اپل می خواهد وارد بازار خودروهای الکتریکی شود، اما هنوز نتوانسته سازنده ای برای آن پیدا کند. به نظر می رسد کوپرتینویی ها هنوز به دنبال شریک مناسبی هستند و احتمالا تا شش ماه آینده سازنده خودروی اپل مشخص می شود.
به گزارش دیجیاتو، یکی از تحلیلگران «Wedbush» به نام «دنیل ایوز» به تازگی اعلام کرده مذاکرات میان اپل و هیوندای به عنوان بخشی از فرآیند انتخاب یک شریک محسوب می شود. ایوز همچنین به مذاکره با نیسان هم اشاره کرده ؛ مذاکره ای که البته از سوی ژاپنی ها رد شده. به اعتقاد این تحلیلگر، این مذاکره هم بخشی از استراتژی کنونی اپل است.
ایوز پیش بینی کرده اپل به احتمال حداقل ۸۵ درصد طی سه تا شش ماه آینده به طور رسمی شریکش را معرفی خواهد کرد و سازنده خودروی الکتریکی آن مشخص می شود:
«به باور ما، اپل در نهایت شریک استراتژیک خود در دنیای خودروهای الکتریکی را در ۲۰۲۱ معرفی می کند که زمینه را برای رشد کوپرتینویی ها در این بازار فراهم خواهد کرد.»
با توجه به سرمایه گذاری گسترده خودروسازان در بازار خودروهای الکتریکی، حضور قدرتمند تسلا در بازار و همچنین برنامه های رئیس جمهور جدید آمریکا، جو بایدن برای نوسازی ناوگان حمل و نقل دولت، به اعتقاد ایوز اکنون بهترین زمان برای اعلام خبر ورود اپل به این بخش از بازار محسوب می شود.
به گفته این تحلیلگر، همکاری با شرکت های بزرگی مانند هیوندای، تسلا، فورد یا فولکس واگن می تواند یک همکاری طلایی برای دهه آینده باشد. ایوز همکاری اپل با هیوندای و فولکس واگن را ایده آل می داند، چراکه این دو خودروساز دارای پلتفرم خودروهای الکتریکی ماژولار هستند. با این وجود مذاکره اپل با هیوندای شکست خورده و فولکس واگن هم گفته ترسی از خودروی اپل ندارد.
ایوز قیمت ۱۷۵ دلاری سهام اپل در ۱۲ ماه آینده را پیش بینی کرده که مبتنی بر ارزیابی های Webbush برای ۲۰۲۲ است. در صورتی که کوپرتینویی ها در ۲۰۲۱ خبر ورود به بازار خودروهای الکتریکی را اعلام کنند، به احتمال زیاد با افزایش ارزش سهام مواجه می شوند.