یکشنبه, ۲ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sun, 22 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

لوسترفروشی‌ها غالبا در یک منطقه متمرکزند و بورس لوسترفروشی‌ها همواره بیشترین مشتری‌ها را به خود دیده است. تجمع برخی لوسترفروشی‌ها در اطراف خیابان سعدی و لاله‌زار و البته خیابان شریعتی مشهود است. اگر واحد صنفی را مدیریت می‌کنید که در بورس لوستر‌فروشی‌ها قرار گرفته است، کارتان هم مشکل می‌شود و هم آسان، زیرا با انبوهی رقیب روبه‌رو هستید که لوسترهایی شبیه شما دارند و البته با انبوهی مشتری نیز روبه‌رو می‌شوید که برای خرید راهی بورس لوسترفروشی‌ها شده‌اند. برای آنکه بتوانید آسان‌تر مشتریان را راهی مغازه خود کنید و گوی سبقت را از رقبای‌تان بربایید، طبیعتا راهی سخت در پیش دارید. 

 اگر به‌عنوان یک مشتری در بورس لوستر‌فروشی‌ها قدم بزنید خواهید دید که مغازه شما با رقبایتان چندان تفاوتی ندارد. همه مغازه‌ها یک مدل و یک شكل ویترین می‌چینند، لوسترها را روشن می‌کنند و منتظرند تا مشتریان راهی شوند و از آنها قیمت بپرسند و لوستری انتخاب کنند. باید بدانید اهرم شما برای جلب نظر مشتریان تنها قیمت نیست زیرا وقتی خرید قطعی می‌شود همان‌قدر که شما حاضرید تخفیف دهید همکاران‌تان نیز حاضرند. پس باید به فکر اهرم‌های غیر‌قیمتی باشید. اهرم‌هایی که مشتریان شما را مجاب کند امکان انتخاب بهتری را در اختیارشان قرار داده‌اید. 

مشاوره بدهید

غالبا لوسترها همگی از سقف مغازه شما آویزان و روشن هستند تا مشتریان بتوانند کالای موردنظرشان را با توجه به متراژ سالن و اتاق و... انتخاب کنند. باید توجه داشته باشید لوستر تنها یک وسیله روشنایی نیست و یکی از وسایل تزیینی و مهم هر‌خانه به شمار می‌رود، زیرا اگر چنین نبود آویزان بودن یک لامپ از سقف کار هر صاحبخانه‌ای را راه می‌انداخت. می‌توانید در قامت یک مشاور برای خریدارتان ظاهر شوید. ممکن است شما بدون آنکه بخواهید، در نقش مشاور عمل کنید اما با تمرکز در این حوزه می‌توانید اطلاعات پراکنده‌ای را که به مشتریان خود می‌دهید طبقــه‌بندی و کــاربردی کنید.

 به‌عنوان مثال حتما از مشتریان خود دلیل خریدشان را بپرسید. اگر با تازه‌عروس و داماد روبه‌رو هستید طبیعتا پیشنهادهای متفاوتی نسبت به دیگران برای‌شان خواهید داشت. شکل اثاثیه خانه نیز در پیشنهادهای شما تاثیرگذار است. به‌عنوان مثال درباره نوع چیدمان خانه و شکل اسباب و اثاثیه سوالاتی مطرح کنید تا متوجه شوید خریدار شما طرفدار کالاهای اسپرت است یا کالاهای کــلاسیک. طبیعتـا فردی که ترجیح داده است مبلمان استیل برای پذیرایی بخرد، قصد خرید یک لوستر پارچه‌ای بدون حباب و لاله نخواهد داشت. او طبیعتا برای هماهنگی لوستر با سایر اسباب خانه لوستری کلاسیک خریداری خواهد کرد. به این ترتیب شما دانش و اطلاعاتی را که دارید طبقه‌بندی‌شده در اختیارش قرار می‌دهید. حتما درباره اینکه مشتری شما چه میزان نور را در خانه می‌پسندد سوال کنید تا بر‌پایه آن لوسترهایی را که امکان تنظیم نور دارند به آنها معرفی کنید. 

حسابگر باشید

شاید یک اقدام ویژه بتواند کار شما را از سایر رقبای‌تان متمایز کند. برای رسیدن به این هدف نیاز به کمی مقدمه‌چینی است. اگر شما این قدم را بردارید مطمئن باشید به سرعت سایر همکاران‌تان نیز از شما الگوبرداری خواهند کرد. می‌توانید هزینه روشن بودن هر ساعت یک لامپ معمولی 100، 200 یا دیگر لامپ‌های موجود در بازار را از وزارت نیرو سوال کنید. هزینه روشن بودن یک ساعت لامپ کم‌مصرف، اعم از آفتابی یا مهتابی را نیز جویا شوید و با توجه به تعداد لامپ‌هایی که برای هر لوستر مورد‌نیاز است محاسبه‌ای ساده انجام دهید.

