دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

وقتی که صحبت از لوازم‌خانگی می‌شود، در ذهن همه ما تصویر یخچال و فریزر نقش می‌بندد، غافل از اینكه این حوزه گسترده‌تر از آن است كه بخواهیم در چند سطر و چند كلمه بیان كنیم. لوازم‌خانگی موردنظر این گزارش اقلامی هستند كه در زندگی بسیار كارآمد بوده و به طور معمول در همه جهیزیه‌ها مشاهده می‌شودند. به‌عنوان مثال وسایلی مانند اتوهای خانگی، بخارپز، سرویس‌های قابلمه و غیره. 

با ورود به شغل فروش لوازم‌خانگی می‌توانید بخشی از تقاضای این حوزه را با عرضه مناسب پوشش دهید. اکثر افرادی كه در این حوزه فعالیت دارند، توانسته‌اند با رعایت چند نكته مهم در این شغل بمانند و كسب درآمد كنند. فراموش نكنید ورود به هر شغلی نیازمند فراگیری اصول بنیادی و اساسی است و وارد شدن به آن خیلی ساده نیست. به این دلیل كه رقبای شما چندسالی از شما جلوتر هستند و ممكن است كه نتوانید در شغل خود به دلیل آگاه نبودن از ریزه‌كاری‌های شغل مورد نظر موفق شوید، اما در این میان افرادی هم هستند که یک‌شبه ره‌صدساله می‌روند و بقای خود را در این عرصه تثبیت می‌کنند. اگر شما نیز می‌خواهید از رقبای چندین‌ساله خود پیشی بگیرید خواندن این گزارش می‌تواند تا‌حدودی راهنمای راه‌تان باشد. 

پیشی گرفتن از رقبا باکمک مشتریان

در مرحله اول باید بدانید در كدام قسمت فعالیت خود را آغاز كرده‌اید؛ در بورس لوازم‌خانگی یا به‌صورت مستقل در یك محله یا خیابان. این مسئله برای شما بسیار اهمیت دارد، اما هیچ‌چیز نباید شما را از ادامه راه منصرف كند، حتی اگر چندین‌ ماه سودی عایدتان نشود. شما به‌عنوان مدیر یك فروشگاه لوازم‌خانگی باید طوری فعالیت خود را كلید بزنید كه با تمام توان برای كسب مشتری با رقبای خود به رقابت بپردازید. این رقابت به‌صورت فیزیكی یا لفظی نیست بلكه با واسطه‌ای به نام مشتری است.

مشتریان یا همان خریداران و مصرف‌كنندگان نهایی كالا نقش بسزایی در تعیین درآمد یك فروشگاه دارند، به همین دلیل شما باید ذهن‌تان را روی جذب خریداران متمركز كنید. باید طوری فعالیت كنید كه مشتری را به مغازه دعوت كنید. حتی اگر محصولات باكیفیت خود را به‌صورت رایگان به دست مردم برسانید، اما عموم مردم از آن بی‌اطلاع باشند فایده‌ای نخواهد داشت. در نتیجه در این حوزه شما باید تبلیغات را به‌صورت برجسته جدی بگیرید. تبلیغات می‌تواند شما را از فرش به عرش برساند، البته در صورتی كه بتوانید نظر مشتری را با قیمت مناسب و همچنین برخورد عامه‌پسند جلب كنید. 

به امید تخفیف نمانید

مشتریان شما اغلب متشكل از افرادی است كه مشغول تهیه جهیزیه برای نوعروس خود هستند. به همین دلیل باید نهایت دقت را در قیمت دادن در نظر داشته باشید. ممكن است برخی افراد از كل بازار یك قیمت بگیرند و بعد به سراغ ارزان قیمت‌‌ترین مغازه بروند. پس به امید ارائه تخفیف قیمت بالایی را به مشتری اعلام نکنید؛ زیرا ممکن است دیگر مشتری به مغازه شما برنگردد و فرصت چانه‌زنی و تخفیف‌دهی را پیدا نکنید. 

مشتری شما زمانی كه وارد مغازه می‌شود از كالایی كه قصد تهیه آن را دارد آگاه است. حتی ممكن است در‌خصوص كالای مورد‌نظر تحقیقاتی نیز انجام داده باشد. در نتیجه سرخود و از روی بیكاری شروع به حرف زدن نكنید. حتما از مشتری سوال كنید و در صورت آگاه نبودن او برایش توضیح بدهید. برای جلب ‌توجه مشتریان از آنها در مغازه پذیرایی كنید. می‌توانید با تهیه كیك‌هایی با برش كوچك به همراه چای از مشتری خود پذیرایی كنید تا خستگی گشت‌و‌گذار برای خرید  از تن‌شان بیرون برود. برای پذیرایی از مشتریان نیاز به چند صندلی دارید كه حدود شش صندلی برای مغازه شما كافی است. 

نوآور باشید

فضای حساب و كتاب را از مغازه جدا كنید. سعی كنید قسمتی كه برای این كار در نظر می‌گیرید بسیار دنج و همچنین شبیه به یك میز حساب و كتاب نباشد. این محیط را باید آنقدر خودمانی درست كنید تا مشتری احساس راحتی كند. همچنین گپ زدن با مشتری می‌تواند دلیلی باشد برای اینكه مشتری دیگری را برای شما بیاورد. در این محل استراتژیك می‌توانید از مبلمان‌های راحتی به همراه یك میز پذیرایی استفاده كرده تا از وسایل پذیرایی‌تان رونمایی كنید.

بخشی از مغازه را نیز مانند یك آشپزخانه طراحی كنید و بیشتر وسایلی كه از جذابیت بالایی برخوردارند را در آن قرار دهید. این كار شما باعث می‌شود تا مشتری تصویری از وسایل ارائه‌شده را در آشپزخانه خود داشته باشد. شاید حتی اگر از یك یا دو كابینت بسیار كوچك برای این كار استفاده كنید بدون نتیجه نباشد. همچنین می‌توانید از ماكت‌های كوچك تزیینی كه یك آشپزخانه را نشان می‌دهد بهره ببرید تا نظر مخاطبان به این ویترین جلب شود. از ویترین خود اصلا غافل نشوید؛ ویترین‌های جذاب می‌تواند مسیر مشتری را به سمت مغازه شما كج كند و کسب‌و‌کار شما را به مقصد تعداد زیادی مشتری تبدیل سازد. 

برای اینكه بتوانید مشتریان بیشتری را جذب كنید هر‌چند مدت یكبار از بخشی از سود خود صرف‌نظر كنید و تخفیف‌هایی را در نظر بگیرید تا مشتریان بیشتری راهی مغازه شما شوند. البته این تخفیف‌ها نباید به این معنا باشد كه در طول مدت سال با قیمت بالاتری كالاها را عرضه كنید و در زمان ارائه تخفیف از آن قیمت بكاهید، بلكه باید بر این نكته آگاه باشید كه قیمت مناسب می‌تواند مشتری‌های شما را افزایش دهد. در روش ارائه تخفیف نوآور باشید و به روش‌های مرسوم اکتفا نکنید. برای این کار می‌توانید از مشاوران بازاریابی کمک بگیرید. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Zab7K3NJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
yas :
9 سال پیش
سلام ادامه گزارش کجاست؟
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه