پیش از آنکه شروع به سیاستگذاری براساس نام تجاری خود کنید، مطمئن شوید که موقعیت رقابتی خود را شناسایی کردهاید. سیاستی که در پشت نام تجاری شماست موفقیت را برای زندگیتان به ارمغان میآورد.
تاثیرگذاری
اگر یک نام تجاری دارید پیش از هر چیز مطمئن شوید که این نام تجاری از تاثیرگذاری لازم برخوردار است. در این زمینه از کارمندان، مشتریان و فروشندگان نظرسنجی کنید.
آیا آنان برداشت درستی از استراتژی شما داشتهاند؟ اگر این طور نیست روی نام تجاری خود کار کنید و نشانهها را تا جای ممکن تقویت کنید.
نام تجاری خود را با مصلحتاندیشی توسعه دهید
فهرستی تهیه كنید از چشمانداز ویژگیهایی كه برای محصولات یا خدمات خود در نظر دارید و میزان سودی كه به دنبال آن هستید. این ویژگیها میتوانند مشخصههایی همچون رنگ و تنظیمات خاص باشد. آنها را براساس سلیقه مشتریانتان سامان دهید.
مشخص كنید چه مشخصههایی برای مشتریان شما از اهمیت بیشتری برخوردار است و به آنها توجه بیشتری كنید.
بفهمید كه از چه طریقی میتوانید در حسهای مشتری خود تاثیرگذار باشید چرا كه بسیاری از افراد و خصوصا تجار در زمان خرید خود حسی عمل میكنند.
به همان مسئلهای فكر كنید كه توجه بیشتر به آن باعث میشود تا مشتری شما را از آن طریق بهتر به خاطر بسپارد و سپس از آن جنبه، خود و ویژگیهای محصول و خدمات خود را تقویت كنید.
توانایی این را داشته باشید كه بتوانید شخصیت و داستان نهفته در قلب برند خود را تشریح كنید
به نام تجاری خود شخصیت دهید و آن را همچون انسانی تصور كنید كه میتوانید او را به راحتی برای همگان توصیف كنید. سپس در زمان تولید یا ارائه خدمات خود آن شخصیت و خواستهها و ویژگیهایی كه دارد را در ذهن داشته باشید.
درباره نام تجاریتان و موقعیتش بنویسید، سعی كنید تا داستان خود را داشته باشید و براساس آن پیش بروید. رنگها، فونت و سایر نشانههای تصویریای را در كارتان انتخاب كنید كه با شخصیت شما همخوانی بیشتری دارد.
تصمیم بگیرید و تعیین كنید كه كارمندان شما تا چه اندازه میتوانند با مشتریانتان در تعامل باشند و با ایجاد حس اعتماد در آنها باعث شوند تا مشتریان تبدیل به یكی از تبلیغكنندگان برند شما شوند. همه باید بفهمند كه كمپانی و نام تجاری شما با موفقیت زنده خواهد ماند.
آنچه باید پس از تعیین استراتژی برند خود انجام دهید
پس از تعیین ویژگیهای رقابتی حوزه كاری خود و موقعیت و جایگاهی كه شما در این رقابت میتوانید داشته باشید، استراتژی شما تبدیل به ذات تولید شما خواهد شد.
یك استراتژی خوب و كامل به شما كمك میكند تا به راحتی بتوانید با بازار تولید خود ارتباط موفقی برقرار كنید.