در این حالت مشتری شما با اطلاعاتی مواجه می‌شود که حتما دیگران نمی‌توانند در اختیارشان قرار دهند. می‌توانید در کنار اطلاعات هر لوستر دقیقا اعلام کنید که هزینه هر ساعت روشن بودن لوستر چقدر خواهد شد. این اقدام شما به سرعت از سوی همکاران‌تان تکرار خواهد شد، اما شما مبدع این حرکت باشید. مطمئنا ایده‌های بکر دیگری به ذهن‌تان می‌رسد که می‌‎توانید آنها را برای متمایز شدن از رقبای‌تان در دستور کار قرار دهید. 

نوآوری در ارائه محصولات

سقف مغازه را ریل‌بندی کنید. این امکان را به وجود بیاورید تا لوستر شما روی سقف حرکت کند. اگر این اتفاق بیفتد شما اهرم دیگری در اختیار خواهید داشت. طبیعتا متراژ مغازه لوستر‌فروشی شما به اندازه‌ای هست که بتوانید چند متری از آن را به شکلی متفاوت مشاهده كنید. در این قسمت یک دست مبلمان شیک و راحت قرار دهید. مشتری شما اگر مردد است که کدام لوستر را انتخاب کند، از وی بخواهید لوسترهایی که پسندیده را به ترتیب اولویت به شما معرفی کند. بعد از او بخواهید در آن نقطه بنشیند و پرده‌ها را بکشید. محل نشستن مشتریان شما تاریک می‌شود.

حالا با ریل لوستر را به نقطه مورد‌نظر برسانید و در این فضا آن را روشن کنید. حالا مشتری شما می‌تواند در مکانی که شما برایش تدارک دیده‌اید آرام بنشیند و تصور کند کدام لوستر برای خانه‌اش شکیل‌تر و مناسب‌تر است. به هر حال انتخاب لوستر از میان لوسترهایی که همگی به سقف آویزان و روشن هستند کار مشکلی است، اما این اقدام شما سبب‌ساز ایجاد شرایطی مساعد برای انتخاب کالا خواهد شد. 

معجزه اشانتیون و جایزه

طبیعتا به‌عنوان یک فروشنده خبره می‌توانید حدس بزنید سلیقه مشتری شما چیست؟ و کدام لوستر مورد‌پسند وی واقع شده است. از این‌رو خودتان را درگیر ارائه پیشنهادهای جدید کنید. اگر مشتری شما راضی به خرید شد، حالا وقت آن رسیده است کالاهای مکمل‌تان را به وی معرفی کنید مانند دیوارکوب، چراغ‌خواب، آبــاژورهــایی متناسب با لوسترهای سقفی. 

همه همکاران شما از اهرم تخفیف برای جلب نظر مشتریان استفاده می‌کنند، اما شما می‌توانید ترفند دیگری را نیز به کار ببندید. باید به معجزه اشانتیون و جایزه ایمان بیاورید. حتی یک کادوی کوچک می‌تواند خاطره خوشی را برای مشتری شما رقم بزند. کادویی که شما به مشتریان‌تان می‌دهید باید یکی از ابزارهای روشنایی باشد، اما با لوستر تفاوت‌هایی داشته باشد. میزی را در گوشه‌ای از مغازه تعبیه کنید و روی آن جوایزتان یا همان كادوها را قرار دهید که می‌تواند انبوهی شمع باشد.

با توجه به میزان خرید به مشتریان‌تان اجازه دهید از میان شمع‌ها انتخاب کنند. خریدهای بالاتر امکان برداشتن شمع بیشتر دارند. حالا شما با هدیه دادن یک شمع در خاطر مشتریــان‌تان می‌مانید. در مدتی بسیار کوتاه به این نتیجه خواهید رسید که باید به معجزه شمع‌ها ایمان بیاورید چون شمع رفیق روزهای خوب و خوش خانواده‌هاست و در این حالت مغازه شما در بهترین ساعات روز در یاد مشتریان‌تان زنده می‌ماند. آخرین اقدام ویژه‌تان می‌تواند حک کردن نام مغازه‌تان بر کف شمع یا دیواره آن باشد. در این صورت بدون هزینه، تبلیغات‌تان را به محیط گرم خانه‌ها سپرده‌اید. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1I5LwzVR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه