چگونه می توان در ذهن ها جاودانه شد؟ آیا می توانیم به گونه ای خود را مطرح و برجسته کنیم که برندمان تا 30 سال آینده در ذهن ها باقی بماند و در فکر و ذهن مشتریان جاودانه باشیم؟ اصل مهم این است که برای ماندگاری و جاودانگی باید متفاوت باشید. اگر رقبای شما کاری را به یک شیوه ثابت انجام می دهند، آیا شما نیز همان شیوه را دنبال می کنید؟ شما باید برجسته تر از بقیه باشید. روش جدیدی خلق کنید. از منطقه راحتی و امن خارج شوید و در کانون توجه قرار بگیرید.
کتاب قدرت بازاریابی مشاهده ای، نوشته جف رام و ترجمه نفیسه جلالی صادق نیا کتابی است که سرشار از داستان ها و ایده های بازاریابی مشاهده ای انجام شده توسط کسب و کارهای بزرگ و کوچک است. با مطالعه این داستان ها با روش هایی آشنا می شوید که از طریق آنها کسب و کارهای مختلف توانسته اند بین رقبا خود را برجسته نشان دهند.
در بخشی از این کتاب آمده است: در یک نمایشگاه هنرهای دستی تعداد زیادی از کسب و کارهای کوچک محصولات شان را تبلیغ می کردند تا مشتریان را ترغیب به خرید برای عید کنند. اکثر میزها با کاغذهای کوچک و کارت های «دست نزنید» تزیین شده بود.
یکی از غرفه ها، فروش اسباب بازی های چوبی را داشت. اسباب بازی هایی که به شکل زیبا با دست روی آن حکاکی شده بود. در این غرفه با علامت های کاغذی از بازدید کنندگان دعوت می شد اسباب بازی ها را برداشته، لمس کنند و کیفیت محصول را همان جا احساس کنند...
این کتاب 114 صفحه ای توسط انتشارات پرتو نگارتوس به چاپ رسیده است.