اگر کسبوکار شما به مشتریان خاصی در منطقه جغرافیایی مشخص، خدمات ارائه میدهد، با فهرست کردن کسبوکار خود در Google Places، موقعیتی به دست خواهید آورد که میتواند مزایای بسیار زیادی برای شما به همراه داشته باشد. حتی کسبوکارهایی که مختص منطقه جغرافیایی مشخص نیستند، با قرارگیری در فهرست مذکور مزایایی را کسب میکنند، اما کسبوکارهایی که منحصر به منطقه جغرافیایی مشخصی هستند، مزایای بیشتری به دست خواهند آورد. از آنجایی که امروزه اکثر مشتریان به جای استفاده از کتب مرجع از موتورهای جستوجو برای یافتن مشاغل و خدمات استفاده میکنند، باید از تمامی فرصتهای پیش آمده که به صورت رایگان نیز هست، بهره برد و کسبوکار خود را در مرجعهای آنلاین مشاغل و خدمات قرار داد. بیشک معروفترین مرجع در فضای مجازی Google Places است.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد Google Places به آدرس زیر مراجعه کنید و روی «Places for Business» کلیک کنید: places.Google.com همچنین میتوانید عبارت «Google Places» را در Google جستوجو کنید. فرآیند قرارگیری کسبوکار شما در این فهرست مسئله بسیار پیچیدهای نیست. چندین استراتژی وجود دارد که میتوانید با استفاده از آنها شانس خود را برای قرار گرفتن در رتبه بهتر در مرجع Google Places افزایش دهید.
طبق قوانین گوگل، برای بهبود رتبه خود در مرجع کار خاصی نمیتوان انجام داد، اما گوگل الگوریتمی دارد که با استفاده از آن تمام اعضای لیست مشاغل را رتبهبندی میکند. در سایت Google.com در مورد Google Places و Google Places مطلب زیر آمده است: «تمامی نتایج جستوجو در Google ابتدا براساس مرتبط بودن است و فهرست Google Maps تفاوتی ایجاد نمیکند.Google Maps کسبوکارها را براساس ارتباط آنها به واژههای وارد شده در قسمت جستوجو، فاصله جغرافیایی (هنگامی که این موضوع لحاظ شده باشد) و دیگر فاکتورها، رتبهبندی میکند.
گاهی اوقات تکنولوژی گوگل تصمیم میگیرد که یک شغل که نسبت به شما دورتر از شغل دیگری است، احتمالا آنچه را که شما در جستوجوی آن هستید، دارد و آن را در نتیجه جستوجو بالاتر قرار میدهد.Google Maps و Google Places سرویسهای رایگان هستند، در نتیجه با پرداخت هزینه یا راههای دیگر نمیتوان رتبه بهتری کسب کرد. همچنین گوگل نمیتواند جزئیات بیشتری در مورد الگوریتم رتبهبندی در اختیار قرار دهد. گوگل تمام تلاش خود را به کار میبندد تا جزئیات مربوط به الگوریتم را محرمانه نگاه دارد و سیستم رتبهبندی تا حد امکان برای همه منصفانه باشد.
بنابراین باز هم الگوریتمی پر رمز و راز وجود دارد، اما اینبار گوگل اطلاعات ارزشمندی را در مورد چگونگی عملکرد این سیستم ارائه میدهد. شما میتوانید از طریق سایت Google.com و جستوجوی عبارت «city name+service businesses» به این اطلاعات دست یابید. با بررسی نوع عملکرد گوگل در مورد ارتقای رتبه میتوانید به نتایج نسبتا روشنی در مورد چگونگی بهبود رتبه خود در Google Places دست پیدا کنید.