همه میدانیم که مشتریان امروزی بیش از هر زمان دیگری پرمشغله و سردرگم هستند. برای اینکه در چنین محیطی فرصت انتقال پیام خود را داشته باشید، باید تا حد امکان اختصار را رعایت کنید. امروز اختصار یک مهارت در بازاریابی و تبلیغات است. اگر کمی توجه کنید میفهمید اختصار مهارتی است که بسیاری از مردم از آن بیبهرهاند. باید این عادات جدید را در زندگی روزمره خود تمرین کنید تا در امر بازاریابی کامل و بینقص شوید.
بهعنوان مثال، مردم معمولا ویدئوهایی را که بسیار طولانیاند تماشا نمیکنند. پس اگر میخواهید محصول یا خدمات خود را از طریق ویدئو به مخاطبان تان معرفی کنید، مدت آن را مگر در موارد ضروری بین 2 تا 3 دقیقه قرار دهید. باید به سراغ افرادی بروید که بتوانند در کوتاهترین زمان حداکثر پیام را به مخاطب منتقل کنند. به یاد داشته باشید ایمیلهایی که بیش از چند جمله هستند، پاسخ داده نمیشوند.
پس به دنبال آن نباشید که همه آنچه در ذهن تان میگذرد، از طریق یک ایمیل به مشتری انتقال بدهید. پیامهای صوتی که بیش از چند ثانیه باشند، حذف میشوند. پس یاد بگیرید که مختصر و مفید صحبت کنید و وقت مشتری را نگیرید. کوتاه صحبت کردن و جمعبندی سریع عادتی است که باید در زندگی روزمره آن را تمرین کنید تا در مواقع لازم به کارتان بیاید. پس از همین امروز کم حرف زدن را در خانه تمرین کنید.
یکی از کسبوکارهایی که در سالهای اخیر گزیده کاری را ملاک کار قرار داده و توانسته طرفداران زیادی را برای خود دست و پا کند، توییتر است. تعداد کاراکترهایی که در این سایت برای پیغامهای جدید در نظر گرفته شده محدود است؛ با این حال حتی 140 کاراکتری که Twitter برای هر پیغام جدید به شما میدهد هم برای صحبت درباره کسبوکارتان بسیار زیاد است.
باید پیغامهای خود را در نهایت با 110 کاراکتر به پایان برسانید تا اینکه دیگران بدون آنکه پیام شما را ویرایش یا کوتاه کنند، منظور شما را متوجه شوند. حتی اگر برای استفاده از رسانهای هزینه میکنید، باز هم باید این اختصار را همیشه مورد توجه قرار دهید. اهمیت این مسئله زمانی که از روشهای رایگان برای بازاریابی استفاده میکنید، بیشتر میشود. کسانی که از طریق این روشها با شما ارتباط برقرار میکنند، معمولا کم حوصلهتر هستند و به مطالب کوتاه توجه بیشتری نشان میدهند.