پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
درس‌هایی کاربردی از عملکرد برندهای جهانی (55)

همگرایی تجاری

9 سال پیش ( 1393/10/30 )
پدیدآورنده : معراج آگاهی  

در برخی موارد خاص شرایط ورود به بازارهای مختلف بسیار شبیه به یکدیگر شده و این موضوع سبب می‌شود شرکت‌ها به‌آسانی بتوانند در حوزه‌های تجاری و صنعتی متفاوتی وارد شوند. این مسئله همان‌طور که می‌تواند موجب افزایش سود شرکت‌های مزبور شود، به همان میزان نیز ضریب ریسک را برای آنها افزایش می‌دهد. 

ایده

هنگامی که شرکت‌های تجاری تاسیس شده و جایگاه مستحکمی در بازار پیدا می‌کنند، به شکل خودکار و در اثر فعالیت‌های آنان در بازار بر میزان دارایی این شرکت‌ها افزوده می‌شود.

امکاناتی نظیر کارمندان، مکان مورد استفاده آنان و در نهایت تجهیزات و ماشین‌آلاتی که شرکت‌ها و کارخانه‌ها از آنها برای تولید محصولات خود استفاده می‌کنند ممکن است استفاده‌های چندگانه داشته باشند. این موضوع به کمپانی‌ها این امکان را می‌دهد تا با استفاده از توانایی‌های‌شان طیف وسیع و متنوعی از محصولات را با هزینه پایین تولید کرده و به بازار عرضه کنند. در این حالت این شرکت‌ها می‌توانند به واسطه تجهیزات و امکاناتی که در اختیار دارند دست بالا را در بازارهای جدیدی که به آن وارد می‌شوند در اختیار داشته باشند. 

این تاکتیک درپی مقررات‌زدایی صنعتی در دهه‌های 80 و 90 میلادی در مقیاس وسیع و توسط تعداد بسیار زیادی از شرکت‌ها مورد استفاده قرار گرفت. دلیل عمده این مسئله آن بود که این شرکت‌ها متوجه شدند که به‌واسطه توانایی‌های‌شان در زمینه تجهیزات و نیروی انسانی قادر خواهند بود تا در حوزه‌های تجاری و صنعتی متنوعی از گاز طبیعی، برق و تلفن گرفته تا فعالیت در بازار آب آشامیدنی به طور همزمان فعالیت کنند. آنها حجم قابل توجهی از توانایی‌ها و تجهیزات اصلی و اساسی خود را شامل مراکز تماس، خدمات پیشرفته اندازه‌گیری و صدور صورت‌حساب و اختصاص خودروهایی برای نگهداری و تعمیر و ارائه خدمات به مشتریان در طیف متنوعی از بازارها به کار گرفتند که این موضوع سبب افزایش بهره‌وری و سوددهی این شرکت‌ها شد. 

آیا شما معتقد هستید که از تمام ظرفیت و توانایی خود و امکاناتی که در اختیار دارید برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان‌تان استفاده می‌کنید؟ با تشخیص صحیح در مورد ظرفیت‌ها و کاربردهای امکانات و تجهیزاتی که در اختیار دارید قادر خواهید بود که به بهترین شکل ممکن از منابعی که در اختیار دارید استفاده کرده، گسترش خطرات مالی را آسان‌تر بپذیرید و در جهت افزایش راحتی مشتریان‌تان اقدام کنید. 

آنچه باید در عمل انجام دهید

وفاداری مشتریان و پیشینه مثبت و خوب یک شرکت تجاری از جمله منابع باارزشی هستند که به هنگام ورود آن شرکت به بازارهای جدید و ارائه خدمات متفاوت می‌توانند موجبات موفقیت آن را در حوزه‌ای که به تازگی در آن ورود کرده فراهم آورند. با استفاده از تاکتیک همراه کردن و فروش کالاهای مکمل به همراه محصول اصلی سعی کنید تا به بهترین شکل ممکن از ایده همگرایی بهره‌برداری کنید. 

پیش از ورود به حوزه‌های تجاری و بازارهای جدید متخصصان باتجربه را استخدام کرده و از تخصص آنها استفاده کنید، موفقیت شما در یک حوزه تجاری خاص کامیابی شرکت تجاری شما را در حوزه جدید تجاری و صنعتی که قصد ورود به آن را دارید تضمین نمی‌کند. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/KlRh5ZeG
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه