اکنون که این موضوع را پذیرفتهاید که تهیه و تولید محتوا ایدهای بسیار عالی است، لازم است یک استراتژی جهت توزیع گسترده محتوای خود داشته باشید؛ تا اینکه از تمام فرصتهای بهدست آمده استفاده کنید و مشتریان احتمالی در اینترنت، آن را مشاهده کنند یا بشنوند.
انتشار محتوا در فضای مجازی کار پیچیدهای نیست، اما شخصی باید باشد تا با صرف وقت این کار را به انجام رساند یا اینکه ابزارهایی به کار گرفته شود تا از طریق آن کار انتشار انجام گیرد.
در اینجا به چند نمونه از استراتژیهای انتشار محتوا اشاره میکنیم:
• قرار دادن یک ویدئو در سایت YouTube.com بسیار ساده است، اما همان ویدئو باید در دیگر سایتهای میزبان ویدئو نیز قرار گیرد تا بازدیدکنندگان بیشتری را به خود اختصاص دهد.
• تهیه یک فایل صوتی از بحث و گفتوگوی خود در مورد یک موضوع مهم برای خوانندگان کار سادهای است و همچنین قرار دادن این فایل صوتی در وبلاگ خود نیز بسیار آسان است. با این وجود، یک استراتژی مناسب برای انتشار آن باید شامل پلنی برای تبدیل آن فایل صوتی به نوشتار باشد که به راحتی بتوان آن را دانلود و مطالعه کرد. شما میتوانید این کار را از طریق اطلاعیه یا پادکست انجام دهید.
• اگر در خبرنامههای ایمیلی که دارای برنامه زمانبندی مشخص هستند، دچار مشکل شدید، باید استراتژی مناسبی برای آرشیو تمام این خبرنامهها در جایی از فضای مجازی داشته باشید؛ جایی که موتورهای جستوجو بتوانند آنها را ببینند و به راحتی در جستوجوها یافت شوند.
چندین ابزار نیز موجود است که میتوان با استفاده از آنها روند انتشار محتوا را سریع، خودکار و با گستردگی فراوان انجام داد.
نمونهای از یک استراتژی انتشار محتوا را با هم میخوانیم.
جیمی مک کینی، یکی از شاگردان بازاریابی من در سایت OfflineBiz.com اخیرا نتایج زیر را در مورد انتشار محتوای خود گزارش داده است:
مشتری، یک شرکت چمنکاری و نصب و اجرای نورپردازی بود.
جیمی با استفاده از WordPress یک وب سایت جدید و ساده برای آنها طراحی کرد و چندین پست در وبلاگ که پر از کلمات کلیدی بود، بهعنوان بخشی از سایت در آن قرار داد. در مرحله بعد با استفاده از ابزار توزیع چندین مقاله به مراجع مقالات تحویل داد. سرانجام از سایت Animoto.com استفاده کرد و از طریق بارگذاری تصاویر مربوط به انجام کار توسط شرکت، چهار ویدئوی ساده تهیه کرد. در شرح و توصیف این ویدئو نیز از کلمات کلیدی فراوانی استفاده کرد.
نتیجهای که جیمی به آن دست یافت، این بود که مشتری او در حال حاضر بیش از پیش در معرض دید عموم قرار میگرفت و این دستاورد، نقطه عطفی برای کسبوکار آن مشتری محسوب میشد.