی ترکیه، دلایل دیگری نیز وجود دارد که به دانشجویان خارجی برای تحصیل پزشکی در ترکیه انگیزه بیشتری می دهد. تیم مهاجرتی علم ویرا اطلاعات کاملی در این زمینه در اختیار شما قرار می دهد.

1. فرصت های شغلی زیاد

فرهنگ کاری مناسب و فرصت های شغلی زیاد برای دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته پزشکی یکی از مزایای مهم تحصیل پزشکی در ترکیه است. به دلیل شباهت های فرهنگی و گاهی زبانی، سرمایه گذاری در بخش های مختلف پزشکی ترکیه و حتی حضور گردشگران خارجی در ترکیه، فرصت های شغلی زیادی برای فارغ التحصیلان رشته پزشکی ترکیه وجود دارد.

2. عدم نیاز به مدرک زبان برای تحصیل در ترکیه

یکی دیگر از مهم ترین دلایلی که می تواند انگیزه ای برای تحصیل پزشکی در ترکیه باشد موضوع زبان و مدرک زبان است. دانشجویانی که دارای مدرک بین المللی زبان انگلیسی یا ترکی نیستند؛ ولی تسلط کافی به یکی از این دو زبان دارند با شرکت در آزمون تعیین سطح دانشگاه و اثبات تسلط زبانی خود، می توانند در یکی از دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران تحصیل کنند.

حالا شاید بپرسید چرا در دانشگاه های مورد تأیید ایران. با تحصیل در دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت امکان ورود آسان به بازار کار ایران برای این دسته از فارغ التحصیلان فراهم می شود.

تحصیل پزشکی در ترکیه

3. تحصیل رایگان به زبان ترکی

از دیگر دلایل بسیار جالب برای تحصیل پزشکی در ترکیه این است که با تسلط کافی به زبان ترکی می توان در دانشگاه های پزشکی این کشور به صورت رایگان تحصیل کرد. در مقایسه با بسیاری از زبان های اروپایی مانند آلمانی، یادگیری زبان ترکی دشوار نیست. پس می توانید با شرکت در دوره های زبان تومر به مهارت بالایی در زبان ترکی دست یابید و سپس خود را برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه برای تحصیل پزشکی آماده کنید.

برترین دانشگاه های پزشکی ترکیه

برترین دانشگاه های پزشکی ترکیه

دانشگاه های پزشکی ترکیه در سطح بین الملل اعتبار بالایی دارند و توانسته اند در رنکینگ های جهانی رتبه های خوبی کسب کنند. از طرف دیگر برخی از بهترین دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند. این موضوع برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه پزشکی و اشتغال به کار در ایران اهمیت زیادی دارد.

مؤسسه مهاجرتی علم ویرا تلاش می کند مهم ترین و جدیدترین اطلاعات مربوط به دانشگاه های معتبر پزشکی ترکیه را که مورد تأیید ایران نیز هستند در اختیار شما قرار دهد. مهم ترین و معتبرترین دانشگاه های دولتی و خصوصی برای تحصیل پزشکی در ترکیه عبارت اند از:

  • دانشگاه اژه ازمیر
  • دانشگاه پزشکی استانبول
  • دانشگاه حاجت تپه
  • دانشگاه مرمره
  • دانشگاه دوکوز ایلول
  • دانشگاه قاضی
  • دانشگاه آنکارا
  • دانشگاه آتاتورک
  • دانشگاه آیدین استانبول
  • دانشگاه کاتب چلبی
  • دانشگاه 19 مایس
  • دانشگاه کوچ
  • دانشگاه آجی بادام
  • دانشگاه یدی تپه
  • دانشگاه مدیپول استانبول

تمام این دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند و تحصیل در ترکیه پزشکی در هرکدام از این دانشگاه ها یک مزیت برای دانشجویان ایرانی محسوب می شود.

شهریه دانشگاه های پزشکی ترکیه

هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه در مقایسه با بسیاری از دانشگاه های اروپایی و آمریکایی مقرون به صرفه است. شهریه دانشگاه های پزشکی ترکیه به نوع دانشگاه و زبان تحصیل بستگی دارد. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی مورد تأیید وزارت بهداشت در ترکیه بیشتر از دانشگاه های دولتی است. میانگین هزینه تحصیل پزشکی و هزینه زندگی در ترکیه به این صورت است:

مورد

هزینه

دانشگاه دولتی

1.000-2.000 دلار در سال

دانشگاه خصوصی

18.000-25.000 دلار در سال

 

بورسیه پزشکی ترکیه

یکی از مزایای تحصیل پزشکی در ترکیه امکان برخورداری از بورسیه پزشکی ترکیه است. دانشجویان واجد شرایط با اخذ بورسیه تحصیلی تا 90 درصد از هزینه تحصیلی آنان تحت پوشش بورسیه قرار می گیرد. همچنین در مواردی ممکن است هزینه خوابگاه نیز تحت پوشش بورسیه باشد. برای اخذ بورسیه در مقاطع مختلف تحصیلی شرط سن وجود دارد.

نکته دیگر مربوط به شرایط سنی تحصیل در ترکیه است. شرایط سنی تحصیل پزشکی در ترکیه به مقطع تحصیلی دانشجو و دانشگاه موردنظر بستگی دارد. حداکثر سن برای تحصیل پزشکی با مدرک دیپلم 21، با مدرک کارشناسی 30 و مدرک کارشناسی ارشد 35 سال است.

جمع بندی

تحصیل پزشکی در ترکیه می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای دانشجویان ایرانی باشد که می خواهند با هزینه ای مقرون به صرفه در دانشگاهی معتبر در همسایگی ایران تحصیل کنند. دانشگاه های پزشکی ترکیه با فراهم سازی امکانات استاندارد آموزشی و تکنولوژیکی، بستری مناسب برای تحصیل دانشجویان خارجی فراهم می کنند. این موضوع که بسیاری از دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند نیز یک مزیت حساب می شود. تیم مهاجرتی علم ویرا متشکل از مشاوران، حقوق دانان و وکلای باتجربه، تلاش می کند اطلاعات کامل مهاجرت تحصیلی به ترکیه را از بهترین مسیرهای قانونی در اختیار متقاضیان قرار دهد. 

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0iHRytIo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه